Shrek DVD R1
Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 05-11-01 03:56

Har fået R1 DVD'en hjem (2-disc) og brugt det meste af min weekend på at se
stort set alt der ligger på dem.

Jeg er sgu begejstret!
Det er fhv. få DVD-film jeg har fået set, men det var sgu skægt at gå
igennem al ekstra-materialet på de to discs. De to dokumentar-film om
filmens tilblivelse er vidunderlige at have ved siden af filmen, og
DVD-formatet er simpelthen genialt. Derudover var det skægt med små bidder
film fra storyboard-møderne, hvor de præsenterede scener, der senere blev
droppet. Skide skægt.

En eller anden har fået den underlige ide at man kan se filmen med et
særligt lydscore, 'Creators commentarys', hvor filmens to instruktører samt
ene producer sidder hele filmen igennem og fortæller røverhistorier om
hvordan skidtet blev til. Da jeg første gang forstod det koncept tænkte jeg
uvægerligt: Hvad pokker skal sådan noget fis til for? Hvad rager det os,
hvor skægt og hvor hårdt det var at lave filmen, og hvor meget de elsker de
mennesker de arbejdede sammen med på den, og bla., bla., bla. Men ca. fem
minutter inde i den udgave af filmen måtte jeg indrømme det overfor mig
selv: Hold kæft hvor jeg nød dem, alle deres røverhistorier og deres
fortælleglæde. (Jeg vil så dog anbefale at man ser den rigtige udgave af
filmen før man går i gang med denne.)

Gode, velvalgte, langt-fra-spildte 185 kroner har jeg brugt på denne DVD.
Den kan varmt anbefales.

Og, nå ja, det hjælper selvfølgelig også at Shrek er en skide skæg film.
Et vidunderligt eventyr, det varer et stykke tid, inden jeg er blevet træt
af den.

Chris

Fra : Jesper Winding

Dato : 05-11-01 09:30

Og pludselig ville jeg gerne kunne afspille R1

-=JESPER=-

Fra : Christian Andersen

Dato : 05-11-01 16:13

C.H.Engelbrecht wrote:

> [...]
>hvordan skidtet blev til. Da jeg første gang forstod det koncept tænkte jeg
>uvægerligt: Hvad pokker skal sådan noget fis til for?

Commentary-tracks er et af de væsentlige ting jeg kigger på, når jeg
køber DVD.

Jeg kunne købe WarGames på DVD, men har den i forvejen på video. Jeg købte
DVD'en fordi der er commentary-track på.

--
"...personality goes a long way."

http://chran.dyndns.dk - Nu med misbrug!

Fra : KNL DtP

Dato : 05-11-01 16:30

Hejsa!

Jeg fik min sidste onsdag, og tilsidesatte alt den aften (og nat) og at se
begge DVD'er igennem. Virkelig flot og gennemført udgivelse. Menuerne er
topnotch med sjove animationer og tilhørende musik/lyd. Indholdet med
storybords-møder, tilblivelsen og al det andet er virkelig underholdende -
eneste minus er alle de der spil - dem kunne de godt have droppet for min
skyld, men hva' filmen henvender sig jo også til børn...

Faktisk sad jeg og havde det lidt dårligt, da et par af gutterne og
undertegnede var inde og se filmen i biografen; hovedparten af de andre
biografgængere var børn på en 10-12 år.... ahm - man føler sig lidt ...
barnlig når man sidder og ser børne-tegnefilm... men da filmen started, og
Dreamworks-logoet forsvandt var al dette glemt - den ene latterkrampe
afløste den anden. Herligt at se en så flot animeret film, som ikke har
Disney' sukkersøde romantik.

Billedet er nok det flotteste jeg endnu har set på DVD. Bitraten var - i
følge min afspiller - helt i top hele filmen. Virkelig gennemført!

- og hvor er jeg glad for at kunne spille for de danske stemmer - det er jo
blasfami!!!

MVH

Kristian
www.24h-le-mans.dk

Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 05-11-01 17:21

> [...]
> eneste minus er alle de der spil - dem kunne de godt have droppet for min
> skyld, men hva' filmen henvender sig jo også til børn...

