<input type="number">??
Fra : Martin Kruse

Dato : 03-11-01 16:04

Hej NG!

Jeg har lavet en formular hvor jeg har et felt der udelukkende er til tal.
Findes der ikke et input-felt der kun er til tal så man ikke kan skrive
bogstaver i det?
Eller er det nødvendigt med noget javascript eller asp for at klare
problemet, og i så fald hvad er så bedst..?

På forhånd tak

--

MK
http://www.msdesign.dk

Fra : Stig Nygaard

Dato : 03-11-01 17:50

Hej Martin

Martin Kruse wrote:

> Jeg har lavet en formular hvor jeg har et felt der udelukkende er til tal.
> Findes der ikke et input-felt der kun er til tal så man ikke kan skrive
> bogstaver i det?

Desværre, du er nødt til at selv at lave en evaluering af feltets indhold.

> Eller er det nødvendigt med noget javascript eller asp for at klare
> problemet, og i så fald hvad er så bedst..?

Begge dele er det bedste efter min mening. Javascript giver di mulighed
for at fange fejlagtig input inden indholdet sendes til webserveren (og
inden brugeren forlader formular siden). Men du kan principielt aldrig
være sikker på at brugerens browser understøtter Javascript eller det
ikke er slået fra, så man bør også checke på server siden.

Mvh. Stig
stig@rockland.dk
http://www.rockland.dk/stig/upghtml.html

Fra : Martin Kruse

Dato : 03-11-01 19:22

Hmm.. Tak for svaret.
Jamen så må jeg jo igang med lidt mere kodning

Fra : Morten Abildgaard

Dato : 04-11-01 00:01

Martin Kruse trykkede i tasterne:
> Hmm.. Tak for svaret.
> Jamen så må jeg jo igang med lidt mere kodning
Ja, men det behøver nu heller ikke være så slemt.
Hvis vi nu siger at du vil tjekke om værdien i et felt er et tal ved
"onBlur", kan du jo bare skrive:
<input type="text"
onBlur="if(isNaN(this.value)){alert('Kun tal');this.value='';}">

Du kan jo altid fjerne alerten og finde på noget andet

--
knæk og bræk
Morten @ E-bronx