udlandstelefoni hos telmore....
Fra : GJ

Dato : 04-11-01 14:37

jeg kan se på telmores hjemmeside at det koster 99 kr at blive
oprettet til udlandstelefoni, men er det så een gang for alle eller er
det hver gang man skal til udlandet....

så vidt jeg har forstået er telmore og tiscali ret ens

men hos tiscali koster det ikke noget at blive oprettet til
udlandstelefoni.... tilgengæld skal man så have 500 kr på kontoen og
det gælder kun i en måned...

er det det samme med telmore???

jeg gider jo ikke give 99 kr for noget jeg måske bruger 1 gang p et
Ã¥r...

Gitte

Fra : KGB

Dato : 04-11-01 14:43

> jeg kan se på telmores hjemmeside at det koster 99 kr at blive
> oprettet til udlandstelefoni, men er det så een gang for alle eller er
> det hver gang man skal til udlandet....

-een gang...

Fra : alwresuihalert

Dato : 04-11-01 14:45

snip
> [...]
> det gælder kun i en måned...
>
> er det det samme med telmore???
>
> jeg gider jo ikke give 99 kr for noget jeg måske bruger 1 gang p et

Pengene bruges til en kreditvurdering af dig som kunde. Der står ikke noget
om at man skal kreditvurderes hvert år el., vel? Hvor har du 1 gang om året
fra? Jeg ville være meget overrasket hvis det ikke er, som de siger, en
engangsudgift. Ring til support og spørg hvis du er i tvivl.

Fra : GJ

Dato : 04-11-01 15:38

det er jo netop det der er problemet at jeg ikke kan finde de
oplysninger nogen steder på om det er een gang eller hver gang det er
jo derfor jeg spørger.......

og det er ikke noget jeg påstår det er et spørgsmål... rolig nu *s*

Fra : Kim Bjoern

Dato : 04-11-01 22:18

> [...]
> fra? Jeg ville være meget overrasket hvis det ikke er, som de siger, en
> engangsudgift. Ring til support og spørg hvis du er i tvivl.

Jeg tror, uden at være 100% sikker, at det Gitte mener er, at hun er på
ferie i udlandet 1 gang pr. år - og derfor vil sikre sig, at hun *ikke* skal
bløde 99 dask, hver gang hun skal på ferie.

Telmore koster ganske rigtigt 99kr til kreditvurderingen - og jeg mener at
huske noget om, Tiscali har et krav om, der også skal være 300 kr på kontoen
derudover? De kan jo have ændret på det i mellemtiden. Jeg havde
udlandstelefoni hos Telmore i Juli måned og betalte altså de 99kr.

Men hos Tiscali skal du have 500 kr på kontoen, så udfylder man en
ansøgningsblanket om udlandstelefoni, der gælder en måned. Det skal man så
gøre hvert år (eller hver gang) inden ferien - og altså have 500 kr på
tanken, hvis jeg ellers har fattet det hele

Kim

Fra : Vike

Dato : 04-11-01 14:50

Findes der forøvrigt et eller andet sted en sammenligning af takster for
opkald fra og modtagelse af samme i udlandet?

Fra : Mickey

Dato : 04-11-01 15:03

"Vike" <askforit@nospam.com> skrev i en meddelelse
> Findes der forøvrigt et eller andet sted en sammenligning af takster for
> opkald fra og modtagelse af samme i udlandet?

jeg tror ikke der er nogen officielle sammenligninger, prøv at kigge hos
telestyrelsen (www.ts.dk)

- ellers kan du jo til enhver tid for oplyst gældene takster hos
selskaberne, men det er dyrt at modtage og ringe i udlandet med mobil kan
jeg så sige...

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-11-01 14:54

GJ skrev:

>jeg kan se på telmores hjemmeside at det koster 99 kr at blive
>oprettet til udlandstelefoni, men er det så een gang for alle eller er
>det hver gang man skal til udlandet....

Du betaler det beløb for at blive kreditvurderet.

Jeg ved faktisk ikke om man får pengene igen, hvis Telmore siger de
ikke vil åbne for udlandstelefoni for en - men det er nu nok slet ikke
sket.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia, Ericsson, Siemens, Panasonic, Trium Mars.

Fra : Mickey

Dato : 04-11-01 15:02

> Jeg ved faktisk ikke om man får pengene igen, hvis Telmore siger de
> ikke vil åbne for udlandstelefoni for en - men det er nu nok slet ikke
> sket.

det gør man vel ikke - pengene er jo brugt så!