Det er en ting jeg har villet spørge om: Nu har jeg en snot-billig
DVD-afspiller, og jeg har ikke rigtig kunnet finde ud af at spille spillene
på disc'ene, Shrek Pinball, Tail-the-Donkey, hvad har vi (lyder lidt
latterligt, men jeg kunne da godt tænke mig at se hvad det gik ud på). Jeg
har ikke kunnet spille det på computerens CD-drev heller.
De kalder det DVD-rom, betyder det at man skal have et DVD-drev til
computeren for at kunne spille de vedlagte spil?

> Herligt at se en så flot animeret film, som ikke har
> Disney' sukkersøde romantik.

Helt enig. Romantikken er med i historien, men den har sådan en dejlig
voksen stemning, realistisk udfra forudsætningerne.
Det er sådan en dejlig uamerikansk film, og den tager dybt pis på Disney's
indgroede vrangforestillinger om animationsfilm og familieunderholdning. Fed
film!

Chris

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 05-11-01 17:28

"C.H.Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote in message
> De kalder det DVD-rom, betyder det at man skal have et DVD-drev til
> computeren for at kunne spille de vedlagte spil?

Ja!

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 05-11-01 20:11

> Ja!

Ja ok, det afgør ligesom det. -chris

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 06-11-01 13:36

> Ja ok, det afgør ligesom det. -chris

Faktisk er det ikke engang sikkert at det er nok. Du skal sikkert have et
DVD-rom drev der kan afspille R1. Det er ikek alle der kan det.

Joakim

Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 06-11-01 16:49

> Faktisk er det ikke engang sikkert at det er nok. Du skal sikkert have et
> DVD-rom drev der kan afspille R1. Det er ikke alle der kan det.

Euuh-K! Ok, jeg opgiver ideen...så interessante er spillene vel heller
ikke. -chris

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 06-11-01 17:02

"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> wrote in message
> "C.H.Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote in message

> Faktisk er det ikke engang sikkert at det er nok. Du skal sikkert have et
> DVD-rom drev der kan afspille R1. Det er ikek alle der kan det.

Jeg mener ikke at DVD-ROM er omfattet af regionsbeskyttelse. Ret mig hvis
jeg tager fejl.

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 06-11-01 17:19

"Mikkel Selsøe Sørensen" <selsoe@vip.cybercity.dk> skrev:

> Jeg mener ikke at DVD-ROM er omfattet af regionsbeskyttelse.

Jo, det er de.
De låser sig selv efter 2-5 gange regions-skifte, men langt de fleste
DVD-ROM drev kan opgraderes med et codefrit firmware på under 1 minut.

--
Venlig hilsen: Rasmus.
=======================

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 06-11-01 19:30

"Rasmus A. Nielsen." <rasmus@bbservice.dk> wrote in message

> Jo, det er de.
> De låser sig selv efter 2-5 gange regions-skifte, men langt de fleste
> DVD-ROM drev kan opgraderes med et codefrit firmware på under 1 minut.

Jo tak, det er jeg klar over. Men gælder det ikke kun når man afspiller
film? Det data der måtte ligge på en DVD-ROM (som på en CD-ROM), er det også
omfattet af beskyttelsen?

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-11-01 20:38

Mikkel Selsøe Sørensen wrote in dk.kultur.film

> Det data der måtte ligge på en DVD-ROM (som på en CD-ROM), er det
> også omfattet af beskyttelsen?

ja

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 06-11-01 22:39

"Mikkel Selsøe Sørensen" <selsoe@vip.cybercity.dk> skrev:

> Men gælder det ikke kun når man afspiller film?

Det vil jeg mene - Jo.

> Det data der måtte ligge på en DVD-ROM (som på en
> CD-ROM), er det også omfattet af beskyttelsen?

Hvis du tænker på det material, som man kan komme til via Windows, så er
det ikke reg-code-befængt.

--
Venlig hilsen: Rasmus.
=======================

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 06-11-01 23:13

> Det vil jeg mene - Jo.

> Hvis du tænker på det material, som man kan komme til via Windows, så er
> det ikke reg-code-befængt.

Hmm, modstridende forklaringer fra dig og Lars Hoffmann...

