Bullterrier
Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 05-11-01 08:18

Hej

Min kæreste påtænker at købe en hund.... valget er vist faldet på en
bullterrier tæve. Så vidt, så godt, men nu begynder spørgsmålene så at melde
sig - især hos mig
Hvordan med Robin? Han vil til den tid være knap to år, han og ukastreret.
Desuden er han en parson russell terrier. Vil det være noget problem at have
disse to hunde gående sammen, når de er alene? I meget af det materiale han
har læst, står der nemlig, at de ikke kan være alene sammen, men kan det
virkelig være rigtigt? Og i så fald, hvad skyldes dette?

Nogen, der har erfaringer med denne race? Jeg kender selv et par stykker,
men ikke godt nok til at danne et ordentligt indtryk, andet end at de ser
utroligt morsomme ud.

--
-Trine

Se Robin på www.robinhund.dk

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 06-11-01 10:32

Hej du kan gå ind på denne bullterrierside her er tlf.nr til
racerepresentanten i Danmark dem kan man bare ringe til de ved en del om
bullterriere http://www.dansk-terrier-klub.dk/bull/ held og lykke !det er
en meget glad hund utrolig god til børn om mennesker og legesyg min hund
elsker at lege med bullterriere og er vist lidt småforelsket i et par
stykker de kræver noget motion så det er en perfekt hund hvis man kan
lide at cykle løbe eller gå lange ture

If you talk with the animals, they will talk with you and you will know each
other.
If you do not talk to them, you will not know them, and what you do not know
you will fear.
What one fears, one destroys.
Chief Dan George

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 06-11-01 10:47

Og en vigtig ting er også at hvis i vil have en hund der bare går over og
lægger sig i sin kurv og sover eller bare passer sig selv så er det ikke
denne race i skal have for en Bullterrier vil helst klappes og kæles hele
dagen og altid er glad lige som min race Staffordshire Bull Terrieren, de er
ikke selvstændige hunde så man får ikke en kedelig hund men en der følger
sin ejer dagen lang hvis det er muligt og det er jo dejligt syntes jeg

og jeg tror at det han har læst i matrialet drejer sig om to bullterriere
sammen uden opsyn og det er rigtigt det går ikke problemet er at hvis de
pludselig kommer op at slås ja så slås de for alvor og stopper måske ikke og
bidder meget hårdt! men hvis det er 2 forskellige racer og to forskellige
køn vil jeg mene at det sagtens kan lade sig gøre de finder bare ud af hvem
der bestemmer indbyrdes ,(det har de langt nemmere ved når de ikke er lige
dominerende racer) jeg har da mødt flere hvor manden har en bullterrier og
kvinden en anden hund hvor det fungerer perfekt ,jeg ved dog ikke om de er i
samme rum når de er på job men det kan i jo spørge racerepresentanten om
held og lykke .