Hjælp til config af HP jetdirect EX
Fra : Morten Rasmussen

Dato : 05-11-01 21:46

Hej NG!

Jeg skal have givet min HP Jetdirect EX en ip adresse, men når jeg printer
en test side (trykker på test knappen) står der i ip adresse feltet 0.0.0.0
og så er det jo lidt svært at telnette den! Det hjælper heller ikke hvis der
er en dhcp på mit net!
Hvad går jeg?

Mvh
Morten R

Fra : Morten Rasmussen

Dato : 05-11-01 22:06

"Morten Rasmussen" <mortenr@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad går jeg?
UPS

Hvad gør jeg?

Mvh
Morten R

Fra : 5 x Kaj

Dato : 05-11-01 22:50

> Hvad går jeg?
>
> Mvh
> Morten R

Finder vejledningen frem.
Nulstiller printseveren til default -hvis muligt
Udskriver en testside fra printserveren. Og herpå skulle der gerne stå nogle
brugbare data.

Fra : Jimmi Aakjaer

Dato : 05-11-01 23:13

Hej Morten

Download seneste version af HP jetadmin, installer og følg
instruktionerne - så er det let.

m.v.h.

Jimmi

Fra : Jakob K. Nielsen

Dato : 05-11-01 23:23

> [...]
0.0.0.0
> og så er det jo lidt svært at telnette den! Det hjælper heller ikke hvis

Husk at sætte IP til "Manual" når du har ændret IP adressen. Ellers prøv at
resette den ved at holde reset knappen nede, sluk og tænd skidtet og hold
reset nede i 20 sekunder. Nu skulle den gerne have fået sin standard IP som
vistnok er 192.0.0.192

Mvh Jakob K. Nielsen
Systems Engineer

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 06-11-01 22:38

Hejsa

Hvad hedder din JetDirect box ?

Jeg har set en model der er ret gammel. Den skal have et flash modul indsat
FØR den gemte configen.
Uden dette flashkort kunne den kun virke via dhcp.

Og den er nu billigt tilsalg....

Ellers upgrade til seneste firmware og brug JetAdmin softwaren, så er det
let som en leg.
Dog hvis der er sat en snmp community skal denne korrekt indtastes før
ændringerne gemmes.

Mvh
Martin