Router falder ud
Fra : Michael Hewalo

Dato : 03-11-01 16:49

Hej

Vi har en U.S.Robotics router sat til vores kabel modem
men vi har problemer med at når vi ikke belaster nettet
ret meget så falder routeren ud ( afbryder til Internettet )
også kobler ICQ , Yahoo! Messenger og Trillian af også 10 sek.
efter kobler på igen og kobler af, på, af og sådan bliver det ved
til ICQ siger stop

Vi har 4 maskiner med Windows ME sat til routeren
og alle 4 gør det !

Er der ikke et sted i routeren jeg kan slå det fra ?
eller er der en anden måde at løse det på ?

--
\!/
(@ @)

Fra : Martin

Dato : 04-11-01 13:48

"Michael Hewalo" <michael@hewalo.dk> wrote in message
> [...]
> og alle 4 gør det !
>
> Er der ikke et sted i routeren jeg kan slå det fra ?
> eller er der en anden måde at løse det på ?

Er du sikker på det er routeren der falder af og ikke kabelmodemet ?
Hvis kabelmodemet ligger for højt eller lavt i signalniveau kan det godt
tænkes den mister synkroniseringen når der kommer peek
på linien

mvh

Martin D
www.vejen-net.dk

Fra : Michael Hewalo

Dato : 05-11-01 12:25

Hej

Før jeg vi fik routeren brugte vi den ene
computer som server og der var der ikke
nogle problemer med udfald
de kom først da vi fik routeren på

Men hvor ser jeg det henne ?
og hvad skal den være på

I opsætning af kabel modemet
er der noget der heder
Signal to Noise Ratio : 38 db
er det den du mener ?

Michael

Fra : Martin

Dato : 05-11-01 14:58

> Hej
>
> Før jeg vi fik routeren brugte vi den ene
> computer som server og der var der ikke
> nogle problemer med udfald
> de kom først da vi fik routeren på
>
> Men hvor ser jeg det henne ?
> og hvad skal den være på
>
> I opsætning af kabel modemet
> er der noget der heder
> Signal to Noise Ratio : 38 db
> er det den du mener ?
>
> Michael

"klip"
Hvad angår om dit modem mister synkroniseringen, så kan du enten se det på
lamperne på dit modem eller vha. SNMP hvor du måske kan aflæse hvormange
gange dit kabelmodem har mister sync'en.

Opsætning ? er du administrator af kabelnetværket ? ellers burde du da
ikke have adgang til kabelmodemet ;) Det Signal to Noise du snakker
om skal jeg ikke kunne sige hvad er. Måske dit signal niveau.

Hvad angår min/max græserne af signalniveauet, så ved
jeg at de på vores netværk skal signalet ligge imellem 35 og 55 db.
Endvidere skal signalniveauet ligge rimelig stabilt, ikke hoppe for meget op
og ned i db,
da modemet ellers mister sync'en ( nye modems = du vil opleve packetloss ).

mvh

Martin D
www.vejen-net.dk