Plastic Fetisch ???
Fra : B.Meier

Dato : 05-11-01 23:39

Hejsa - og tak for alle de gode råd og sjove postings !

Vi har et par Burmeser katte på knap 1 år, ganske enkelt super vidunderlige
Men der er en ting som undre os vildt, hvis vi tager en plastic pose
frem / kommer hjem fra indkøb el lign - så slår det helt klik for
hankatten - mmmmm siger han nærmest og er helt saglig bare han får lov at
tygge hele vejen rundt om kanten - det er jo skørt - ikke sådan at han bider
noget af dem men gennemhuller dem simpelthen bare...... og han er så vild
med det at selv godbidder næsten ikke kan lokke ham væk fra en mm mmmm
lækker pose.

Men mon det kan være særligt sundt "plastic" bvadr ...... og mon han
mangler et eller andet stof vitamin - altså ikke lige fordi der er noget
sundt i plastic......men syntes det er meget mærkligt .... det skal siges
at han har en million ting han ellers kan bide og gnave i, fra
gamlepapkasser, til læderlapper, tøjdyr, skindstumper - ja selv hunde
tyggeben ...u name it

Mhv

Brian & Christina + "Stoffer & Tulle"

--
"The old Lakota was wise. He knew that a man's heart away from Nature
becomes hard;

Luther Standing Bear
(Ota Kte, Mochunozhin)
(1868-1939) Oglala Sioux chief

Fra : Birgitte

Dato : 06-11-01 11:52

Hej Brian og Christina
Det var da pussigt, vores Berlinetta har det på nøjagtig samme måde.
Hun slikker og tygger i plasticposer, kan slet ikke få nok.
Jeg har selv tit undret mig over hvorfor, men ingen har endnu kunnet give en
fornuftig forklaring på det.
Jeg var overbevist om, at det blot var Berlinetta der havde en underlig
lille "fetish"
Mange miauuer fra Birgitte

DK. True Trust
www.truetrust.dk

---

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 06-11-01 18:51

"B.Meier" <meier@london.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget af dem men gennemhuller dem simpelthen bare...... og han er så vild
> med det at selv godbidder næsten ikke kan lokke ham væk fra en mm mmmm

Hej Brian & Christina

Min burmeser han tygger desværre ikke i plasticposer, men i ledninger. Især
tykke grå ledninger som er lidt ru i overfladen smager godt, men alm. hvide
eller sorte ledninger går også an. Der er heldigvis aldrig sket noget, og
det er ligesom om det ikke er så interessant mere. En anden stor favorit er
at slikke på billeder. Der er åbenbart nogle stoffer tilbage fra
fremkaldelsen der smager godt.

Niels
malgré-tout burmeser
http://dk.photos.yahoo.com/niels_k_jacobsen

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 07-11-01 11:16

"Niels Jacobsen" skrev bla.

> En anden stor favorit er
> at slikke på billeder. Der er åbenbart nogle stoffer tilbage fra
> fremkaldelsen der smager godt.
>
> --

Det med billederne kender jeg godt. Bøv er FULDSTÆNDIG vild med billeder. han
slikker og slikker på dem (hvis vi ikke når at opdage det) og tygger også gerne
fiiine huller i kanten af dem hvis det skal være ekstra godt. Men jeg tror nu
ikke det kan være sundt - og det er i hvertfald IKKE sundt for
billederne...

Hilsen
Lisbeth
~ http://cutiecats.tripod.com ~

--
Posted from [195.97.164.98]

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 06-11-01 19:15

d. 05/11/01 23:38 skrev B.Meier på meier@london.com i artiklen
> [...]

