Sex - oral - analsex?
Fra : Michael Falkenberg

Dato : 03-11-01 14:08

Hej med jer!

Mig og min kæreste har snakket om det med at dyrke analsex. Og vi synes
begge to det lyder lidt ulækkert! Når jeg tænker på en røv, så tænker jeg på
min kærestes dejlige bagdel! =) Men jeg tænker på selve "hullet" tænker jeg
på de ting og sager som kroppen IKKE kan bruge (hvis I forstår hvad jeg
mener?).

Hvad er det fede ved analsex??

Mig og min kæreste finder det lidt frastødende, men har heller ikke prøvet
det. Og en anden ting, kan man få orgasme af analsex? Altså, ka både kvinden
og manden?

Mvh
Michael

Fra : Dorte W.

Dato : 03-11-01 14:35

Michael Falkenberg skrev
> [...]

jeg
> på de ting og sager som kroppen IKKE kan bruge (hvis I forstår hvad jeg

Derfor er alfa og omega her er renlighed...(bad og evt. udskylninger er
svaret her) dog vil jeg sige, at når man har dyrket analsex gennem længere
tid, så bliver man nok også lidt mere afslappet omkring hvad der kan ske -
og de fleste har jo bad i deres bolig - så den lille bivirkning må man så
lige tage sig af bagefter - eller som en lille pause ind i mellem. (Det skal
ikke være nogen hemmelighed, at glidecreme kan virke som et lavment)

> Hvad er det fede ved analsex??

Tjahhhh.hvad er det fede ved at kysse, at have sex i almindelighed.??? Jeg
kan ikke sætte ord på det, andet end det tænder mig (med den rette) - det
samme med analsex..men med så meget andet sex, ja, så er der dage, hvor det
er det bedste der findes - og andre, hvor det slet ikke er tilfældet.lige
som man nogle dage er til rå sex - og andre til ren vanilie..(men på mænd er
der en fysisk grund til, at det føles godt - man kan nemlig stimulere
prostata gennem anus..og det forstærker orgasmen)

> Mig og min kæreste finder det lidt frastødende, men har heller ikke prøvet
> det. Og en anden ting, kan man få orgasme af analsex? Altså, ka både
kvinden
> og manden?

Svaret på, om manden kan få orgasme finder du længere oppe (med mindre du
kun forestillede dig, at det var kvinden, som skulle modtage??)..Om man kan
få orgasme af det som kvinde - afhænger totalt af hvem man er.nogle kan -
andre ikke..I realiteten kan en orgasme ikke forklares som anatomisk mulig -
men her handler det utroligt meget om de ting, som samtidig forgår oppe i
hjernen på os under sex...så tænder det, at have analsex, ja så er det
muligt. Jeg vil lige tilføje, at selv meget seksuelt frigjorte kvinder kan
være imod analsex - det er meget individuelt, om det er noget man har lyst
til - og under alle omstændigheder bør man forsøge sig i det små, med en
finger eller lign.hvis det så tænder, så er vejen jo åben for at prøve
noget mere. Og så lige et godt råd - analsex kan gøre vanvittigt ondt,
selvom man er tændt, hvis man ikke slapper nok af - og har den nødvendige
blidhed.

Fra : Matthias J.

Dato : 03-11-01 20:40

<snip>

>(men på mænd er
>der en fysisk grund til, at det føles godt - man kan nemlig stimulere
>prostata gennem anus..og det forstærker orgasmen)
Mon ikke!

<snip>
> [...]
>men her handler det utroligt meget om de ting, som samtidig forgår oppe i
>hjernen på os under sex...så tænder det, at have analsex, ja så er det
Jeg tror såmænd at g-punktet godt kan stimuleres denne vej og i den
rigtige position/vinkel

<snip>

Fra : Gert Kethmer

Dato : 03-11-01 20:53

> Jeg tror såmænd at g-punktet godt kan stimuleres denne vej og i den
> rigtige position/vinkel

Hmm, mon man(d) kan nå helt over til G-punktet uden at tage legetøj til
hjælp?

Uden at gøre mig særlig klog på det fysiologiske, så ligger G-punktet da
vist i nogen afstand.