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 07-11-01 12:23

"Mikkel Selsøe Sørensen" <selsoe@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Hmm, modstridende forklaringer fra dig og Lars Hoffmann...

jeg er 99% sikker på Lars har ret. Du kan godt få adgang til filerne på
DVDøen, men det er ikek normale .exe filer, og de skal normalt afspilles
igennem det medfølgende software, som checker regionskodningen. Jeg prævede
i 10 minutter med Shrek, men der var ike noget at gøre. Det betyder ikek det
store for mig, og gider ikke bøvle med Firmware opgradering for den smule
underholdning. man risikerer jo at ødelægge drevet, når man ikke er ekspert
på området.

Joakim

Fra : N/A

Dato : 07-11-01 22:27

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 07-11-01 22:27

"Ulrik Jensen" <ulrik@qcom.dk> skrev i en meddelelse
> ALT materiale på en DVD er regionsbeskyttet........ undtaget region 0
> fri eller kodefri dvd'er.

Det tror jeg ikke er helt korrekt. Jeg kan godt læse filerne på Shrek, og
jeg kan også installere den player der er med. Men jeg kanikek afspilel
materialet igennem den. OG mit drev er ifølge DriveInfo låst til Reg.2.
Men det er vel egentlig OT her, derfor futter jeg lige til

Joakim

Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 06-11-01 01:34

Nu vi har gang i Shrek: På et tidspunkt snakkede de noget om en opfølger til
denne (bare fordi en film indtjener 200 millioner dollars, så skal den
absolut have en efterfølger...). Gik det i sig selv igen? -chris

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 06-11-01 12:00

"C.H.Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> writes:

> Nu vi har gang i Shrek: På et tidspunkt snakkede de noget om en opfølger til
> denne (bare fordi en film indtjener 200 millioner dollars, så skal den
> absolut have en efterfølger...). Gik det i sig selv igen? -chris

Nope.
http://us.imdb.com/Title?0298148

Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 06-11-01 13:00

2004!!! Hold da kæft, det tager vitterligt 3 år at lave en god
animationsfilm...

Thomas Jespersen <thomas@daimi.au.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:y4nhes8yxkd.fsf@amigo.daimi.au.dk...

Fra : nikolaj borg

Dato : 06-11-01 15:12

> 2004!!! Hold da kæft, det tager vitterligt 3 år at lave en god
> animationsfilm...

Jeg mener, at Shrek var 5 år undervejs, hvilket vist er normen for
animationsfilm. Som kuriosum kan det bemærkes, at Chris Farley oprindeligt
havde en hovedrolle (kan ikke huske hvilken, men det har været nævnt i en
tidligere tråd om Shrek) - og han døde immervæk i 1997.

/Nikolaj

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-11-01 15:20

"nikolaj borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> writes:

> [...]
> havde en hovedrolle (kan ikke huske hvilken, men det har været nævnt i en

Chris Farley's rolle i Shrek var.... Shrek.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Let's do the Time Plot, again..."
The RockBear. ((^)) - A comment on Star Trek in

Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 06-11-01 17:00

Ok...Chris Farley havde passet fysisk perfekt til rollen, men jeg er
alligevel glad for at Mike Myers fik tjansen i stedet. Der er et eller andet
over den skotske dialekt... -chris

Peter B. Juul <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:m3g07s6kws.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

Fra : sniper_Nolight

Dato : 06-11-01 20:49

Jeg ville gerne have shrek, men har en knægt på 7... jeg synes at de
tegne/computerfilm der bliver lavet om til reg 2 tit er under middel for
ikke at sige dårligt lavet i forhold til nogle tit ret flotte reg 1
udgaver... er i enige i det?
mit udstyr er godt udstyr så jeg ved det ikke er der problemet er
(DV-737).... har nogen her børn der ikke forstår engelsk, men som alligevel
forstod filmen... jeg ville jo helst have reg 1 udgaven ene og alene af den
grund kavallien er reg 2 udgaverne overlegen

sniper_Nolight

Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 09-11-01 12:27

Jeg har en kammerat der har set den engelske udgave (R1) af Shrek sammen med
sin søn på 9 år. Ifølge ham var det ikke et større problem for knægten at
følge med i filmen, selv om der selvfølgelig var mange ting der skulle
oversættes undervejs. Jeg tror børn kan følge med i filmen fordi Shrek er så
fantastisk visuel, filmen kommunikerer lige meget med ansigtsudtryk og
kropspositurer som den gør med tale. Plus at eventyrfigurerne er kendte af
unger over hele verden.
MEN, manden siger han vil købe R2 udgaven på dansk til april for at drengen
får det fulde ud af filmen. Jeg synes denne film er så ekseptionel at det er
værd at investere i begge udgaver, hvis man har børn.

