et par spørgsmål til Nokia 8310
Fra : Morten Okholm

Dato : 03-11-01 17:43

Hejsa

Jeg har netop købt mig en Nokia 8310 telefon - og den er bare lækker! Jeg
kunne dog godt ønske mig, at den kunne sammenkæde sms'er (1/3 - 2/3 - 3/3
på samme måde som 3310 !) og at man kan komponere sine egne ringetoner...
Det med sammenkædning af sms'er har jeg ikke set på nokias side, men det
stod hos en forhandler. Men på nokias side står der bl.a. under punktet
"ringetoner":

35 faste og 5 udskiftelige toner (til ringetoner, du komponerer eller
downloader)

Det kan man da næsten kun opfatte som om, at der er et menupunkt, der hedder
"komponist" eller noget andet. Hvis der er nogen, der kan hjælpe mig, så vil
jeg blive meget glad.. også hvis man evt. kan få en softwareopgradering til
sms-sammenkædning eller noget?!

// Morten

Fra : Anders HJ

Dato : 03-11-01 18:12

Jeg blev også ret skuffet over at læse at 8310 IKKE understøtter
sammenkædede SMS'er, formentlig pga. at telefonens software er en
viderudvikling af 8210, og derfor ikke har de samme features som findes i
Nokia's andre produktserier.
Måske kommer den med i en nyere software-opdatering, men det er nok
tvivlsomt.
På den anden side styrer man bedre sit SMS-forbrug med det gamle system.

Anders

Fra : Spinner

Dato : 03-11-01 23:36

Vi er da nogen der er over 18 og som selv kan styre sine penge

Spinner
__

Fra : Anders HJ

Dato : 04-11-01 01:57

Ja, de historier om 16-årige piger der har fået telefonregninger på over
10,000 er ret ufattelige at forstå for normale mennesker. Hvordan sender man
så mange beskeder? Jeg tror slet ikke jeg ville være i stand til det, selv
hvis jeg desperat prøvede.

Anders

Fra : Morten Okholm

Dato : 04-11-01 03:25

Ja - jeg overlever nok også uden, men ret trælst, at sådan en forholdsvis
dyr og ikke mindst ny telefon ikke kan sådan en "simpel" ting. Har forresten
brugt nok penge på telefonen, så måske det er godt nok ikke at kunne sende
flere sms'er i en

// M!

Fra : Palle Ravn

Dato : 03-11-01 19:15

Komponist, finder du nok under PROFILER, eller LYD-INDSTILLINGER. Prøv at
køre alle dine menuer igennem, det er ikke altid der hvor man tror...

Fra : Morten Okholm

Dato : 04-11-01 03:24

Jeg har kigget det meste igennem, men kan ikke finde det!! Det er næsten
også lige meget, men bare lidt noget øv, når det nu står på nokias
hjemmeside!!!

Fra : Kenny Jensen

Dato : 04-11-01 09:42

> Jeg har kigget det meste igennem, men kan ikke finde det!! Det er næsten
> også lige meget, men bare lidt noget øv, når det nu står på nokias
> hjemmeside!!!

Hent Nokia PC Suite4,3 http://forum.nokia.com/main/1,6668,5_5_17_2,00.html
der kan du selv lave ringetoner, det kræver dog at du har IR på dini pc

Kenny

Fra : Benjamin Andersen

Dato : 04-11-01 16:17

On Sun, 4 Nov 2001 03:23:52 +0100, "Morten Okholm" <morten@okholm.nu>
wrote:

>Jeg har kigget det meste igennem, men kan ikke finde det!! Det er næsten
>også lige meget, men bare lidt noget øv, når det nu står på nokias
>hjemmeside!!!

Man kan ikke komponere ringetoner på 8310. Jeg troede også den kunne,
men da jeg ikke fandt nogen information om det i manualen, så nærlæste
jeg oplysningerne på nokias side, og har nu forstået det sådan at man
kan lave ringetoner via PC Suite og så sende dem til telefonen via
infrarød port.

--
Benjamin
veeentetider.dk

Fra : Morten Okholm

Dato : 04-11-01 18:06

Ja, det kom jeg også frem til, men det er en ret sjov formulering på nokias
hjemmeside så... (de kunne godt lige skrive, at det ikke er på telefonen,
man kan komponere!!)

Men tak alligevel :)

// Morten