Gert

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 04-11-01 06:02

"Gert Kethmer" skrev

Hej Gert

> Hmm, mon man(d) kan nå helt over til G-punktet uden at tage legetøj
> til hjælp?

Jada, med mindre man har nogle ret korte fingre. Se lidt på disse
billeder:

"Eksploderet" billede af mandens underliv:

"Eksploderet" billede af kvindens underliv:

> Uden at gøre mig særlig klog på det fysiologiske, så ligger G-punktet
> da vist i nogen afstand.

Jaja, alt er jo relativt. Mars ligger også i nogen afstand fra jorden.

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Anders Houmark

Dato : 04-11-01 14:02

Peder Vendelbo Mikkelsen skrev i meddelelsen
<9s2nv9.8s.1@mjoelner.aaks.aarhus.dk>...

>"Eksploderet" billede af mandens underliv:

Er der nogle der ved hvad den der "cowpers gland" er for noget? Jeg søgte
lidt på det, og fandt ud at det er noget med den laver en smule af sæden
eller sådan noget? Nogle der kan forklare?

--
Anders Houmark
Reality kills innocence.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 04-11-01 19:12

"Anders Houmark" skrev

Hej Ander

> Er der nogle der ved hvad den der "cowpers gland" er for noget?

Jep, gland betyder kirtel, Cowper fandt den. Der burde have stået
"Cowpers glands" for der er to".

Citat fra DSS-OSS version 0.008 (den er ikke blevet opdateret siden
4. februar 1999 og er ejheller blevet offentliggjort):

"Cowpers kirtel
- Cowpers kirtel udsender en lille dose vædske forud for orgasme/ud-
løsning. Vædsken neutraliserer syrebalancen indeni urinrøret."

Hvis kirtlen ikke virker, kan man få problemer med at gøre en kvinde
gravid, på normal måde, da syrebalancen kan være en slem satan, for de
småp tapre soldater, at skulle kæmpe sig igennem.

Hvis jeg engang falder over en stor kasse freetime, giver jeg mig nok
til at skrive videre på dokumentet. Nåja, medmindre jeg bliver overfal-
det nu og anbefalet at springe i havet.

Med venlig hilsen

Peder

Her er det historiske dokument, jeg har udraderet emailadresser på de
skyldige, da jeg ikke kan se nogen grund til at en spamhøster skal have
for meget hjælp. Da jeg er doven, gider jeg heller ikke rette i person-
beskrivelserne af de skyldige skribenter.

---start D.S.S OSS version 0.008---

Dette er et arbejdsdokument, som ikke i sin nuværende form skal
offentliggøres. Version 0.008

1234567890123456789012345678901234567890123456789012345678901234567890
(70 tegn - de fleste nyhedslæsere kan læse dette uden at ombryde, det
skal holdes for øje når den skal postes i gruppen. Jeg ved godt stan-
darden pt. siger 76 tegn, men grandson-of-1036 siger noget andet.)

Ofte Stillede Spørgsmål (OSS) for nyhedsgruppen

Hvad er det her egentlig for noget ?

En OSS er den danske betegnelse for det ofte brugte engelske udtryk
FAQ (Frequently Asked Questions).

Dette dokument skal ikke kun tjene som lynafleder for nyhedsgruppen
dk.snak.seksualitet i forbindelse med Ofte Stillede Spørgsmål, redak-
tørerne ønsker at det kan virke til inspiration for alle, der er
interesseret i seksualitetens mysterier.

Det tilstræbes at dokumentet kan frembringe smil på læben eller endog
en lille klukkende latter. Seksualitet er et alvorligt emne, men
bliver hurtigt for "klinisk" hvis man ikke behandler det med et blink
i øjet.

På trods af ovennævnte, er dette dokument skåret over samme læst, som
andre OSS'er man kan finde på www.usenet.dk, det vil sige at meget af
strukturen er lånt i de andre OSS-dokumenter man kan finde der.

Nå, hvordan vil i så gøre det ?

Vi læser og skriver dagligt i dk.snak.seksualitet og får på den måde
en masse input. En gang i mellem ser vi endda mennesker IRL (In Real
Life) *gisp*. Inspirationen kan også komme fra en bog, et tv-program
eller af noget som står i en avis.