Note: Udtrykket 'Ass' (som i rumpe og/eller 'jackass') skulle dog lige
forklares for purken...

Mvh Chris

sniper_Nolight <sniper_nolight@privat.tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3be83f00$0$237$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : sniper_Nolight

Dato : 09-11-01 13:02

> [...]

> værd at investere i begge udgaver, hvis man har børn.
>
> Note: Udtrykket 'Ass' (som i rumpe og/eller 'jackass') skulle dog lige

Har købt den!
Hele familien så den i aftes og den vækkede begejstring hos både ham på 7 og
ham 2! (Den mindste nærmest dansede stuen rundt under de musikalske
indslag... og med den DTS lydside var jeg da klar til det samme)
Virkelig en sjov film... jeg var så nødt til at forklare det med borgen og
om "Den onde" som min søn kaldte ham, kompenseren for noget andet... det var
osse en oplevelse...

Meen hold kæft hvor er jeg pissemuggen over det Burger King halløj
klistermærke udenpå... totalt umuligt at fjerne!

sniper_Nolight

Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 09-11-01 15:51

Nå ja, det lille kiksede hæfte? Jeg var i stand til at fjerne det med lidt
neglearbejde, bortset fra fundamentet, det er sgu klistret for godt fast!
Det måtte de godt have sparet os for, kunne have lagt det inden i kassen i
stedet. Men sådan er der så meget. -chris

Fra : sniper_Nolight

Dato : 09-11-01 18:18

> [...]
> Det måtte de godt have sparet os for, kunne have lagt det inden i kassen i
> stedet. Men sådan er der så meget. -chris

pisse irriterende...nå men nu er det endelig fredag så mon ikke det halve af
natten står på Shrek extra material

sniper_Nolight (der er spændt på om der er noget af extramaterialet der er
noget værd)

Fra : Jesper Winding

Dato : 09-11-01 20:40

Hæld lidt lampeolie på mærket og lad det side i fem minutter - mærket falder
herefter lige af uden at efterlade spor...

--
-=JESPER=-
http://jespersunivers.dk

Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 09-11-01 21:19

Ok, lyder som et udmærket råd, men kan man evt. bruge alm. madolie,
lampeolie er ikke lige noget jeg ligger inde med... -chris

Jesper Winding <jesperw@privat.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bec311a$0$343$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : HKJ

Dato : 09-11-01 21:52

> Ok, lyder som et udmærket råd, men kan man evt. bruge alm. madolie,
> lampeolie er ikke lige noget jeg ligger inde med... -chris

Normalt er renset bensin godt til at fjerne mærkater med, men problemet på
Shrek er at mærket er lavet af plastic så væsken trænger ikke igennem
mærket, men er nød til at arbejde sig ind fra siden.

Og JEP jeg har samme problem, jeg har fået fjernet limen i kanten, men selve
plastic stykket sidder stadig på æsken. Er der nogen der har fået fjernet
HELE mærket, og ikke kun kender de generelle råd?

Fra : sniper_Nolight

Dato : 09-11-01 22:38

> [...]
> plastic stykket sidder stadig på æsken. Er der nogen der har fået fjernet
> HELE mærket, og ikke kun kender de generelle råd?

jeg er lidt bange for at bruge alle de stærke opløsningsmidler... sommetider
hvis man gnubber for længe med renset benzin... evt. på et cd cover så
ødelægges overfladen på selve cd klappen osse... benzinen går simpelthen
igang med at opløse plasticen hvis man gnubber for længe... man skal være
nærig med det og kun gnubbe en smule... har ikke prøvet med shrek endnu, men
jeg forsøger... man kan vel købe nye dvdcovers med plads til 2 dvd'ere

sniper_Nolight

Fra : HKJ

Dato : 09-11-01 23:04

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@privat.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> hvis man gnubber for længe med renset benzin... evt. på et cd cover så
> ødelægges overfladen på selve cd klappen osse... benzinen går simpelthen

Jeps, er sket på nogle af mine DVD'er, jeg plejer (af samme årsag) at fjerne
alt fra æsken før jeg går igang.

