Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
Forskel på Viewsonic G90f og P95f?
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 05-11-01 18:02

Er der den store forskel på disse to skærme?

Jeg har umiddelbart ikke behov for at køre meget høje opløsninger. Jeg
har en 17" nu, så det kan da godt være jeg vil køre en højere end jeg
bruger nu (1024x768 og 1152x864).

Der er jo over en tusse til forskel i prisen.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia, Ericsson, Siemens, Panasonic, Trium Mars.

Fra : Claus Nielsen

Dato : 05-11-01 18:33

>Er der den store forskel på disse to skærme?

Det kommer jo an på hvad man lægger vægt på. De er jo begge to 19'',
så hvis det kun er det, så...

Følgende er snuppet fra
http://www.viewsonic.com

G90f
1,600 x 1,200 maximum resolution
Displays a maximum resolution of 1600 x 1200; 1280 x 1024 at 89Hz
flicker-free refresh rate for easy viewing. 1600 x 1200 @ 77Hz 1280 x
1024 @ 89Hz 1024 x 768 @ 118Hz

P95f
0.25 aperture grille at center 0.27 aperture grille at corner
This ultra fine aperture grille pitch produces clear, crisp images
with great picture definition, even at the highest resolutions.
1,920 x 1,440 maximum resolution
Displays a maximum resolution of 1920 x 1440 at 77Hz flicker-free
refresh rate for easy viewing.
1920 x 1440 @ 77Hz
1856 x 1392 @ 80Hz
1600 x 1200 @ 92Hz
1280 x 1024 @ 107Hz

Som du kan se er P95f'eren i stand til at producere en betragteligt
højrere opdateringsfrekvens end G90f'eren. Og det var et vigtigt
kriterie for mig. Jeg har selv en P95f. Kan anbefales.

Skiftede selv fra en 17'', hvor jeg kørte 1152x768 på desktoppen.
Efter skiftet til 19'' kørte jeg de første par dage med 1280x1024, da
jeg mente 1600x1200 var for småt. Men da 1280x1024 faktisk er
kæmpestort på en 19'', så prøvede jeg alligevel med 1600x1200, som
efter lidt tilvænning er min favoritopløsning - kan slet ikke køre med
mindre opløsninger. De er jo til grin! :)

Mvh, Claus Nielsen
--
e-mail: cnn@post6.tele.dk
homepage: http://home6.inet.tele.dk/cnn

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 05-11-01 18:56

Claus Nielsen skrev:

>så prøvede jeg alligevel med 1600x1200, som
>efter lidt tilvænning er min favoritopløsning - kan slet ikke køre med
>mindre opløsninger. De er jo til grin! :)

OK - jeg kunne godt forestille mig jeg kunne 'falde i' på samme måde.
Jeg har et Matrox Marvel G400 AGP 16MB Dualhead. Kan det levere et
ordentligt signal til skærmen?

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 05-11-01 19:04

Lasse Hedegaard wrote:

> OK - jeg kunne godt forestille mig jeg kunne 'falde i' på samme måde.
> Jeg har et Matrox Marvel G400 AGP 16MB Dualhead. Kan det levere et
> [...]

Lad os se:

1600x1200@32 bpp = 61440000 bit = 7680000 bytes = 7500 Kilobytes = ca. 7,33
Megabytes...

Så du har altså nok RAM på kortet

Fra Matrox.com:

Matrox G400 256-bit DualBus graphics chip with integrated 300MHz UltraSharp
RAMDAC

og max. refresh i 2D:

1600 x 1200 100 Hz

Så er den også hjemme

Jeg har ikke set det, men svaret kan, når det er et kort fra Matrox, næsten
kun være et rungende ja!

MVH

Thomas A. Frederiksen
--
<Geekcode> Version: 3.12
GED/H d++ s: a-- c++ UL++ P+ L++ E---- W++ N++ o? K? w--- O M+ V? PS++

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 06-11-01 13:43

Thomas Alexander Frederiksen skrev:

>Jeg har ikke set det, men svaret kan, når det er et kort fra Matrox, næsten
>kun være et rungende ja!

Det ville jeg næsten også tro... Nu har også fået bestilt skærmen
(Viewsonic P95f), jeg håber på den kommer på torsdag som der stod ved
bestillingen...

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 08-11-01 14:53

Lasse Hedegaard skrev:

>Det ville jeg næsten også tro... Nu har også fået bestilt skærmen
>(Viewsonic P95f), jeg håber på den kommer på torsdag som der stod ved
>bestillingen...

Ahhh - deeeejlig skærm - har netop været nede og hente den på
posthuset.

Jeg er med det samme hoppet op i 1600x1200.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia, Ericsson, Siemens, Panasonic med flere...

Fra : Claus Nielsen

Dato : 08-11-01 17:51

>Jeg er med det samme hoppet op i 1600x1200.

Velkommen i klubben! :)

Mvh, Claus Nielsen