Det betyder, blandt andet, at der vil optræde punkter, der ikke er af-
ledt af spørgsmål stillet i gruppen, der kommer, forhåbentligt, alle-
hånde links til informationer. Disse links peger til videre informa-
tion ikke kun på webbet men også til bøger med videre.

Hvordan dokumentet udvikler sig, er ikke til at sige på nuværende
tidspunkt, men en ting er sikkert : det kan påvirkes enten ved at
skrive i dk.snak.seksualitet, skrive til redaktørerne privat eller
ved hjælp af tankeoverføring.

Vi frasiger os ethvert ansvar, på forhånd !

Husk at alt hvad der som står heri, er ligeså meget værd som det du
har betalt for dokumentet. Hvis du kan finde på, at følge råd herfra
er det på eget ansvar.

Citér på livet løs, men vær så venlig at fortælle hvor du har det fra
og hvem som har skrevet det. Hvis du citerer eller linker til dette
dokument, vil vi også gerne høre om det. Det giver os mulighed for i
fremtiden, at fortælle dig om ændringer.

Hvis du på den ene eller anden måde profiterer på baggrund af dette
dokument, vil vi med glæde dele din del af kagen.

Hvem døde og gjorde jer til redaktører af d.s.s. OSS ?

Ingen, men det er kun fordi, der ikke var nogen som skrev på den i
forvejen.

Hvem er i ?

Peder Vendelbo Mikkelsen, har skrevet nedenstående personbeskrivelser
og derfor bør man hive ham i næsen, hvis man finder unøjagtigheder.

Sorteringen er alfabetisk, efter efternavn.

Jane Juhl Eriksen/ Gumleren (Q), er ny i grup-
pen, men det skal ikke diskvalificere hende, det gør at hun kan være
en god modvægt til de to "gamle". Hun får penge for at lege med mas-
kiner, da hun arbejder som maskintekniker, formodentlig et sted i nær-
heden af Herning. Når hun ikke leger med maskiner, skal der lidt andre
boller på suppen. Hjemmeværnet har været så venlig, at stille lege-
plads og legetøj til rådighed, så hun kan komme af med sine aggres-
sioner.

Dana Watsham Hansen, er en af "de gamle"
tøser i gruppen. Det kan ikke huskes hvornår hun begyndte. Det er dog
en kendsgerning, at hun drømmer om at blive opvartet i samtlige ender
og kanter. Hvor disse ender og kanter sidder, er aldrig blevet op-
klaret. Hun er en jazz-abe, for hun kan huske navne på sorte kvinde-
lige jazz-sangerinder, som andre ikke har hørt om længe. Dana er eks-
pert i sæd og sædkvalitet, da hun har undersøgt området grundigt.
Dana mener at Lars Bom (strisser på Samsø) er for ung ? Hun ser Star
Trek ! Hun er observeret på Djævleøen (Sjælland). Når Peder skriver
noget sludder, slår hun prompte til med de rette fakta.

Peder Vendelbo Mikkelsen, har læst og skrevet i den
omtalte nyhedsgruppe siden den blev startet, så han er vist en af "de
gamle" drenge. Til daglig får han penge for, at arbejde som edb-koor-
dinator på en folkeskole i Århus området. Han er ikke læreruddannet.
Han er nørd, med så lidt socialt liv, at det ikke er værd at nævne
her, så det vil jeg ikke gøre. Af og til kan han ses med en badminton-
ketsjer i hånden. Det er blevet påstået, at han lider af megalomi på
grund af hans navlepillende mega-indlæg i gruppen. For det meste er
han et legebarn, som kæmper for at slippe for at blive voksen og an-
svarlig. Dog går han med tanker om, at udskifte sit job, så han kan se
når der kommer løn på kontoen.

Hvorfor denne OSS ?

Der er mange forskellige grunde, listen er i uproriteret orden :

- For at opsamle viden og erfaringer som bliver udvekslet i nyheds-
gruppen, forhåbentligt til glæde for andre. Det er ikke forbudt, at
læse denne OSS hvis du ikke læser i nyhedsgruppen som den omhandler.