> [...]
men
> jeg forsøger... man kan vel købe nye dvdcovers med plads til 2 dvd'ere

Har ikke set dem, men de er garanteret dyre, og når man køber mange DVD'er
er det nødvendigt at se MEGET på prisen (ihvertfald hvis man ikke har
uendeligt med penge).

Fra : Jesper Winding

Dato : 09-11-01 23:08

Jeg kan kun sige det igen - LAMPEOLIE - det virker - trust me - det koster
en femmer og der er til 426.523 klister...

--
-=JESPER=-
http://jespersunivers.dk

Fra : sniper_Nolight

Dato : 09-11-01 23:21

"og der er til 426.523 klister...

lol... det var ellers mange... må hellere investere i en flaske

sniper_Nolight

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 10-11-01 00:46

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> plastic stykket sidder stadig på æsken. Er der nogen der har fået fjernet
> HELE mærket, og ikke kun kender de generelle råd?

JA det har jeg bl.a. Der var en tråd om emnet for ikke lang tid siden i
Det JEG gjorde var først at pille mærket af med fingrene/neglene. Det er
ikke vildt svært, når man først har fat i kanten, men man skal selvfølgelig
være forsigtig, og trække de langsomt af. De grove limrester duppede jeg væk
med mærket jeg lige havde pillet af. Da området stadig var lidt klistret,
brugte jeg et produkt der hedder Goo Gone som er beregnet til det den slags,
men man kan også bruge lighter væske.(eller som andre foreslår lampeolie,
som er næsten det samme. Eller prøv evt. med madolie, det virker nogle gange
og skader helt sikkert ikke)
Helt sikkert en tåbelig ide med det klistermærke, men jeg synes nu at der er
nogen der gør et lidt for stort nummer ud af det.
Joakim

Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 10-11-01 01:01

> Helt sikkert en tåbelig ide med det klistermærke, men jeg synes nu at der
er
> nogen der gør et lidt for stort nummer ud af det.

Ja ok, du har ret i at vi gør et stort nummer ud af det sk... mærke, men
folk vil jo nok bare have et flot cover til en god film...sådan har jeg det
om ikke andet. -chris

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 10-11-01 01:13

"C.H.Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> skrev i en meddelelse
> Ja ok, du har ret i at vi gør et stort nummer ud af det sk... mærke, men
> folk vil jo nok bare have et flot cover til en god film...sådan har jeg
det
> om ikke andet. -chris

Det vil jeg da også, og derfor pillede jeg det af. Sværere er det jo heller
ikke, og med lidt alm. husgeråd, så fjerner man det sidste klister. I stedet
for bare at fjerne det skide klistermærke, så starter folk tråde i div. DVD
fora og brokker sig, og skælder ud, og diskuterer løsningsforslag. Og det er
jo ikke engang et DVD relateret problem. Heldigvis er vi en flink forsamling
der gerne vi hjælpe hinanden, så det er ikke et stort problem. Men jeg har
efter hånden læst om "problemet" så mange steder, og med så mange indlæg.
Jeg fatter bare ikke helt hvordan/hvorfor man gør så meget ud af det. Det
klistermærke er uden tvivl det mest diskuterede ved den udgivelse.

Joakim

Fra : Jesper Winding

Dato : 10-11-01 09:07

"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> skrev i en meddelelse
> "C.H.Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg fatter bare ikke helt hvordan/hvorfor man gør så meget ud af det. Det
> klistermærke er uden tvivl det mest diskuterede ved den udgivelse.

