Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
"Smart" billedbehandligsprogram søges.....
Fra : Claus Rasmussen

Dato : 05-11-01 21:05

Hej alle

Jeg er blevet sat på en lille opgave som går ud på følgende:

En masse billeder skal sættes i arkiv men sammen med billederne skal
der være mulighed for at vedhæfte/påføre en mængde tekst sammen med
billedet.

Teksten og billed skal altså efter "indtastningen" forblive som en billedfil
så når man printer billedet ud, kommer der også tekst med.

Se eksempel i dk.binaer

Er der nogen som kender til sådan et program - for så er jeg meget int. i at
høre om det.

Med venlig hilsen

Claus Rasmussen
admin@clausrasmussen.dk * claras@post10.tele.dk ICQ 4785650

Billed >program søges.jpg< er lagt i dk.binaer som viser et eksempel på det
ønskede resultat.

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 05-11-01 21:47

Prøv ACDSee på www.acdsystems.com

Claus Rasmussen <claras@post10.tele.dk> skrev i en

Fra : Asle Bjerva

Dato : 05-11-01 21:57

"Claus Rasmussen" <claras@post10.tele.dk> skrev i melding
> [...]
> admin@clausrasmussen.dk * claras@post10.tele.dk ICQ 4785650
>

> Billed >program søges.jpg< er lagt i dk.binaer som viser et eksempel på

Din eksempelfil i dk.binaer er for lenge siden forsvunnet i den syndeflod av
søppel som et helvetes ¤-hull av en varezgnom skaper ved å bare MÅTTE legge
ut 5793 biter av Windoozen sin !
..... men ThumbsPlus burde kunne løse dine problem.
Du finner programmet og en fri testversjon her:
http://www.cerious.com/

--
Asle Bjerva, Oslo
(Fjern 'spambait 9' for Epost)

Fra : Esben

Dato : 08-11-01 20:06

"Asle Bjerva" <asle.bjerva@oslo9.online.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> ut 5793 biter av Windoozen sin !
> .... men ThumbsPlus burde kunne løse dine problem.
> Du finner programmet og en fri testversjon her:

Ja, hvorfor fanden kan folk ikke lade være med at poste warez i dk.binaer.
Der findes en milliard måder at udveksle warez på, og så SKAL man absolut
gøre det på en måde der generer flest muligt.

--
Esben

Fra : Morten Sylvest Olsen

Dato : 06-11-01 00:35

Claus Rasmussen <claras@post10.tele.dk> wrote:
[...]

Tja, jeg ville nok bruge Netpbm http://netpbm.sourceforge.net

Under Linux (eller måske MacOS X??) kunne man så gøre noget lign. på
kommandolinien

jpegtopnm original.jpg | ppmlabel -text "Hej Mor" -colour #000 | ppmtojpeg ny.jpg

Hvis billederne var TIFF kunne man bruge tifftopnm/pnmtotiff, tilsvarende for
andre formater.

For alle filer i et bibliotek:

for f in *.jpg; do ...; done

i ppmlabel kan -text "" erstattes af -file <filnavn>

Med lidt shell programmering kan der hurtigt laves en generel løsning.

Men min løsning er nok trods alt for nørdet til denne gruppe :)

Mvh Morten

Fra : Arneche Photo Design

Dato : 06-11-01 23:39

Hej