- For at undgå, at "de gamle" i gruppen kører træt i, at svare eller
læse de samme spørgsmål og svar igen og igen. Det vil uvilkårligt ske,
efterhånden som der kommer nye til. På tærsklen til det nye årtusinde
kommer der dagligt mange nye til internet og nyhedsgrupperne, det er
blot et spørgsmål om tid førend de falder over vores yndlingsgruppe.

- For at udødeliggøre skribenterne i netbevistheden.

Hvad kan/ skal OSS'en indeholde ?

Regler og rettesnore for brug af nyhedsgruppen.
(kilde: alt.sex "User's Manual"
http://www.halcyon.com/elf/altsex/altsex.html)

I teorien er der ingen specielle regler for at bruge d.s.s., bortset
fra dem som gælder for alle de danske nyhedsgrupper og naturligvis at
du overholder netiketten ( http://www.usenet.dk/netikette/ ).

Gruppen er umoderet, dette betyder, at alle kan skrive lige nøjagtigt
hvad de har lyst til. Men vær parat til, at tage følgerne af hvad DU
skrev. Det kan sagtens være, at der er nogen som gerne vil diskutere
DIT indlæg fordi de er uenige, og så må DU være parat til at argumen-
tere for det DU skrev.

dk. snak.seksualitet kan kun være et godt og brugbart forum, hvis DU
ønsker det. Seksualitet er et følsomt emne for mange mennesker, hav
det i tankerne førend DU kritiserer en skribents indlæg. DIN seksu-
alitet er ikke bedre end min.

Der er af og til et par umodne væsener, som poster i gruppen, der ikke
kan finde ud af hvordan man skal gøre. Det er bedst at lade nogle af
de "gamle" tage sig af dem, da de har set dem før og ved hvordan de
skal håndteres på den korrekte måde.

For hver gang en af de "gamle" ser deres indlæg, bliver lunten kor-
tere, da de gentagne gange er blevet gjort opmærksom på hvad problemet
er. Den ultimative løsning er at klage til deres udbydere.

Hvis du ser sådan et indlæg, så ignorer det. Der er ingen grund til, at
indgå en debat med disse mennesker, da de slet ikke kan se hvad de gør
forkert. Lad de "gamle" håndtere dem.

Erotiske historier

Historier er velkomne, hvis der er et par regler som bliver overholdt.

* Du har skrevet historien.
* Du sender historien som et normalt indlæg og ikke som en vedhæftet
fil.
* Du accepterer at andre skribenter kommenterer historien.

Hvis gruppen en dag bliver oversvømmet med erotiske historier, vil der
blive oprettet en speciel gruppe til at poste dem i. Men indtil videre
bør historierne postes her.

Erotiske billeder

Lad være med at sende dem her til, der er en nyhedsgruppe specielt til
dette formål :

Hvis du alligevel gør det, skal du nok regne med at få en klage til
din internet udbyder, som eventuelt vil lukke af for din internet-
adgang.

Dit indlæg "forsvinder" også, næsten helt automatisk, da en af grup-
pens skribenter, vil bede om en afrydning i nyhedsgruppen :

Hvis du vil diskutere et billede, skal du først sende det til nyheds-
gruppen som er nævnt ovenfor. Når du har sikret dig at det er nået
frem, kan du sende dit indlæg med beskrivelse af hvor billedet kan
findes. Det er en god ide at fortælle hvad du har skrevet i emne-
linien, så kan interesserede nemmere finde det.

Om at skrive privat til kvindelige skribenter

Der er desværre nogle mennesker, af hankøn, der tror, at kvinder som
i gruppen giver udtryk for deres begejstring for sex, at de vil dele
den glæde med dem.

Det er ikke tilfældet. Hvis de søgte efter en viril kaninknepper,
havde de garanteret skrevet et indlæg i nyhedsgruppen :

Selvom der ikke har været nogen sager for retten endnu, er der ingen
tvivl om at politiet vil se meget strengt på det.

Hvor kan man finde denne OSS og fremtidige opdateringer ?

Kig efter den i gruppen, der vil den i første omgang blive sendt
oftest. OSS'en findes sandsynligvis på www.usenet.dk, hvis du går ind
i gruppelisten, inden længe.

