fp2000 forum
Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 04-11-01 18:30

Index-siden er delt i to rammer, øverst og nederst, forum'et fungerer
tilsyneladende udmærket, hvordan linker man tilbage til hovedsiden? Et
normalt link åbner hovedsiden i den nederste ramme, uanset hvor det er
anbragt?
Thomas

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-11-01 14:42

Sun, 4 Nov 2001 18:30:07 +0100, skrev "ThomasD \(dk\)"
<ruthruth@teleline.es>:

> [...]
>tilsyneladende udmærket, hvordan linker man tilbage til hovedsiden? Et
>normalt link åbner hovedsiden i den nederste ramme, uanset hvor det er

Kan du ikke lige give en url?

Men ellers ville jeg mene at du skal linke til index.htm, hvis
framesættet med åbningssiden hedder det.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 09-11-01 18:18

Forum'et er på www.dansk-oss.com/malaga/forum/

> Men ellers ville jeg mene at du skal linke til index.htm, hvis
> framesættet med åbningssiden hedder det.

Forum'et er et selvstændigt websted, linket skal sidde på index-siden og
pege på www.dansk-oss.com/malaga/ (default.htm)

??

Thomas

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-11-01 18:46

Fri, 9 Nov 2001 18:17:58 +0100, skrev "ThomasD \(dk\)"
<ruthruth@teleline.es>:

>Forum'et er på www.dansk-oss.com/malaga/forum/

>Forum'et er et selvstændigt websted, linket skal sidde på index-siden og
>pege på www.dansk-oss.com/malaga/ (default.htm)

Jeg må indrømme at jeg er lidt langsomt opfattende her.

Men som jeg forstår det du vil have et link i den øverste frame
(eller nederste, det er ligegyldigt for løsningen) til
http://www.dansk-oss.com/malaga/ og det skal så åbne i hele
vinduet og ikke ikke i en af framene?

Så er det jo bare, at sætte linket ind og så i vinduet, hvor
sætter linket ind med i FP, så vælger du i target
(destinationsramme) top, så linket i html kommer til at se sådan
ud:
target="_top">Linktekst</a>.

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 09-11-01 19:16

> [...]
> sætter linket ind med i FP, så vælger du i target
> (destinationsramme) top, så linket i html kommer til at se sådan

Bingo, tak for hjælpen (og farten=29 min.)
Thomas