min nokia 3310 kan ikke ringe/modtage opka~
Fra : Kim Schulz

Dato : 04-11-01 12:48

Hejsa
Jeg har lige købt en mobil (nokia 3310) af en ven. Han havde holdt en
fest og en havde glemt en mobil. han havde gjort folk opmærksomme på det
men ingen havde krævet den tilbage (det er nu 9 mdr siden).
Jeg testede den inden jeg købte ved at sætte simkort i og se om den
kunne sende sms, hvilket den kunne.
Jeg tænkte ikke lige over at teste den for om den kunne ringe men kunne
da få signal og klartone.

Nu er problemet så. Jeg kan hverken ringe fra den eller modtage opkald
på den (den melder simpelthen forkert nummer tonen). Er dette fordi den
tidligere ejer har meldt den stjålet og derfor har man lukket for dens
"en-eller-anden-kode" eller er det simpelthen fordi den er simlocked?
Jeg har kun testet den med mit telmore simkort, men så vidt jeg ved så
kørte den med tdk mobil abonnement.

Nogen der har en ide til hvordan jeg kan få denne (ud fra udseenet)
næsten nye mobil til at virke igen?

MVH
Kim Schulz
--
http://www.schulz.dk - En nørds bekendelser!
Nørdesnak, attitude og alverdens usexede nyheder for nørder

Fra : Cableguy

Dato : 04-11-01 21:56

Hvis "din" Mobilos er meldt stjålet, så vil der ikke kunne ringes fra den,
undtaget
hvis den der har ejet mobilen ikke har været i stand til at oplyse låsop
koden på telefonen
som sidder bag batteriet som ligner noget i den retning ...
(350144/xx/xxxxxx/x)

Hvis du kan huske hvilket kort der sad der før kan du jo prøve med en
startpakke derfra
så opdager du hurtigt om telefonen er efterlyst ....

Fra : Kim Schulz

Dato : 04-11-01 22:14

On Sun, 4 Nov 2001 21:56:09 +0100 "Cableguy" <nhwp@sol.dk> wrote:
> [...]
> startpakke derfra
> så opdager du hurtigt om telefonen er efterlyst ....

hvordan det? kommer politiet efter mig eller ?
Er der en måde hvorved man kan låse den op så den igen kan bruges?

MVH
Kim Schulz

Fra : Cableguy

Dato : 04-11-01 23:54

Ja, der findes måder, men det vil nok lætte din samvittighed hvis du kunne
finde
ejermanden, til mobilen.....

Prøv nu lige først at isætte et kort fra den udbyder som i fandt telefonen
med,
så vil du hurtig opdage hvis den er meldt stjålet.

Fra : Kim Schulz

Dato : 14-11-01 02:01

On Sun, 4 Nov 2001 23:54:18 +0100
"Cableguy" <nhwp@sol.dk> wrote:
> [...]
> telefonen med,
> så vil du hurtig opdage hvis den er meldt stjålet.

Dette er nu sket, men jeg kan intet se. Har jo ikke pinkode så jeg kan
komme ind i telefonen.

Nogen der har en ide til hvordan jeg kan få gjort denne mobil brugbar
igen?

MVH
Kim Schulz (der har forsøgt at spore den oprindelige ejer via TDK).