Koder som kan optræde i signaturen af et indlæg

Med en kode i sin signatur, kan man signalere forskellige ting omkring
sin person. Så vidt vides findes der ingen dansk pendant, så her er et
par links til nogen andre :

* The Natural Bears Classification System
ftp://ftp.tcp.com/pub/QRD/electronic/sig-codes/bear.code

* The Geek Code
ftp://ftp.tcp.com/pub/QRD/electronic/sig-codes/geek.code

* The Code For Twinks
ftp://ftp.tcp.com/pub/QRD/electronic/sig-codes/twink.code

* Smurf Code! (smølferne ?)
ftp://ftp.tcp.com/pub/QRD/electronic/sig-codes/smurf.code

* Wild Women and Riot Grrls Code
ftp://ftp.tcp.com/pub/QRD/electronic/sig-codes/grrls.code

Ovennævnte links kan forklare hvad sig-koderne betyder, hvordan man
lave dem ved jeg ikke. Send et link, hvis du ved noget om slige sager.

---nyt afsnit---

Definitioner på almindelige forekommende ord og Akronymer
(kilde: "Commonly used terms and acronyms about sex and alt.sex"
http://www.halcyon.com/elf/altsex/vocab.html)

Generelle og almindelige forekommende ord i indlæg i gruppen.

analingus
- stimulation af anus med munden.

areola
- den mørke ring som omkranser brystvorten.

biseksuel
- en person som er seksuelt eller følelsesmæssigt tiltrukket af
begge køn.

bøsse
- en homoseksuel mand. Nogle mennesker bliver fornærmet over ordet.

clitoris
- det mest følsomme ydre kvindelige kønsorgan, kan findes tæt på
toppen af vulva.

cunnilingus
- stimulation af vulva med munden.

dildo
- en kunstig penis som bliver brugt til fornøjelse.

felching (dansk oversættelse ?) (at sluge)
- at indtage mandens sæd efter at have dyrket sex.

fellatio
- stimulation af penis med munden.

fisting
- indsættelse af hele hånden i enten vagina eller anus.

frottage (dansk oversættelse ?)
- seksuel nydelse ved at "gnubbe" kroppen imod en anden persons krop.

heteroseksuel
- en person som er seksuelt eller følelsesmæssigt tiltrukket af det
andet køn.

homoseksuel
- en person som er seksuelt eller følelesesmæssigt tiltrukket af sit
eget køn.

hymen, eller mødom som vist er mere brugt af almindelige mennesker
- hud/ slimhindefold som helt eller delvist dækker den vaginale åbning.

incest
- seksuel samkvem med familiemedlemmer.

femidom
- kondom lavet til kvinder.

forhud
- hudfold som dækker og beskytter hovedet af penis på mænd som ikke er
omskåret.

kondom
- er lavet af latex, plastik eller dyreskind. Brugt på penis for at
modvirke følgerne af mandens udløsning og for at beskytte imod sek-
suelt overførte sygdomme.

labiae på dansk skamlæber
- ydre hudfolder som beskytter vulva. Der er to skamlæber og størrel-
sen varierer fra kvinde til kvinde.

labia majora
- den yderste skamlæbe.

labia minora
- den inderste skamlæbe.

lesbisk
- en homoseksuel kvinde.

omskæring
- den kirurgiske procedure for at fjerne forhuden på mænd. På kvinder
fjerner man clitoris og skamlæberne, det varierer alt efter tradition.

prostitution
- sex mod betaling.

safeword/ stop-ord eller kode-ord
- den kode eller det kodeord som bliver brugt ved B&D og S&M seksuelle
lege, betyder "så stopper legen".

sodomi
- betyder ofte anal sex, ordbogens definitionen siger at ordet dækker
al "unaturlig og afvigende seksuel samkvem". Dette kan betyde alt lige
fra oral sex til sex mellem mennesker af samme køn, afhængig af hvem
du spørger.

swinging (partnerbytte)
- par som bytter partnere i forbindelse med sex.

transvestit
- en person som bliver seksuelt eller følelsesmæssigt stimuleret, ved
at klæde sig ud i tøj, beregnet til det andet køn.

venusbjerg
- en lille forhøjning lige ovenfor vagina.

vibrator
- en elektrisk drevet maskine, som vibrerer.

voldtægt
- seksuel omgang med en person, som ikke kan eller vil give tilladelse
til det.

vulva eller kusse
- betegnelse for det kvindelige køn.

water sports/ golden showers betyder urinsex eller toiletsex
- sex som involverer urin og urinering. Det kaldes også scat, hvis det
er afføring i stedet.

zoophilia eller på dansk, dyresex
- seksuel omgang med dyr.

