hvad er der galt med reverse hos tdc??
Fra : SoulWalker

Dato : 05-11-01 20:50

jeg har tdc bredbånd 1024/256 og lige pludselig siger min reverse:
0x503e5a15.kd4nxx1.adsl-dhcp.tele.dk
nogen der kan sige hvad der sker??? kender flere der har oplevet det samme!
__________________
from/mvh

Ejvind "SoulWalker" Toft

Fra : Christian Andersen

Dato : 05-11-01 20:52

SoulWalker wrote:

>jeg har tdc bredbånd 1024/256 og lige pludselig siger min reverse:
>0x503e5a15.kd4nxx1.adsl-dhcp.tele.dk

Det gør min også.

Det er sikkert ikke noget farligt

--
"...personality goes a long way."

http://chran.dyndns.dk - Nu med misbrug!

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-11-01 20:57

"SoulWalker" <not@4.u> wrote in message
> jeg har tdc bredbånd 1024/256 og lige pludselig siger min reverse:
> 0x503e5a15.kd4nxx1.adsl-dhcp.tele.dk

hvad vil det sige at den "reverse"r?

Den viser din MAC adresse?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-11-01 21:02

> "SoulWalker" <not@4.u> wrote in message
>
> hvad vil det sige at den "reverse"r?
>
> Den viser din MAC adresse?

Det gør min sku også....

Tracing route to bjarkehansen.dns2go.com [62.243.77.106]
over a maximum of 30 hops:

1 152 ms 139 ms 140 ms 0x3ef34d6a.albnxx2.adsl.tele.dk [62.243.77.106]
Trace Complete.

Fra : Christian Andersen

Dato : 05-11-01 21:09

Bjarke Hansen wrote:

>hvad vil det sige at den "reverse"r?
>
>Den viser din MAC adresse?

Nope.

# ifconfig eth0
eth0 Link encap:Ethernet HWaddr 00:50:FC:08:90:2C

$ host 80.62.143.31

0x503e8f1f.arcnxx11.adsl-dhcp.tele.dk

Så det er ikke MAC-adressen.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 05-11-01 21:15

In article <3be6f1f3$0$338$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Christian Andersen wrote:

> Nope.
>
> # ifconfig eth0
> eth0 Link encap:Ethernet HWaddr 00:50:FC:08:90:2C

> [...]

Din ip-adresse:
$ perl -e 'print(join(".",0x50,0x3e,0x8f,0x1f),"\n")'
80.62.143.31

--
Andreas Plesner Jacobsen | The only constant is change.

Fra : Christian Andersen

Dato : 05-11-01 21:28

Andreas Plesner Jacobsen wrote:

>Din ip-adresse:
>$ perl -e 'print(join(".",0x50,0x3e,0x8f,0x1f),"\n")'
>80.62.143.31

Smart er man

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-11-01 21:18

"Christian Andersen" <igqgfq001@sneakemail.com> wrote in message

> Nope.
>
> # ifconfig eth0
> eth0 Link encap:Ethernet HWaddr 00:50:FC:08:90:2C

> [...]

Øhh,,, men så forklar venligst det... Så man også kan lærer lidt idag.

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 05-11-01 21:26

On Mon, 5 Nov 2001 20:57:26 +0100, Bjarke Hansen wrote:

> Den viser din MAC adresse?

Nope.

Din reverse DNS indeholder nu blot hex-repræsentationen af din IP.

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 05-11-01 20:55

In article <3be6ed73$0$214$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, SoulWalker wrote:
> jeg har tdc bredbånd 1024/256 og lige pludselig siger min reverse:
> 0x503e5a15.kd4nxx1.adsl-dhcp.tele.dk
> nogen der kan sige hvad der sker??? kender flere der har oplevet det samme!

Og hvad er problemet så?

--
Andreas Plesner Jacobsen | "Any excuse will serve a tyrant."

Fra : supermand

Dato : 05-11-01 21:22

"SoulWalker" <not@4.u> mumlede noget i

> jeg har tdc bredbånd 1024/256 og lige pludselig siger min reverse:
> 0x503e5a15.kd4nxx1.adsl-dhcp.tele.dk
> nogen der kan sige hvad der sker??? kender flere der har oplevet det
> samme! __________________

der 'sker' ikke noget som sådan, og det er ret tydeligt hvad det går ud på.

0x viser at det er en hexadresse .. omregner du hexadressen til decimal vil
du få 1346263573 - og her er min hukommelse stået af for den matematiske
forklaring, men fodrer du decimalværdien ind i mIRC's $longip identifier
får du 80.62.90.21 - hvilket er din ip adresse.

det vil altså sige at hex værdien blot er en anden måde at skrive din ip
adresse på... ikke det store mirakel.. og et eller andet navngivningsskema
skal man jo have hvis man skal holde styr på tingene.. det der er da ikke
det værste man kunne finde på.

spørger du tdc vil du nok få samme svar.. du skal nok lige snakke med den
rigtige, men jeg vil da tro at jeg gætter rigtigt her.

hephep

Fra : SoulWalker

Dato : 05-11-01 21:29

Jeg er skam også kommet frem til samme konklusion at det er ipadressen i
hexkode. Det jeg er interesseret i er hvorfor denne pludselige forandring?
Det må da være en forklaring!
__________________
from/mvh

Ejvind "SoulWalker" Toft

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 05-11-01 21:29

In article <3be6f67b$0$251$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, SoulWalker wrote:
> Jeg er skam også kommet frem til samme konklusion at det er ipadressen i
> hexkode. Det jeg er interesseret i er hvorfor denne pludselige forandring?
> Det må da være en forklaring!

