Skærme
Fijala 3554
17" eller 19" til omkring 2000-3000
Fra : Morten Krogh Sørense~

Dato : 04-11-01 22:11

Hvad kan anbefales af skærm, enten 17 eller 19 tommer, til en 2-3000 kroner.

Jeg har kigget på dels LG og Samsung, hvad er bedst?

Mvh
Morten

Fra : Kristian

Dato : 05-11-01 08:59

Jeg kan anbefale Hitachi. Deres lidt dyrere modeller har helt fladt
billedrør (ligesom Sony Trinitron - men uden Trinitron strej problemer).

Som 17" er prisen 2299 kr. hos www.shg.dk og som 19" er prisen hurtigt oppe
på 4000 kr.

Viewsonic og LG Electronics er også at anbefale, da deres også har helt
fladt billedrør, Viewsonics er lidt billigere Hitachi og LG Electronics er
lidt dyrere end Hitachi!

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 05-11-01 11:11

Kristian wrote:

<snip>
> Viewsonic og LG Electronics er også at anbefale, da deres også har helt
> fladt billedrør, Viewsonics er lidt billigere Hitachi og LG Electronics er
> lidt dyrere end Hitachi!
<snip>

Jeg er meget (!) glad for min Viewsonic E70f, så hvis du har mulighed for
at se en sådan i drift, bør du tage den med i betragtning. Den er godt nok
kun 17", men til gengæld er en middeldyr 17" også at foretrække frem for en
billig 19".

MVH

Thomas A. Frederiksen
--
<Geekcode> Version: 3.12
GED/H d++ s: a-- c++ UL++ P+ L++ E---- W++ N++ o? K? w--- O M+ V? PS++

Fra : Morten Krogh Sørense~

Dato : 05-11-01 14:18

Jeg regner med at købe en LG Flatron 795FT Plus, den kan klare 1600*1200@75
hz, og koster 2975,- hos shg.

Fra : Peter T.

Dato : 05-11-01 15:38

"Morten Krogh Sørensen" <kroghen@image.dk> wrote in

> Jeg regner med at købe en LG Flatron 795FT Plus,

Husk at test-kigge på monitoren inden du køber den. Nogle personer kan ikke
se at billedet flimrer ved 75 hz i 1600*1200 og kan fint nøjes med dette,
mens andre (jeg selv) kan se flimmer ved 75hz og skal derfor op i 85 hz.

--
Mvh. Peter T.

Vil du lære at quote korrekt? Kig på...
<http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>

Fra : NFX

Dato : 05-11-01 22:13

"Morten Krogh Sørensen" <kroghen@image.dk> wrote in message
> [...]
kroner.

> Jeg har kigget på dels LG og Samsung, hvad er bedst?

Jeg har en 19" AOC glr, som jeg er meget glad for.. kostede ca 2300.. Ingen
problemer med denne... Dog har jeg på flere (ældre?) AOC skærme bemærket en
tendens til flimemr ude i siden...