Almindelige forkortelser og akronymer

:)
- smiley (emoticons), indikerer humor og/ eller sarkasme. Der eksi-
sterer et hav af forskellige smiley's. Se flere her :
http://wbs.net/wbs3/flypaper/wbs/chat_book.html#smiley

69
- gensidig oral sex mellem to personer, på samme tid.

B&D
- Bondage og Disciplin, med samtykke fra personen som underkaster
sig.

BDSM
- Bondage/ Disciplin/ Sadisme/ Masochisme. Udtryk som dækker hele
genren på en gang.

D&S
-Dominans og Underkastelse.

*G* *GRIN*
- Stort grin. Jeg morer mig kosteligt og alle omkring mig, kan høre
det.

*g* *grin*
- Lille grin. Jeg morer mig kosteligt og griner lidt for mig selv.

IMHO
- In My Humble/ Honest Opinion. Ifølge min ydmyge/ ærlige mening

IMNSHO
- In My Not So Humble Opinion. Ifølge min knap så ydmyge mening.

OSS
- Ofte Stillet Spørgsmål

ROTFM
- Rolling On The Floor Masturbating. Coined af Peder Vendelbo
Mikkelsen. Bliver brugt til at udtrykke sin begejstring over en
erotisk historie, som er god.

ROTFMAO
- Rolling On The Floor Masturbating my Ass Off. Coined af Peder
Vendelbo Mikkelsen. Bliver brugt til at udtrykke sin begejstring
over en erotisk historie, som er super god.

*S*
- Stort smil. Mine mundvige mødes i nakken.

*s*
- Lille smil.

SVJV
- Så Vidt Jeg Ved.

---nyt afsnit---

Mænds seksuelle anatomi.

(kilde: "The Sexual Anatomy of Men."
http://www.halcyon.com/elf/altsex/penis.html)

Penis og testikler

(billeder af mandligt kønsorgan)

A circcock.gif - omskåret penis
B ucrccock.gif - umodificeret penis
C erctcock.gif - erigeret penis

De ydre mandlige kønsorganer

Penisen og testiklerne er mænds ydre kønsorganer. Der er af og til
spørgsmål omkring disse interessante vedhæng, denne del af OSS'en vil
forsøge at kaste lidt lys på sagerne.

Hvad hedder de forskellige dele ?

glans
- Glansen kan ses tydeligst på billede A, som penissens hoved. Glansen
er normalt dækket af forhuden (prepuce), på mænd som ikke er omskåret.
Glansen er et meget følsomt område, ligesom coronaen, på penisen,
håndter med forsigtighed.

corona
- Kransen eller volden som afslutter hovedet, på grænsen mellem glansen
og skaftet (andet ord søges).

forhud eller prepuce
- Et lag hud, som dækker glansen og beskytter urinrøret.

frenulum, frenum eller strengen
- En tynd streng af hud, på undersiden af penis.

urethra, meatus eller urinrørsåbning
- Åbningen eller hullet i toppen af penisen som tillader manden at
tisse og ejakulere.

smemga eller nakkeost (vær venlig at give mig et nyt ord)
- En substans med et udseende/følelse/fornemmelse (texture) som ost.
Det kommer fra kirtler på begge sider af strengen (frenulum),
men kun på mænd som ikke er omskåret.

scrotum eller testiklerne
- Testiklerne er i en pose af hud, som hænger bagved og under penis.
Posens primære formål, er at holde testiklerne opvarmede til cirka 34
graders varme. Ved denne temperatur, producerer testiklerne sæd mest
effektivt. Hvis temperaturen stiger, dør haletudserne.

De mandlige interne kønsorganers anatomi.

