Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billeder til fremvisning på CD
Fra : JW

Dato : 04-11-01 17:58

Er det muligt at brænde nogle billeder på en CD, som man så kunne tage med
til fremvisning på en anden pc ( win 95 / 98 ) uden at skulle installere
nogen form for fremviser, skal kunne afvikles direkte fra cd-rom drev. Jeg
forestiller mig noget i stil med Adobe´s web galleri. Billederne skal kunne
fremvises i 1600 x 1200 pic.

Mvh. Jack Wessman

Fra : Lehd

Dato : 04-11-01 21:31

[...]

Hej
Med Adobe´s web galleri behøver den anden pc jo blot have en browser, så det
er da enkelt.
mvh kirsten

Fra : emj

Dato : 04-11-01 22:19

Lehd skrev i <3be5a55c$0$57677$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

> [...]
><til fremvisning på en anden pc ( win 95 / 98 ) uden at skulle installere
><nogen form for fremviser, skal kunne afvikles direkte fra cd-rom drev.

Jada, der er flere muligheder at vælge imellem.
Du kan lave det som en website (adobe galleri) eller du kan brænde
Irfanview med over på cdén, så billederne kan ses som slideshow.
Det sidste er det letteste, for det er blot at hive billederne over på
cdén, som de er.
En autorun, som starter Irfanview op gør det endnu smartere,

Irfanview er et lille gratis program, som kan arbejde fra en cd.
Hilsen emj

Fra : Thomas Munk

Dato : 05-11-01 12:01

Et af formålene med nedenstående software er netop af kunne fremvise
billeder fuldskærm, kørende fra CD, uden installation på fremmed PC.

Se nærmere på http://mmmunk.dk/photoalbum - og læs vejledningen nederst på
siden. Hvis du brænder dette program på CD sammen med billederne, har du et
nemt tilgængeligt/flytbart digitalt fotoalbum.

Fra : emj

Dato : 05-11-01 14:10

Thomas Munk skrev i <3be67181$0$4860$d40e179e@nntp02.dk.telia.net>:

>Se nærmere på http://mmmunk.dk/photoalbum - og læs vejledningen nederst på
>siden. Hvis du brænder dette program på CD sammen med billederne, har du et
>nemt tilgængeligt/flytbart digitalt fotoalbum.

Nøjagtigt det samme, har man, hvis man brænder det lille fremragende
smarte og gratis Irfan program på sin cd, sammen med billederne.
Desuden slipper man for alle de reklamer, som ses i Munks Photoalbum.

Hilsen emj

Fra : Thomas Munk

Dato : 05-11-01 14:33

Alle de reklamer...? Mener du programmets logo (som de fleste programmer jo
har) der linker til hjemmesiden ved klik? Et program der "reklamerer" for
sig selv ved kørsel kan vel næppe genere nogen som har valgt at køre det!

Jeg kender udemærket det gode IrfanView som jeg selv bruger til quick-browse
af billeder. Men om man i sin fremviser ønsker pulldown-menuer, toolbuttons
og et teknisk Windows-udseende eller en mere show-agtig poleret facade er jo
helt klart en smagssag. Nu er JW da blevet præsenteret for foreløbig 2
fungerende valgmuligheder.

Fra : emj

Dato : 05-11-01 14:47

Thomas Munk skrev i <3be6951a$0$11601$d40e179e@nntp03.dk.telia.net>:

> [...]
>sig selv ved kørsel kan vel næppe genere nogen som har valgt at køre det!

Jeg har aldrig vidst at "Djurs Sommerland" var et programlogo.
Hilsen emj

Fra : Thomas Munk

Dato : 05-11-01 15:17

Kære Else-Marie

Nåeh, du mener at jeg leverer gratis reklame for Djurs Sommerland, fordi jeg
tilfældigvis havde albummet med mine billeder fra sidste års udflugt til DS
åbnet, da jeg lavede screen-shots (titlen på albummet er tilfældigvis - og
ganske korrekt - "Djurs Sommerland"). Jeg skal nok ændre dette screenshot.
Men hvilket album foreslår du så at jeg åbner i stedet? "Tante Elises 84-års
fødselsdag" eller måske "Lektioner i nøgenbadning med onkel Preben" kunne
være interessant i stedet for DS?

En ting er i hvert fald sikkert. Programmet er ikke hard-coded til at kræve
at man har en billedkategori fra Djurs Sommerland. Der er noget man som
bruger selv bestemmer. Dette kunne jo også være at man havde været i Fårup
Sommerland i stedet...

Men nu diskuterer vi ikke dk.fritid.foto-emner længere. Slut herfra.

FUT: dk.snak.mudderkastning

Mvh.
Thomas Munk

Fra : Thomas Munk

Dato : 05-11-01 17:27

Kære Else-Marie

[...]

bruger selv bestemmer. Det kunne jo også være, at man havde været i Fårup

Fra : JW

Dato : 05-11-01 14:49

Jeg takker for div. indlæg, det var lige den type programmer hvad jeg havde
brug for !

Mvh. Jack Wessman

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 05-11-01 20:26

> [...]
> til fremvisning på en anden pc ( win 95 / 98 ) uden at skulle installere
> nogen form for fremviser, skal kunne afvikles direkte fra cd-rom drev.

Jeg bruger selv PhotoPlayer, som kan vise en vilkårlig størrelse billede så
det udfylder PC-skærmen :

PhotoPlayer is a standalone program for playing pictures specially
designed to be included on a picture CD-ROM. However it can just as well
be used as an image viewer with slideshow on your local PC. Among the
features are automatic playing of all pictures in the selected directory
and its subdirectories, full range of options and command line support
as well as very simple shortcut keys, quickly accessed tips, customized
background color. PhotoPlayer includes an easy to use, integrated
autorun.inf creator that allows you to create photo CDs that start
automatically when they are inserted. All you need to do is create your
autorun.inf from within the program and include it and the photoplay.exe
on the CD. The viewer will see all images displayed in the PhotoPlayer,
using the custom options, you specified. PhotoPlayer will play pictures
of JPEG, BITMAP, Windows Meta and GIF formats.

Our Rating:

License: freeware Size: 340k Download Purchase: $0 Win 95/98/NT/2000/ME

http://come.to/futang

mvh
Thorkild
http://www.angelfire.com/ok/tdalsgaard/