Det viser vel bare hvor meget vi går op i emnet film/movies/merchandise - og
kunne vel nok sætte gang i nogle tanker hos et par producenter, når de
begynder at snakke om at spare penge på indpakninger/features/formater og
andet essentielt for den DVD-bevidste - men det er jo nok begrændset hvor
mange producenter herhjemme der følger disse diskussioner - i USA deltager
de jo ligefrem i forums (etc. digitalbits og hometheaterforum) men sådan er
det vel at bo i et u-land...
Og det må da være lidt ærgerligt for dem hvis de vidste at det største
samtale emne omkring deres i-øvrigt fuldstændig hysterisk morsomme film
drejer sig om et forbandet tåbeligt klistermærke...
--
-=JESPER=-
http://jespersunivers.dk

Fra : T.Liljeberg

Dato : 10-11-01 09:32

On Sat, 10 Nov 2001 09:07:25 +0100, "Jesper Winding"
<jesperw@privat.dk> wrote:

> - i USA deltager
>de jo ligefrem i forums (etc. digitalbits og hometheaterforum)

Du mener lige som du snakker om det nu?

>men sådan er
>det vel at bo i et u-land...

Jeg må hellere tro dig på dit ord - du ved tydeligvis hvad du snakker
om, når du taler om det at bo i et u-land.
Måske betyder u-land, lande der har travlt med at tage alt amerikansk
til sig, lige fra 7-11 og donuts, til R1 Shrek DVD'er og
klistermærker?

>Og det må da være lidt ærgerligt for dem hvis de vidste at det største
>samtale emne omkring deres i-øvrigt fuldstændig hysterisk morsomme film
>drejer sig om et forbandet tåbeligt klistermærke...

Jeg vil garantere dig for, at flertallet af amerikanere overhovedet
ikke aner havd du snakker om, med det klistermærke. Det eneste sted,
jeg har set nogen diskusion, er i denne gruppe.

Tom

--
A society that will trade a little liberty for a little order will
lose both, and deserve neither - Thomas Jefferson

Fra : Jesper Winding

Dato : 10-11-01 10:25

"T.Liljeberg" <tl@umail.ucsb.edu> skrev i en meddelelse

> Du mener lige som du snakker om det nu?

Nej - jeg mener at producenter deltager i diskussioner som denne... med fans
ef mediet - se f.eks.
http://www.thedigitalbits.com/articles/110601htfchat.html

> [...]
> Måske betyder u-land, lande der har travlt med at tage alt amerikansk
> til sig, lige fra 7-11 og donuts, til R1 Shrek DVD'er og

Nej - jeg mener faktisk at producenter i Danmark burde tage hensyn til at vi
også gerne vil have seamless branching/DTS og andre ting de vælger at
bespare ud af region 2 udgivelser

> Jeg vil garantere dig for, at flertallet af amerikanere overhovedet
> ikke aner havd du snakker om, med det klistermærke. Det eneste sted,
> jeg har set nogen diskusion, er i denne gruppe.

Så følger du ikke så meget med - for det har da både været vendt på
dvdreview, digitalbits, dvdfile og dvdplanet

Fra : sniper_Nolight

Dato : 10-11-01 10:31

jeg har lagt mærke til at uanset hvilken ng man starter en tråd så 8 ud af
10 gange ender det med at nogen diskuterer om et eller andet pis... det er
sket for mig nogle gange og det var bestemt ikke det jeg ønskede da jeg som
en sidebemærkning nævnede det med mærket... hovedessensen i mit indlæg var
hvor god en film shrek er... at der så er nogle der giver mig lidt gode råd
om hvad jeg skal gøre kan da vel for faen ikke starte en længere fjendsk
diskussion... dette lader til at være det største problem her i ng'erne...
skete for mig dk.teknik.lyd osse.... måske er det mig den er gal med... jeg
bruger da rexona og alting

sniper_Nolight

Fra : Jesper Winding

Dato : 10-11-01 10:34

Du har selvfølgelig ret - sorry - men sådan går det når man diskuterer noget
man går op i

--
-=JESPER=-
http://jespersunivers.dk

Fra : sniper_Nolight

Dato : 10-11-01 10:36

> Du har selvfølgelig ret - sorry - men sådan går det når man diskuterer
noget
> man går op i

og det værste er at alle vi entusiaster som regel er enige, men misforstår
hinanden

sniper_Nolight

Fra : HKJ

Dato : 10-11-01 10:44

> [...]
> hvor god en film shrek er... at der så er nogle der giver mig lidt gode

Der er et problem med at diskutere hvor god en film Shrek er. Når de fleste
syntes at det er en god film, så falder diskussionen ligesom til jorden. Men
DVD filmen har et problem (klistermærket) og det har generet mange
mennesker, så det er da meget logisk at det vil komme op når DVD'en omtales.