(eksploderet billede af mandens underliv : maleana2.gif)

testes eller testikler
- De mandlige seksuelle kirtler, de to testikler indeni hudfolden
under penis, producerer sæd og testeron (kønshormon). Indeni hver af
testiklerne, findes en kilometer gange eller stier som hedder
seminiferous tubules, det er disse organer som producerer sæd. Hver
testikel producerer næsten 150 millioner sædceller hvert døgn.

epididymis eller bitestikel
- Epididymis er et midlertidigt lager hvor sæden bliver produceret/
lagret af seminiferous tubules mature (hvad betyder det ?). Sæden
venter her indtil ejakulation eller de uddør/ bliver forældede
(nocturnal emission).

vas deferens eller sædledere
- gangene eller stierne leder fra bitestikelen til the seminal
vesicles. Det er disse gange eller stier som bliver overskåret ved
sterilisering.

seminal vesicles er små blærer ved indgangen til blærehalskirtelen
- Seminal vesicles producerer sædvædsken, en vædske som transporterer
og beskytter sæden efter at det har forladt penisen ved hjælp af
ejakalutaion. Det er sædvædsken, der smager som saltvand. Smagen kan
variere, afhængig af blandt andet hvad man spiser.

prostata eller blærehalskirtelen
- Producerer en vædske som er en del af sæden. Prostata kirtlen klem-
mer også urinrøret sammen, så urin ikke kan blande sig med sæden og
dermed forstyrre pH balancen i sæden.

corpa cavernosa eller svulmelegemerne i penis
- "Musklerne" i penis består af to beholdere, de hedder svulmelegemer,
en på hver side af penis. Disse beholdere indeholder væv, som ved op-
fyldning af blod fra de små blodårer, får penis i kampberedt position.

ejaculatory gang/sti (urinrør/sædrør/udgang/affyringsrampe ?)
- Kanalerne fra de seminale vesikler til urinrøret.

Cowpers kirtel
- Cowpers kirtel udsender en lille dose vædske forud for orgasme/ud-
løsning. Vædsken neutraliserer syrebalancen indeni urinrøret.

Ofte Besvarede Spørgsmål

Hvad er den gennemsnitlige størrelse for en penis ?

Ifølge bogen "Mandens krop (som oprindelig er oversat fra engelsk,
hvad er den originale titel, isbn etc ?)" er gennemsnittet 15 cm og
90 % af verdens peniser er mellem 13 og 18 cm.

Rekorden for en peniser, som er fuldt funktionelle er henholdsvis
1.5 cm og 30 cm.

Er størrelsen vigtig ?

Det er et spørgsmål de fleste mænd og sikkert også en del kvinder
tænker over, faktisk er spørgsmålet lidt spild af tid. Størrelsen er
kun vigtig, hvis du selv fokuserer på det.

Mange kvinder mener, at mænd er for optagede at størrelsen. De siger
at det er lige meget hvor stor den er, hvis du ikke kan bruge den til
noget.

Kussen er i gennemsnit mellem 8 og 13 cm. lang/dyb, så selv en lille
penis, kan røre ethvert sted i kussen.

Kan størrelsen forøges ?

Ja, der er to kirurgiske metoder, som kan forøge størrelsen : Bihari
metoden og ved hjælp af indsprøjning af fedt (Fat Injection).

Ved Bihari metoden gør man det, ved at skære roden (the ligament) over
mellem kroppen og penisen. Dette bevirker at penisen bliver 1.5 til 2
tommer (inches(amerikanske) hvordan er det nu man omregner ?) længere,
til gengæld stritter den ikke længere, da den ikke er vedhæftet til
kroppen længere.

Ved indsprøjtning (Fat Injection) af fedt, fjerner/suger man fedt fra
bagsiden af låret. Dette fedt bliver så indsprøjtet i penis, så den
bliver tykkere. På grund af, at kroppen udstøder en stor del af det
indsprøjtede fedt, kan det være nødvendigt at gentage indsprøjtningen
mange gange og hver operation indebærer risiko for infektioner.

Hvordan måler jeg min penis ?

