Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Side hvor man kan lære om fototeknik
Fra : Anders Lorentzen

Dato : 05-11-01 10:00

Hej
Hej fik for 1 år siden et spejlreflex kamera. Og jeg synes at det er sjovt
at tage billeder, men jeg kunne godt tænke mig at lære lidt mere om
lukketid/blændvidde, filtre, objektiver osv...

Er der nogle gode sider på nettet hvor man kan lære grundlæggende
fototeknik?

Anders Lorentzen

Fra : Cornfield

Dato : 05-11-01 12:37

Kender ikke nogen, men du kan låne Politikens Foto på biblioteket.

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 05-11-01 13:16

"Anders Lorentzen" <al@it.dk> wrote in

> [...]
> om lukketid/blændvidde, filtre, objektiver osv...
>
> Er der nogle gode sider på nettet hvor man kan lære grundlæggende

Jeg startede på http://www.photo.net/learn og læste alt hvad de havde
liggende der. Så lånte jeg Politikens Fotobog og den synes jeg var meget
tam i forhold til dette, så den vil jeg ikke anbefale. Pol. Fotobog synes
jeg ikke er "brugs-orienteret" - den fortæller visse ting, men viser dig
ikke hvordan du bruger det. Hvis du læser på ovenstående adresse, så husk
at for hvert emne du går ind på er der læser-kommentarer i bunden hvor der
tit er links til andre spændende og gode sider om samme emne - de kan være
guld værd!

--
Hilsen
Kenneth

Fra : Amund Johansen

Dato : 05-11-01 16:02

Kenneth Darling Soerensen wrote:

> Jeg startede på http://www.photo.net/learn og læste alt hvad de havde

Enig ! photo.net er veldig bra.

Amund
--
I'll see you on the dark side of the moon

http://home.online.no/~amunjoha/index.html

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 05-11-01 17:33

Mange tak for svarene...
I kommer nok til at høre mere til mig i fremtiden..

mvh.
Anders Lorentzen

Fra : René Sørensen

Dato : 05-11-01 20:48