SMS server
Fra : Henrik Wiberg

Dato : 05-11-01 20:19

Hej er der nogen der kan fortælle, hvordan/hvilke programmer, der skal til
for at man selv kan distribuere ringetoner -logoer osv. fra sin egen
hjemmeside (som f.eks. Mobital). Jeg har set at de laver deres med asp, er
det den eneste vej - og hvordan så.

På forhånd tak

Henrik

Fra : Lasse Madsen

Dato : 05-11-01 21:17

ASP (uha-uha :)

kan du få gratis med Personal Web-Server ....

PHP (et hurtigere alternativ)

kan hentes på www.php.net og server www.apache.org

m.v.h.
Lasse Madsen

Fra : Henrik Wiberg

Dato : 05-11-01 22:09

Tak for links'ne - det er vist en lidt stor mundfuld at kaste sig ud i.

Hvis Du/nogen kender/har et færdigt projekt eller program liggende som "lige
kan smækkes op", så er det vist en mere overskuelig løsning. Men MANGE tak
alligevel.

MVH

Henrik

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 05-11-01 22:23

Henrik Wiberg skrev:

>Hvis Du/nogen kender/har et færdigt projekt eller program liggende som "lige
>kan smækkes op", så er det vist en mere overskuelig løsning. Men MANGE tak
>alligevel.

Selvom du har adgang til PHP/ASP/whatever, så hjælper det ikke så
meget. Du skal have adgang til en SMS-gateway, det koster kassen...

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia, Ericsson, Siemens, Panasonic, Trium Mars.

Fra : Henrik Wiberg

Dato : 06-11-01 00:20

Vel, der røg den ide

Tak for hjælpen.

MVH
Henrik

Fra : Jonas

Dato : 06-11-01 14:48

Du skal have adgang til en såkaldt SMSC og du skal erhverve en largeaccount
fra en af de udbydere der har deres eget net.
Det er en samlet omkostning på 200.000 - 300.000

Men så er der osse penge at hente...

Derudover er der firma der lejer deres en kvotient af deres largeaccount ud.
Men held og lykke

--
-----
-----

Fra : Morten Simonsen

Dato : 06-11-01 18:32

Jeg er nød til at sige for ikke at tage modet fra folk at det ikke er helt
rigtigt, det kan skam sagtens laves billigere. Det er rigtigt at man (hvis
man sender mere end ½ million SMS'er pr. månede ca.) bliver anbefalt at
bruge en SMSC account, men du kan også sagtens hos visse firmaer købe et
system hvor de sender og modtager beskedderne for dig. Dette er ganske
gratis, den eneste betaling er at de taget ca. 30 - 40% af betalingen fra
brugerne, og du får resten. Ønsker man ikke at indholdstaksere (modtage
betaling) fra brugerne, betaler man abbonement på 3 - 4.000 /md. og et beløb
pr. sendt SMS.

Venlig Hilsen Morten