Beagle
Fra : Iben Holst Nielsen

Dato : 03-11-01 14:25

Jeg vil gerne vide noget om Beagle hunde og prisen med og uden stambog
er der nogen der kan hjælpe mig eller henvise til nogle sider på nettet.

Iben

Fra : Camilla Larsen

Dato : 03-11-01 14:49

En godt sted at starte er på www.dog-inn.dk, under raceindekset, her
kan du finde en kort oplysning om racen samt hjemmesider af
opdrættere. Ang. prisen med og uden stambog det er opdrættere du så
skal have fat i der.

Desuden har Dansk kennel klub udgivet en bog om beagle, den er nu også
tilgængelig på biblioteket.

Camilla

--
Camilla

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 03-11-01 16:56

en Beagle stikker af fra dig hvis du ikke har den i snor det er hvad jeg har
hørt og set masser af gange de er superselvstændige og stikker simpelthen af
hvis der er noget mere spændende end dig god fornøjelse

Fra : Jo-Ann

Dato : 03-11-01 17:47

Nårr...der findes da også en del beagler som gør sig ganske godt i både DKK
og DcH konkurrencer ! Ja, for det afhænger jo ligesom af deres træning !

En beagle er "lavet til" at søge (søge spor) og derfor går den også efter
fært hvis den ikke lærer andet. Akkurat som f.eks. en ridgeback, ja, eller
for den sags skyld de fleste af hundene i FCI's gruppe 6.

Så, det er bare et spørgsmål om at lære den hvad der er rigtig og forkert !

Jeg kunne godt finde på at anskaffe mig en beagle næsten gang..og gæt
engang, den skulle så bruges til DKK's LP-prøver !

Mvh

Jo-Ann

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 04-11-01 11:19

Ja det kan da godt være at du har ret ? jeg har bare set så mange der altid
stikker af og hvor ejeren også siger at de altid stikker af ! og da jeg gik
på hundeskole lavede vi specieløvelser for at få de to beagler der var med
til ikke at stikke af ! men det kan da godt være at man kan opdrage dem til
ikke at stikke af det skal jeg ikke gøre mig klog på ,det lykkes ikke på
hundeskolen og den ene pige der havde den ene beagle har jeg mødt siden hvor
hun fortæller at hun ikke tør slippe den fordi den så stikker af ,

men hvis du ved hvordan man opdrager en beagle til ikke at stikke af vil jeg
da meget gerne høre det !???så kan jeg jo fortælle tipsne videre til dem jeg
møder , så er jeg helt sikker på at jeg bliver populær

Fra : Jo-Ann

Dato : 04-11-01 15:31

Hej igen !

Jeg tror desværre ikke du kan blive populær hos dem. Fidusen ligger nemlg i
FRA STARTEN at fastholde dens opmærksomhed, og forhindre den så meget som
muligt i at stikke af, aller helst undgå det helt - og det lyder jo som om
hundene ikke lige er hvalpe mere..

Men altså, det KAN lade sig gøre !!

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 04-11-01 20:04

Jeg tvivler da ikke på at det kan lade sig gøre men da jeg gik på hundeskole
og trænerne prøvede forskellige triks for ikke at få de to beagler til at
stikke af var de ikke mere end et par månneder gamle"valpetræning" og det
lykkes ikke for dem ! den ene var 9uger det må man da sige at er at prøve
fra STARTEN men hvis du ved hvordan man gør kunne du da helt sikkert
blive hundetræner og blive populær hos beagleejerne

Fra : hestemassage

Dato : 04-11-01 18:06

"Iben Holst Nielsen" skrev d. 03-11-01 14:25 dette indlæg :
> [...]
nettet.

> Iben
>
> Ja, debatten har jo bevæget sig lidt væk af, hvad den egentlig
startede med, men når jeg nu læser om, at beagler har det med at stikke
af, så kan jeg ikke lade være med at fortælle om denne weekend.
Jeg er lige kommet hjem fra hundefigurantkursus i Tranum, hvor jeg har
været afsted sammen med et hav af andre hunde - og deres førere fra
hjemmeværnets hundetjeneste.
Kort før aftensmaden i går aftes kom der melding ind om en beagle, der
var stukket af fra sine ejere i et sommerhus. Hunden havde været væk
siden om morgenen, og ejerne var ikke begejstrede over tanken om den
snor på flere meter, som sad fast i beaglens halsbånd.
6 af vore hundeførere tog i sommerhusområdet for at lede efter hunden,
og knap en halv time efter var den fundet. Snoren havde - som ejerne
havde frygtet - sat sig fast, så hunden ikke kune komme fri.
Alle var glade, og vi fortsatte vores figurantkursus.
Fortsat god weekend ( Det der er tilbage af den)

Venlig hilsen
Heidi

http://www.kandu.dk/