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-11-01 15:32

Mickey skrev:

>det gør man vel ikke - pengene er jo brugt så!

Tja, citat fra deres side:

|oprettelsen koster 99 kr. og dækker bl.a.
|omkostningerne ved en kreditvurdering.

Der står slet ikke at det er muligt at få afslag (hvis det ER muligt).

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Mickey

Dato : 04-11-01 16:18

> Der står slet ikke at det er muligt at få afslag (hvis det ER muligt).

det skal du nok regne med det er ;)

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-11-01 16:30

Mickey skrev:

>det skal du nok regne med det er ;)

Uden at have forstand på det, hvor meget kan Telmore finde ud af om
min økonomi, når de laver sådan en kreditvurdering?

Og igen, der står blot oprettelsen koster 99,-. Bagefter står der så,
at det bl.a. dækker omkostningerne ved en kreditvurdering. Men
oprettelsen koster 99,- - og der står ikke, at der er nogle der ikke
kan blive oprettet. Hvis jeg så ikke bliver oprettet, så skal jeg vel
ikke betale for oprettelsen?

Det kan godt være jeg ordkløver, men formuleringen er ikke helt god,
og det kunne være rart at vide om der vitterligt også er nogle der
ikke bliver oprettet.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Mickey

Dato : 04-11-01 17:14

> Uden at have forstand på det, hvor meget kan Telmore finde ud af om
> min økonomi, når de laver sådan en kreditvurdering?

jeg tror nok det de fleste steder kalder kreditvurdering er at de spørger
RKI om kunden er registreret

> [...]
> oprettelsen koster 99,- - og der står ikke, at der er nogle der ikke
> kan blive oprettet. Hvis jeg så ikke bliver oprettet, så skal jeg vel

jeg vil tro de beholder pengene...

> Det kan godt være jeg ordkløver, men formuleringen er ikke helt god,
> og det kunne være rart at vide om der vitterligt også er nogle der
> ikke bliver oprettet.

....men jeg kan da godt se din pointe, prøv at skrive til dem og spørg ad

Fra : Claus Rolsted

Dato : 04-11-01 18:56

Jo, 'selvfølgelig' er det muligt at få afslag.

> [...]
>
> Det kan godt være jeg ordkløver, men formuleringen er ikke helt god,
> og det kunne være rart at vide om der vitterligt også er nogle der

For mig er der slet ingen tvivl om formuleringen: Nej du får ikke pengene
retur ved afslag. Pengene er allerede 'brugt' til kreditvurderingen.

Mvh

Claus Rolsted

Fra : Ham Selv

Dato : 04-11-01 20:29

Hej
Her er lidt "fakta", oplysninger jeg fik fra Telmores kundeekspedition da
jeg lige har oprettet udenlandstelefoni :

Gebyret er et engangsgebyr, det dækker så længe man har samme abbonement.

Det ER muligt at få afslag på udenlandstelefoni.

Hvis man får afslag, trækkes gebyret IKKE på kontoen. (man går jo foresten
heller ikke til kontokortudstedere m.m., ja for den sags skyld i banken og
får afslag på et lån, for derefter at betale gebyrer på dette, vel ?)

Formuleringen med " dækker bl.a.omkostningerne ved en kreditvurdering." er
for at forklare kunderne, hvorfor de tager et gebyr for oprettelse.

M.v.h.

Hans-Henrik Nørager
Esbjerg
hhn@esenet.dk

Fra : Claus Rolsted

Dato : 05-11-01 10:57

"Ham Selv" <hhn@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Formuleringen med " dækker bl.a.omkostningerne ved en kreditvurdering." er
> for at forklare kunderne, hvorfor de tager et gebyr for oprettelse.

Ok, men det er jo så en fed service at at give......
Jeg ville tro, at de trak beløbet uanset hvad. De har jo netop haft
omkostninger ved kredittjekket på det tidspunkt....

Fra : Ham Selv

Dato : 05-11-01 21:29

> Ok, men det er jo så en fed service at at give......
> Jeg ville tro, at de trak beløbet uanset hvad. De har jo netop haft
> omkostninger ved kredittjekket på det tidspunkt....

Jo, men til gengæld har de stoppet en potientiel dårlig betaler.

Og selvom vi andre så skal betale for det, sparer vi nok penge på det i
sidste ende.

--
Hans-Henrik Nørager
Esbjerg