vi skal ha hund, opfølgning
Fra : kordegnen webmaster

Dato : 05-11-01 10:33

Hejsa allesammen

Tidligere har jeg postet om valget af hund og hundegård, alene hjemme o.s.v.

Nu har vi haft Rollo i 2 uger og i det store hele går det utroligt godt.

Han er næsten renlig.
Han er vænnet til hundegård, ved at vi lagde ham til at sove derude når han
var træt.
Han hyler lidt i hundegården når vi kører men det skal nok gå over.
Han bliver ikke køresyg.
Han sover i hundekurv ved siden af sengen om natten.

Men jeg har lige et par spørgsmål.

Hvorfor vil han hellere besørge i hunde huset end i hundegården når han er
alene hjemme ??

Hvorfor er han ikke til at drive frem de første 100 m når vi skal gå tur,
hen vil hellere hjem, men når vi så ikke kan se huset går det fint..

Hvornår skal vi starte træning med en hundehvalp, han er 10 uger nu..(jeg
tænker ikke på opdragelse, den sker løbende, men gå træning, sit o.s.v.

Thomas

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 05-11-01 10:57

"kordegnen webmaster" <kordegnen@venuslogen.dk> skrev i en meddelelse
> Hvornår skal vi starte træning med en hundehvalp, han er 10 uger
nu..(jeg
> tænker ikke på opdragelse, den sker løbende, men gå træning, sit
o.s.v.

Hurtigst muligt hvis du tænker på din egent træning af ham i hjemmet
... for du skal jo ikke træne hårde metoder .. at sit læres meget let
hunden ved at sige "sit" og samtidig belønne og rose når hunde af sig
selv sætter sig .. og samme måde indlæres selvfølgelig dæk, stå osv ..
altså belønning af al ønsket adfærd og gå pænt øvelsen tja den
indlæres på samme måde ... når vovse går pænt ... roser du og bruger
ordene gå pænt og giver samtidig godbid ... de fleste af de ting du
vil lære en hund er jo noget den automatisk gør og det du ønsker er
blot at lære den at gøre det på kommando og da er det jo naturligt at
tage udgangspunkt i de situationer hunden af sig selv udfører den
ønskede handling og så forstærke denne handling .. ved at bruge
kommandoordet og ros samt godbid...

Mener du hvad angår at melde dig til et hvalpetræningshold .. ja så er
svaret også jo før jo bedre dog skal hunden lige have sine
vaccinationer og forsikring i orden .. og husk lige at kontakte den
klub du agter at træne i og spurgte om der er tegnet kollektiv
udviddet ansvarsforsikring eller hver hundeejer selv skal tegne denne
forsikring ... ??

God arbejdslyst fra Ami ...

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 07-11-01 21:39

Hej Thomas

> nu..(jeg
> o.s.v.

Jeg vil gi' Ami ret, start så hurtig som overhoved muligt. Normalt starter
de fleste efter den første vaccination, dvs omkring 12 ugers alderen, men vi
startede med Nicki da han var 10 uger gammel. For at kunne starte når de er
de der 10 uger, skal de bare igennem 3 vaccinationer istedet for 2.

Held og lykke

Bolette