Film
#NavnPoint
IceCap 9240
ThomasCSR 2881
Fra : Per

Dato : 04-11-01 15:29

Hvad er egentlig det specielle ved den udgave af den på DVD som hedder
Special Edition ?
Det er samme version jeg så i biffen , det er samme version jeg så på VHS og
det
er samme version som at Zulu viste.
Jeg tænkte lige: Fedt , da jeg fandt den DVD der stod "Special Edition" på
men det specielle mangler vist i filmen.
Men nå ja , jeg gav kun en 100 lap for den.

Per

Fra : Claus Nielsen

Dato : 04-11-01 16:09

>Det er samme version jeg så i biffen

Nope.

Der er vist to scener der er længere end "den rigtige" udgave. Bl.a.
en scene hvor Mulder får fortalt noget om sin søster, som man mente
blot ville forvirre folk mere end nødvendigt.

Og så er der vist også noget med en scene på UFO'en i slutningen af
filmen... men jeg er ikke helt sikker.

Mvh, Claus Nielsen
--
e-mail: cnn@post6.tele.dk
homepage: http://home6.inet.tele.dk/cnn

Fra : Jesper Winding

Dato : 04-11-01 16:13

Det må man da kunne finde ud af et sted...

-=JESPER=-

Claus Nielsen <cnn@post6.tele.dk> skrev i en

Fra : Claus Nielsen

Dato : 04-11-01 16:51

>Det må man da kunne finde ud af et sted...

Tja, man kan jo kigge på IMDB, hvis man gider. Hvilket jeg ikke gad
til at starte med, men her er linket så:

Alternate Versions for The X Files
http://us.imdb.com/AlternateVersions?0120902

Mvh, Claus Nielsen

Fra : Per

Dato : 04-11-01 20:08

"Claus Nielsen" <cnn@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Tja, man kan jo kigge på IMDB, hvis man gider. Hvilket jeg ikke gad
> til at starte med, men her er linket så:

> [...]

Har lige chekket efter på DVD´en ved hjælp af linken foroven.
De var der godt nok , men det er dælme ikke meget der gør den til en
Special Edition , må jeg godt nok sige. Det er jo ikke rigtigt noget man
ligger
mærke til , som man gør i andre special editions.
Nå ja måske garvede X-Files fans vil se det.

Venligst
Per

Fra : Brian Nielsen

Dato : 04-11-01 17:10

"Per" <giflekop@REMOVEyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men det specielle mangler vist i filmen.
> Men nå ja , jeg gav kun en 100 lap for den.

Lad mig se, Dolby Digital 5.1 lydspor, kommentarspor med instruktør og
seriens skaber, en making-of-ting og en trailer.
Der skal faktisk ikke mere til for at kalde den en special edition (og visse
DVD'er klarer det endda med mindre).

Som en allerede har postet er selve filmen udvidet i forhold til biffen, men
svarer dog til VHS købeudgaven (den hed vist også special edition???).

/Brian

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 04-11-01 20:11

On Sun, 4 Nov 2001 17:09:59 +0100, "Brian Nielsen"
<bn73@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>svarer dog til VHS købeudgaven (den hed vist også special edition???).

Det gjorde mit eksemplar i hvert fald...

--
sayonara

Martin M. Larsen
mmlarsenNO@SPAMget2net.dk - http://hjem.get2net.dk/mose

Fra : HKJ

Dato : 04-11-01 20:43

"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> seriens skaber, en making-of-ting og en trailer.
> Der skal faktisk ikke mere til for at kalde den en special edition (og

Det plejer da også at være ekstra stof der medfører "Special Edition" navnet
på DVD'en. Hvis der er rettet på filmen står der normalt noget med
"Directors cut", "Unrated edition" eller sådan noget.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 04-11-01 20:51

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på DVD'en. Hvis der er rettet på filmen står der normalt noget med
> "Directors cut", "Unrated edition" eller sådan noget.

Nope. Der findes desværre ingen retningslinier for hverken det ene eller det
andet.

Den forlængede udgave af Aliens hedder f.eks. officielt også kun Aliens SE
(uanset at mange omtaler den som Aliens DC).

MVH
Jens

Fra : HKJ

Dato : 04-11-01 21:44

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> wrote in message
> navnet

Hvilket et check nu har overbevist mig om ikke holder.

> Nope. Der findes desværre ingen retningslinier for hverken det ene eller
det
> andet.

Det kan vi være helt enige om, men ikke desto mindre er de fleste SE/CE
mærkede skiver kun med ekstra stof og uændret film. De film med ændre
udgaver er endda ikke altid mærket med at det er en ændret udgave (Prøv at
se på Superman eller Close Encounters...) og sommetider står det med lille
skrift på bagsiden.

> Den forlængede udgave af Aliens hedder f.eks. officielt også kun Aliens SE
> (uanset at mange omtaler den som Aliens DC).

Men er tydeligt mærket på bagsiden med "Includes (over) 17 minutes of
restored footage". (Jep det står både med og uden "over").