"Flod grus"- hvor?
Fra : AcaClone

Dato : 03-11-01 17:59

Hej:

Efter mere end 20 år er det blevet tid til at starte akvarie op igen.

Er der nogen der ved hvor man kan få "flod grus", mørk
(brunlig/rødlig) i ca 5 mm størrelse i Københavns området?

Jeg har været hos Akvarie West og Zoo Zity, som begge kun har skærver
(altså ikke afrundet grus) i den rigtige farve eller flod grus i den
forkerte farve (nærmest hvid). Jeg har hørt tale om "Bornholmer grus",
men det skulle ikke være til at få fat i.

Med venlig hilsen
Kjeld Olesen

Fra : Thomas D. Kryger

Dato : 03-11-01 19:23

"AcaClone" <acaclone@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> forkerte farve (nærmest hvid). Jeg har hørt tale om "Bornholmer grus",
> men det skulle ikke være til at få fat i.

Hejsa

ZooZity kan skaffe noget grus der hedder SIMRISHAMN med en kornstørrelse på
3-5 mm. Det er rundt grus.
Det er lyst, med en smule flint og kalkstykker, men er ellers rigemeligt
pænt.

Jeg fik dem til at ta' noget hjem. Ham jeg fik fat i mente at jeg tog fejl,
indtil jeg fik ham til at gå ind på deres egen side, og kigge efter.
Du kan se det på http://www.zoozity.dk/templates/product.asp?product=999460

Thomas D. Kryger
www.akvariet.dk
www.akvariemarked.dk