Hearts og XP
Fra : kcdc

Dato : 05-11-01 16:39

Hej alle i NG:

Jeg har lige sat mit nye Xp netværk op, og alting virker som det skal,
undtagen Hjerterfri, jeg kan ikke lige få maskinerne til at kunne spille
hjerterfri over nettet, som sagt alt andet virker fint.

Hvad kan jeg ha overset ???

PS: Jeg ved godt at det måske ikke er det helt rigtige sted at spørge, meeen
alligevel det har lidt med netværk at gøre........

mvh

Kim Christensen

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 05-11-01 19:19

"kcdc" <kcdc80@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:9s6br6$2fkl$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> undtagen Hjerterfri, jeg kan ikke lige få maskinerne til at kunne spille
> hjerterfri over nettet, som sagt alt andet virker fint.

NetBIOS ?

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.:

Fra : kcdc

Dato : 05-11-01 22:02

Hvad er det at jeg skal sætte op i NETBIOS, jeg har følgende installeret
under "Local Area Connection:

Client for Microsoft Networks
File and Printer Sharing fortr Microsoft Networks
NWLink NetBIOS
NWLink IPX/SPX/NetBIOS Compatible Transport Protocol
Internet Protocol (TCP/IP)

Jeg ved ikke lige hvad det er jeg mangler...........kan du hjælpe?

mvh
kcdc

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 05-11-01 23:24

"kcdc" <kcdc80@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:9s6upi$et1$1@news.cybercity.dk...
> Hvad er det at jeg skal sætte op i NETBIOS, jeg har følgende installeret
> under "Local Area Connection:

Det var et forslag, jeg ved ikke om det hjælper (derfor ?), enable NetBIOS for TCP/IP,
hvis det er den protokol i kører med på maskinerne.

Fra : kcdc

Dato : 06-11-01 00:22

Jeg takker for forslaget, det eneste som jeg synes er mærkeligt er at Hearts
i Windows XP ikke rigtigt ser ud til at have nogen netværksindstillinger. I
Me og 98 kom der i det mindste en fejlmeddelse når man ikke kunne connecte
mellem 2 maskiner.
Det virker dog stadig ikke, og jeg tør da ikke tro at Microsoft har lukket
for netværks "Hjerterfri"

Er der nogen som har fået Hjerterfri i netværk til at virke under Windows
XP???

På forhånd tak

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 07-11-01 13:58

"kcdc" <kcdc80@hotmail.com> wrote in message
> Er der nogen som har fået Hjerterfri i netværk til at virke under Windows
> XP???
På min maskine virker det heller ikke!
Erik

Fra : JJ

Dato : 07-11-01 23:25

> På min maskine virker det heller ikke!
> Erik

Jeg er rimelig sikker på at det heller aldrig har kørt under NT - og derfor
sikkert heller ikke Win2k. Det er noget med MSCARDS.DLL (~ca.) som hearts
exe-filen bruger - den dutter ikke under NT.

mvh/JJ