kennelhoste ?
Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 04-11-01 21:05

Min hund har fået kennelhoste den har leget med mange andre hunde som jeg
senere har fået at vide at har fået det og alle symtomerne er der !

ved nogen om det smitter mens det er i udbrud eller om det kun smitter 7
dage før det bryder ud ? det har jeg hørt fra en dyrelæge men andre siger
andre ting ? og lægen siger at man ikke gør noget ved det med mindre det er
meget slemt kan man give noget hostemedicin ?

men jeg tænkte at det måske er smart ikke at give hunden ligeså meget motion
mens den er syg så imunsystemet bedre kan bekæmpe sygdommen ??? har nogen
erfaring med det?jeg tænker på at mennesker går jo heller ikke ud og løber
hvis de er forkølede det gør det jo bare værre ! han plejer nemlig at få 2-3
timers motion om dagen håber nogen ved noget om det

If you talk with the animals, they will talk with you and you will know each
other.
If you do not talk to them, you will not know them, and what you do not know
you will fear.
What one fears, one destroys.
Chief Dan George

Fra : Ann K

Dato : 04-11-01 22:06

Hejsa.
Kennelhoste er noget smitsomt stads, som smitter både før og under sygdommen
:( Så hold ham væk fra alle andre hunde de næste 2 - 3 uger...
Det er helt rigtigt at du ikke behøver at bruge medicin (undtagen i meget
voldsomme tilfælde)... Men hvis du mener at han i en periode har det slemt,
kan du nøjes med alm. receptfri hostesaft fra apoteket (obs! Tal altid med
dyrlægen inden medicinering)... bliver det meget slemt så må dyrlægen se på
hunden og tage stilling til om der skal gives anden medicin end hostesaft...
Mens han er syg, skal du kun motionere ham let... Dvs ingen herlige ræseture
uden snor, men kun kontrolleret frihed (= ENOOOORMT KEEEEDELIGT!)... Hosten
_kan_ forværres ved for megen busen på - som du jo selv er inde på! Husk
også bagefter at han er rekonvalecent og derfor skal have en langsom
optrapning til det aktivitetsniveau, han var på før sin sygdom...
Et godt råd er at du smutter på biblioteket og låner et par bøger om
hjerneaktivering... Ikke at jeg siger at du ikke aktiverer din hund (for det
tror jeg du gør - endda meget! Men fordi bøgerne indeholder flere ideer,
end man selv lige kan komme i tanke om, når man skal bruge det
Og når nu han i en periode ikke får særlig megen fysisk aktivitet, så må du
jo stimulere hans hjerne så meget mere...

God bedring til vovse.
Mvh Ann

Fra : Kosmonauten

Dato : 04-11-01 22:13

Hej Punish,
har lige været igennem den samme tur.
Og det er grimt at se på.
7 dage før din hund udviser de første symptomer smitter den andre hunde, og
det vil den også gøre i en uge til 14 dage efter.
Kennelhoste kan være et sted imellem 14 dage og op til 4 uger.
Da det er en virus, kan man ikke bare bruge normal antibiotika, men det kan
gives, fordi at en kennelhoste kan (med tryk på kan) udvikle sig til en
lungebetændelse.
Blev anbefalet at skære kraftigt ned på min hunds gåture, så hun blev til en
"have" hund i stedet for, efter 14 dage var hun frisk igen.
Selvom din hund er vacc. i mod kennelhoste, så er det lige som med den
menneskelige influenza, man kan vacc. imod en type, men hvis det er en anden
type som kommer, tja så får man den alligevel.

Pøj pøj med "patienten".
Hygge
Martin & Laika