Fordi det er nemt at vedligeholde?

--
Andreas Plesner Jacobsen | Androphobia:

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 05-11-01 21:42

On Mon, 5 Nov 2001 21:28:57 +0100, SoulWalker wrote:

> Jeg er skam også kommet frem til samme konklusion at det er ipadressen i
> hexkode. Det jeg er interesseret i er hvorfor denne pludselige forandring?
> Det må da være en forklaring!

Nemt at vedligeholde og entydigt.

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 05-11-01 22:30

"SoulWalker" <not@4.u> wrote:

>Jeg er skam også kommet frem til samme konklusion at det er ipadressen i
>hexkode. Det jeg er interesseret i er hvorfor denne pludselige forandring?
>Det må da være en forklaring!

Måske at der på det seneste har været adskillige tilfælde af
inkonsistente reverse/forward DNS på TDC's ADSL-adresser, og nu
har man så måske valgt en enklere afbildning mellem adresse og
navn for at reducere risikoen for fejl?

Navnet er jo ganske ligegyldigt, bare der er konsistens.

Jeg ser fx at min egen Pro@ccess ADSL-adresse nu har fået navnet
"cpe.atm0-0-0-114174.0xc159f150.boanxx1.customer.tele.dk" som
indeholder både cifrene fra mit "gamle" navn og IP-adressen.
Heldigvis har jeg ikke behov for at kunne huske det

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Jesper Skriver

Dato : 05-11-01 21:50

On Mon, 5 Nov 2001 20:50:25 +0100, SoulWalker wrote:
> jeg har tdc bredbånd 1024/256 og lige pludselig siger min reverse:
> 0x503e5a15.kd4nxx1.adsl-dhcp.tele.dk
> nogen der kan sige hvad der sker??? kender flere der har oplevet det samme!

1) Der er ikke noget galt, hex notation for ip adressen er unik,
kort, og gør koden simplere og mere robust.
2) Hvorfor poste det sammen indlæg i flere grupper ?

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-11-01 22:23

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message

> 1) Der er ikke noget galt, hex notation for ip adressen er unik,
> kort, og gør koden simplere og mere robust.
> 2) Hvorfor poste det sammen indlæg i flere grupper ?

Er IP adressen ikke unik?

Er det ikke meget nemmere for alm. folk at forstå. Hvis der fx stod:

62.243.77.106.albnxx2.adsl.tele.dk

istedet for:

0x3ef34d6a.albnxx2.adsl.tele.dk

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 05-11-01 22:28

In article <3be703ce$0$241$edfadb0f@dtext.news.tele.dk>, Bjarke Hansen wrote:

> Er IP adressen ikke unik?

Jo, ellers ville hexnotationen ikke være det, da der er et 1-til-1
forhold mellem de to.

> Er det ikke meget nemmere for alm. folk at forstå. Hvis der fx stod:

Hvorfor skal almindelige folk forstå det?

--
Andreas Plesner Jacobsen | pension:

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 05-11-01 22:27

On Mon, 5 Nov 2001 21:27:44 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen
<apj@daarligstil.dk> wrote:

>Hvorfor skal almindelige folk forstå det?

jeg ser frem til IPv6 hvor folk så skal til at huske på en anelse
længere ip-numre

--
med venlig hilsen
Thomas Jensen

Fra : Jesper Skriver

Dato : 05-11-01 23:15

On Mon, 5 Nov 2001 22:23:05 +0100, Bjarke Hansen wrote:
> "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message

> Er IP adressen ikke unik?
>
> Er det ikke meget nemmere for alm. folk at forstå. Hvis der fx stod:
>
> 62.243.77.106.albnxx2.adsl.tele.dk

Det fylder mere, har .'er og "nørd effekten" er mindre ;)

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 06-11-01 00:21

On 05 Nov 2001 22:15:11 GMT, Jesper Skriver wrote:

> Det fylder mere, har .'er og "nørd effekten" er mindre ;)

Og hex-repræsentationen har altid samme længde.

Fra : Svend Jørgensen

Dato : 09-11-01 15:10

> Det fylder mere, har .'er og "nørd effekten" er mindre ;)

Det er måske også lettere at give folk fast ip ?, har det noget med det at
gøre ?.

--
Svend

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 09-11-01 15:29

On Fri, 9 Nov 2001 15:10:17 +0100, Svend Jørgensen wrote:

> Det er måske også lettere at give folk fast ip ?, har det noget med det at
> gøre ?.

Nej, det er to uafhængige ting.

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];
CBR 600F

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 06-11-01 08:31

On Mon, 5 Nov 2001 20:50:25 +0100, SoulWalker wrote:
> jeg har tdc bredbånd 1024/256 og lige pludselig siger min reverse:
> 0x503e5a15.kd4nxx1.adsl-dhcp.tele.dk

For at komme over nogle uhensigtsmæssigheder i den gamle kode.

> nogen der kan sige hvad der sker??? kender flere der har oplevet det samme!

Ja. Der er skrevet nyt kode.