> noget af dem men gennemhuller dem simpelthen bare...... og han er så vild
> med det at selv godbidder næsten ikke kan lokke ham væk fra en mm mmmm

Her bliver de heldigvis ikke spist. Men Ditte har en fiks idé med at sætte
sig ind i en pose - og sidde. Og sidde. Og sidde. I halve timer. Jeg har
aldrig helt forstået, hvorfor det er så fedt )
--
Knus fra Ann R, Donna & Ditte

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 06-11-01 19:23

> [...]
> sig ind i en pose - og sidde. Og sidde. Og sidde. I halve timer. Jeg har
> aldrig helt forstået, hvorfor det er så fedt )

Hejsa Ann !

Hmm.. sådan kan vores misser også gøre.. En anden ting med plastic er, at de
nogle gange åbenbart foretrækker at ligge på en plastic-pose på gulvet frem
for et tæppe.. Personeligt ville jeg nok foretrække et tæppe.. men jeg har
selvfølgelig heller ikke pels !! Det må være forskellen ..

Knus fra Pia og misserne
--
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Pia : Pia@lihme.com

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 06-11-01 22:29

> [...]
> sig ind i en pose - og sidde. Og sidde. Og sidde. I halve timer. Jeg har
> aldrig helt forstået, hvorfor det er så fedt )

*G* ja sådan er det oz her. Uanset hvor stor/lille posen er, så møver Neo
sig ind i dem.
Han elsker bare at ligge i de poser....... og gider vi bære rundt med posen
(med ham i selvfølgelig), så er hans lykke gjort
Selv om han op til flere gange, har siddet fast i posen og vi har måtte
hjælpe ham ud ...... så kravler han gladeligt ind, i den næste lille pose vi
kommer hjem med *G*
Det skal lige siges at hans posehyggeri kun foregår med opsyn, der skulle jo
nødigt ske noget med knægten.

Hilsen
Joan

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 07-11-01 10:51

In <3be85554$0$373$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Joan Frederiksen
wrote:

> [...]
> hjem med *G*
> Det skal lige siges at hans posehyggeri kun foregår med opsyn, der

   Det er lidt det samme som de fleste kattes fiksering på kasser ik? :)
Jeg har set svigermors store hankat ligge i en klodskasse - som stod i en
klodskassereol - han har haft så lidt som 8 - 10 cm åbning at kravle ned
i - men han klarede det og han har såmen osse klaret at vende sig om i
kassen så han stak hovedet ud af kassen..... Smidighed! ;)

/Trine.

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 07-11-01 11:20

"Trine Stubbe Teglbjaerg" skrev:
> [...]
> i - men han klarede det og han har såmen osse klaret at vende sig om i
> kassen så han stak hovedet ud af kassen..... Smidighed! ;)

Jeps Se selv her: http://cutiecats.tripod.com/scanny13.jpg af søde/skøre
lille Phumba. Det tog sin tid, men ind kom hun

Hilsen
Lisbeth
--
~ http://cutiecats.tripod.com ~

--
Posted from [195.97.164.98]

Fra : Birgitte

Dato : 07-11-01 12:01

Hej Lisbeth
-Thi hi jeg troede det var smuglervare
Godt billede, det gav mig en griner
Mange miauuer fra Birgitte
DK. True Trust
www.truetrust.dk

"Lisbeth Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeps Se selv her: http://cutiecats.tripod.com/scanny13.jpg af
søde/skøre
> lille Phumba. Det tog sin tid, men ind kom hun
> Hilsen
> Lisbeth
> ~ http://cutiecats.tripod.com ~
> Posted from [195.97.164.98]
> via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

---

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 07-11-01 11:34

> [...]
> i - men han klarede det og han har såmen osse klaret at vende sig om i
> kassen så han stak hovedet ud af kassen..... Smidighed! ;)

Smidighed joda *G*, men når først posen er så lille at katten sidder i
spænd, når han vender sig rundt .......... *G* så hælper smidigheden ikke.
Neo forstår virkelig at få spændt sig fast i poserne, men hvis nu hønemor
her.... lod være med at hjælpe.... så kunne det være at hun opdagede hvor
smidig Neo er

Hilsen
Joan