Hvilken lille cichlide?
Fra : Steen Suder

Dato : 03-11-01 17:45

Jeg har et åbent planteakvarie på 200L, der er befolket med en del
mindre og fredelige maller.
Jeg leder efter en fredelig, mindre cichlide som kan trives ved de ca.
24 grd. Celsius som jeg holder akvariet ved aht. fordampningen.

Den skal være fra syd/mellem-amerika, fredelig, substratleger (gider
ikke store kratere), ikke så stor etc.
Hvis den er flot gør det heller ikke noget.

I sidste inkarnation af akvariet havde jeg scalarer (Pterophyllum
Scalare) som langt hen ad vejen opfylder kravene, men jeg vil gerne
prøve noget nyt.

Jeg antager at discus er uegnede i dette akvarie, da det ikke er større
end 200L og er meget kraftigt belyst (11000 lumen på 80x50 cm
overflade); er det korrekt?

Hvad er jeres forslag?

--
Steen Suder "We reject kings, presidents and voting.
http://www.suder.dk/ We believe in rough consensus and running

Fra : Rasmus

Dato : 03-11-01 18:49

Hej Besøg www.akvarie-galleri.dk
Under artsbeskrivelser er der en masse arte som hedder apistogramma prøv
dem.

P.s jeg har lige fået fat i apistogramma ortmanni U T R O L I G flot....

Fra : Steen Suder

Dato : 03-11-01 19:20

Rasmus wrote:

> Hej Besøg www.akvarie-galleri.dk
> Under artsbeskrivelser er der en masse arte som hedder apistogramma prøv
> dem.
>
> P.s jeg har lige fået fat i apistogramma ortmanni U T R O L I G flot....

Jeg kender apistogramma slægten, men desværre er de fleste ret
varmekrævende hvis de skal have godt.

<KLIP>

Fra : Rasmus

Dato : 03-11-01 22:09

> Jeg kender apistogramma slægten, men desværre er de fleste ret
> varmekrævende hvis de skal have godt.

Jaa min ligger på 25 - 27 C.

Er der ellers nogen som har nogen link til denne apistogramma ortmanni (Skal
være billeder på)

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 04-11-01 14:07

"Rasmus" <rasmus@koien.dk> writes:

> Hej Besøg www.akvarie-galleri.dk
> Under artsbeskrivelser er der en masse arte som hedder apistogramma prøv
> dem.

Flere af disse foretrækker dog temperaturer lidt højere end 24 grader.

/Esben
--
caffeine low .... brain halted

Fra : KIM POULSEN

Dato : 03-11-01 21:51

du skulle prøve apistogramma cacaduide eller apistogramma agassi. To
virkelig flotte repræsentanter for slægten og yderst ynglevillige. Jeg har
selv begge arter i mit 260 liters og de trives fint på 25 grader.
Hilsen Kim.

Steen Suder <CAB@earthling.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3BE41F28.CCFB6395@earthling.net...