Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
DIMAGE SCAN DUAL II?
Fra : Martin Adserballe

Dato : 03-11-01 14:53

Hej

Jeg overvejer at købe en Minolta DIMAGE SCAN DUAL II scanner til at lægge
billeder ind på min hjemmeside. Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer
med den?

Takker!

Martin

---------------------------------------
Martin Adserballe
Holmelundsvej 31. st. tv.
2650 Hvidovre
Denmark
Tlf: 0045 36 48 60 35
E-mail: maad@email.dk
Homepage: http://maad.homepage.dk

Fra : Jan Boegh

Dato : 03-11-01 16:49

"Martin Adserballe" <maad@email.dk> wrote in message news:9s0su1$80e$1@news.cybercity.dk...

> Jeg overvejer at købe en Minolta DIMAGE SCAN DUAL II scanner til at lægge
> billeder ind på min hjemmeside. Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer
> med den?

Prøv:
http://groups.google.com/groups?as_q=dimage%20scan%20dual%20II%20%20&as_ugroup=dk.fritid.foto

mvh
Jan

Fra : Jens Olsen

Dato : 03-11-01 21:06

On Sat, 3 Nov 2001 14:53:12 +0100, "Martin Adserballe" <maad@email.dk>
wrote:

> [...]
>billeder ind på min hjemmeside. Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer

Det skulle vist være en langsom sag at arbejde med.

Jens

Fra : Carsten J. Arnholm(s~

Dato : 04-11-01 19:26

Jens Olsen wrote in message
<3be44d22.5187016@news.get2net.dk>...
>On Sat, 3 Nov 2001 14:53:12 +0100, "Martin Adserballe"
<maad@email.dk>

scanner til at lægge
gode/dårlige erfaringer

>Det skulle vist være en langsom sag at arbejde med.

Den er ikke nevneverdig mer langsom enn andre filmscannere i
omtrent samme prisklasse. De fleste filmscannere, også de
som koster 2 eller 3x denne, arbeider ganske langsomt.
Hastigheten kan forøvrig være noe påvirket av hvilke
ressurser man har på vedkommende PC (minne, rask(e)
disk(er), CPU-hastighet).

Minolta DIMAGE SCAN DUAL II er en god scanner, mye for
pengene.

MVH CA
Carsten J. Arnholm, Oslo, Norway.
carnholm@online.no
http://carnholm.home.online.no

Fra : nimous

Dato : 05-11-01 09:47

Jeg har en Scan Dual 2, og min erfaring er at nok minne er alfa og omega for
hastigheten. Scanneren gikk som ein snegle med 64 Mb RAM og batchscanning
med full oppløsning. Da jeg satte inn en 128Mb brikke til totalt 196Mb RAM
gikk det greitt. For batchscanning er det også greitt å bruke Vuescan
(www.hamrick.com), som går raskere enn medfølgende programvare . Dette
programmet kan også brukes til mange flatbedscannerer. For enkeltscan og
tilpassing av disse pleier jeg å bruke Minolta's medfølgende programvare,
som jeg synes er god.