Klatremiljø med væltetendenser...
Fra : Kirstine

Dato : 03-11-01 18:52

Hej NG

Vores to katte, Tabasco og Julius havde nær fået et kollektivt
hjertetilfælde, da deres elskede klatremiljø her til formiddag væltede,
mens de legede i det. Jeg vil slet ikke komme ind på, hvordan deres mors
og fars puls havde det bagefter....

Deres far har nu leget handyman og fået sat miljøet op igen - men begge
katte stirrer selvfølgeligt meget skeptisk på det og nægter konsekvent at
benytte det, og det kan vi sørme godt forstå.

Så vidt vi kunne se, så er der ikke gået noget i stykker - det er
simpelthen bare blevet arbejdet løst fra fastspændingen mod loftet. Set i
retrospekt burde vi måske have efterspændt det noget oftere, for begge
katte nyder at inkludere miljøet i deres fræseture, og selvom de ikke
er sværvægtere, så er det alligevel godt og vel 4½ kilo kat, der kaster
sig over det med 180 km i timen...

Er der nogle af Jer, der har oplevet noget ligende? Og hvordan har I så
eventuelt forsøgt at forhindre, at det sker igen? Jeg er - selvfølgeligt
som den pylrede kattemor, jeg er - blevet alvorligt bekymret for, at de
kan komme til skade, hvis det sker igen. Og så er jeg da samtidigt ked
af, at de nu er blevet bange for deres ellers fortrukne sove/kradse/lege
dims. Miljøet er købt hos Likita og har fungeret upåklageligt indtil nu -
og jeg er helt sikker på, at problemet ikke har noget med produktet at
gøre.

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 03-11-01 21:44

Hejsa Kristine..

Tja - vi skal faktisk have efterspændt vores i dag !! Det er begyndt at se
minstænksomt skævt ud de sidste par dage, og man kan tydeligt se oppe ved
loftet, at det ikke sidder helt i spænd ..

Jeg tror ikke der er andet at gøre, end at huske at efterspænde det ind i
mellem.. Jeg håber de små pus får overvundet deres skræk for klatretræet
snart !!

Knus fra Pia og misserne ....

--
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Pia : Pia@lihme.com

Fra : Kate

Dato : 03-11-01 23:18

Hej Kirstine

Jeg kan godt forstå at Julius og Tabasco er noget utrygge ved deres træ
hvis det sådan vælter. Godt nok har jeg aldrig oplevet at mit er
væltet, men jeg har indimellem opdaget at det stod betænkeligt løst at
føle på, så har det været frem med værktøjet og efterspænde.
Desværre ved jeg ikke hvordan man får dem til at blive glade for det
igen, men tror umiddelbart at de nok vil glemme oplevelsen i løbet af
kort tid.
--
Kate

Fjern noget fra adressen ved privat svar.

Fra : Kirstine

Dato : 04-11-01 16:47

Nå...nu er der så småt faldet ro over lejren igen. Julius har overvundet
sin skræk og kaster sig uden tøven afsted mod den øverste hylde på sit
elskede kradsemiljø. Tabasco er stadig en smule skeptisk, så han nøjes
med at hoppe ind i den nederste hule...

Vi er bare glade for, at de ikke er blevet skræmt helt væk fra det - og
vi har lovet dem begge, at deres far for eftertiden vil efterspænde det
rigtigt tit

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Kurt Henningsen

Dato : 04-11-01 23:21

Jeg kom til at tænke på Sebastian, da han var killing for 14 år siden.
Vi havde et højt juletræ (2,5 meter) som han åbenbart mente var indkøbt til
ham.
Han løb nærmest løb masser af gange helt op til toppen, mens det meste
af pynten dryssede af.
Jeg tror træet væltede med ham ca. 20 gange. Alligevel skulle han op igen,
når vi havde rejst det. Til sidst fik træet lov til at ligge ned. Først 10
minutter
før gæsterne kom, blev det rejst og han blev forvist til gangen.

Kurt

Fra : Lisa K

Dato : 09-11-01 23:14

Sidste år til jul væltede vores gulv til loft-kradsetræ, lige ned i
juletræet.
Vi havde regnet med at vi nok skulle rejse vores juletræ en del gange men
det hoppede de
aldrig på. I stedet for havde vores kradsetræ vristet sig løs og i
forbindelse med en vild omgang fræs
i stuen hoppede begge misser op på det og det væltede.
Alt vores julepynt på træet blev katapultet til alle sider og juletræet
tabte en million
grannåle men så skete der heller ikke mere.

Ja, man lærer da at efterse kradsetræet en gang i mellem og spænde efter
behov.

Lisa

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 01-12-01 00:10

Kirstine <minipip@mail.dk> writes:

> [...]
> katte nyder at inkludere miljøet i deres fræseture, og selvom de ikke
> er sværvægtere, så er det alligevel godt og vel 4½ kilo kat, der kaster

Så vil jeg lige tjekke at jeg har forstået de rigtigt..
Man kan spænde det fast mod loftet, altså de "stammer" som er
midtpunkt i det hele ??
Og det uden at skulle bore huller ??

Fordi (hun er væk) jeg overvejer seriøst at købe en "grundmodel" til
Melissas 12 års fødselsdags gave.

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Helle Andersen

Dato : 01-12-01 00:19

"Henrik Pedersen" <misbams-meow@cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:wkn113kg8n.fsf@cybercity.dk...
> Så vil jeg lige tjekke at jeg har forstået de rigtigt..
> Man kan spænde det fast mod loftet, altså de "stammer" som er
> midtpunkt i det hele ??
> Og det uden at skulle bore huller ??

Du har forstået det helt rigtigt Ingen huller.

--
Helle
DeKatten: http://dekatten.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 01-12-01 01:31

"Helle Andersen" <katte@mail.dk> writes:

> Du har forstået det helt rigtigt Ingen huller.

alletiders en colgate løsning..)
Tak for svaret