Med hensyn til filmen er jeg spændt på om stilen (masser af jokes om andre
eventyr) kan bære flere film. Jeg vil gætte på at der kommer mange flere
film med den stil (Ikke kun Shrek 2), succes plejer at kalde på gentagelser.

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 10-11-01 12:06

> [...]
> DVD filmen har et problem (klistermærket) og det har generet mange
> mennesker, så det er da meget logisk at det vil komme op når DVD'en

Det har vel ogå noget at gøre med at danskerne er et folkefærd der elsker at
brokke sig. Vi kan ikek diskutere hvor god Shrek er fordi vi er enige, men
vi kan alligevel godt diskutere hvor idiotisk og træls det klistermærke på
forsiden af kassen er, selvom vi også er enige på det punkt???

> [...]
> eventyr) kan bære flere film. Jeg vil gætte på at der kommer mange flere
> film med den stil (Ikke kun Shrek 2), succes plejer at kalde på

Det tror jeg så ikke den kan. Jeg synes faktisk knap nok at Shrek kunne bære
en gensyn. Jeg var ikke skuffet ved gensynet, men jeg skreg heller ikke af
grin, som jeg gjorde i biografen. Shrek kan måske økonomisk bære en film
til på sit gode navn og humoren. Om den også kan det kvalitetsmæssigt vil
jeg vente med at afgøre. Men den kan ikke bære "genren" der opstår med alle
de andre film der vil score kassen på ideen. Ligesom den første Hot Shots
var sjov, men så skabte den en trend og masser af "vi gør grin med andre
film-film" som bare blev trættende og ukomiske i mine øjne. Jeg er ret
sikker på at vi kommer til at se det samme med lav budget shrek
efterligninger. Heldigvis laver man ikke lige så mange animationsfilm som
alm. film, så problemet bliver nok størst på direkte til video udgivelser
der henvender sig til børn. Og børn er ikke så kræsne som os.

Joakim

Fra : Peter B. Juul

Dato : 10-11-01 16:40

"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> writes:

> de andre film der vil score kassen på ideen. Ligesom den første Hot Shots
> var sjov, men så skabte den en trend og masser af "vi gør grin med andre
> film-film" som bare blev trættende og ukomiske i mine øjne.

Ummm.. Hot Shots som genreskabende? Javel ja.

Du _burde_ nok lige checke Airplane, Top Secret og den slags....

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 10-11-01 20:34

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

Shots

> Ummm.. Hot Shots som genreskabende? Javel ja.

Jeg mente det ikke som genreskabende. Det var blot det bedste eksempel jeg
kunne komme på.

> Du _burde_ nok lige checke Airplane, Top Secret og den slags....

Jeg har set dem, for lang tid siden. Airplane var moderat sjov, top secret
trak jeg ikke engang på smilebåndet af. Hvis de gør grin af andre film, så
gør de nok grin af film jeg ikke har/havde set. Desuden er de to film vel
efterhånden så gamle at nyere generationer vel ikke engang har hørt om dem.
Hey, der er folk der ikke kender Hot Shots, men mener det var meget
originalt hvad Scary Movie gjorde.

Joakim

Fra : Kurt Brixen

Dato : 10-11-01 13:12

On Fri, 9 Nov 2001 21:19:21 +0100, "C.H.Engelbrecht"
<chrisengeldk@dkik.dk> wrote:

>Ok, lyder som et udmærket råd, men kan man evt. bruge alm. madolie,
>lampeolie er ikke lige noget jeg ligger inde med... -chris

Lampeolie er det samme som petroleum, bare lugtfri.

Kurt Brixen