Ifølge Harold Reed, DoktorMand (M.D. hvad betyder det på DK'sk ?), som
er leder af The Reed Centre for Ambulatory Urological Surgery i Bay
Harbor i Florida (www.netrunner.net/~south7/reed/centre.htm), er dette
den korrekte måde at måle størrelsen :

Citat i fordansket version :
"Først, mens du står op, sørg for at have en ordentlig erektion. Nu
skal du nænsomt, vinkle dit øøh værktøj nedad indtil det er parallelt
med gulvet. Sæt måleapparatet imod din (pubic bone) og mål helt ud til
enden. Dette er hvordan doktormænd m/k gør det."

Min penis bøjer nedad eller i en anden retning. Kan man gøre noget ved
det ?

Hver fjerde penis bøjer i den ene eller anden retning, nogen bøjer
nedad selv når penis er erigeret. Med mindre krumningen er meget stor
eller den er smertefuld, er der intet abnormt ved din penis.
Krumningen burde ikke forhindre samleje. Nogle mennesker mener at det
er nemmere at udføre oral sex på en penis som bøjer nedad.

I special tilfælde, kan man lide af Peyrones syndrom. Syndromet kommer
af barnesygdomme (hvilken ?). Grunden til at syndromet opstår, er at
der er arvæv (scarring) på den ene eller på begge muskler i penis,
dette forhindre en effektiv (effectiveness during erection) erektion
og gør at penis bøjer 90 grader i den retning hvor arvævet er. Hvis du
føler at dette er tilfældet, skal du går til lægen som vil henvise dig
til en urologist( specialist i urinvejsinfektioner ?).

Hvad er omskæring og hvorfor bliver det gjort ?

Mandlig omskæring er kirurgisk fjernelse af forhuden. Hvis det bliver
gjort på et hospital, bliver det for det meste gjort kort efter
fødslen af en læge eller en jordemoder (midwife). Omskæringer bliver
blandt andet gjort på jødiske drenge af en rabbiner (mohel), ved en
ceremoni otte dage efter fødslen. Nogle islamiske drenge bliver
omskåret når de er ældre, omkring 12 års alderen. De fleste amerikan-
ske drengebørn er omskåret, de fleste danske drengebørn er ikke.

Almindelige argumenter for omskæring : bedre hygiejne, "bedre udse-
ende" eller hans penis skal ligne hans faders !. Almindelige argumen-
ter for ikke at omskære : det er ikke længere nødvendigt, da hygiej-
nen er forbedret, det er et smertefuld barbarisk ritual (babaric prac-
tice), risiko for infektion eller kirurgisk fejl, normal eller bedre
udseende, "hans penis skal ligne hans faders", penisen er mere følsom
hvis den forbliver uomskåret.

Hvad er blå nosser (bitestikelbetændelse) ?

Blå nosser (blue balls) er en ægte sygdom. Den ægte betegnelse er
epididymitis, som er betændelse i bitetiskelen. Man bliver normalt
behandlet med penicillin eller lignende medikamenter.

I korte træk, blå nosser optræder når epididymis bliver fyldt op med
sæd, som har forladt testiklerne men ikke nået ud til urinøret endnu.
Det vil sige at vejen ud er blokeret. (The vas deferns are the conduit
for the sperm from the testis to the urethra. det bliver lige kryptisk
nok hjælp). Når vejen blokeres gør det ondt.

Hvorfor bliver prostata nævnt så ofte i forbindelse med analt sex ?

Prostataen er på størrelse med en valnød, hos en normal rask mand og
befinder sig umiddelbart bag ved analvæggen omkring 3 cm. oppe i anus.
Man kan føle den ved at stikke en finger ca. 3 cm. op og føle efter en
lille forhøjning. Se på billedet (maleana2.gif) for at få en ide om
hvor den sidder. For nogle mænd giver stimulering af prostata en intens
nydelse. Ganske få mænd kan endda får orgasme på denne måde. Andre kan
føle at det er smertefuldt eller at de får trang til at tisse.

I afsnittet om anal sex, bliver dette område behandlet med større
detaljegrad.

---slut D.S.S OSS version 0.008---

Fra : Anders Houmark

Dato : 05-11-01 00:07

Peder Vendelbo Mikkelsen skrev i meddelelsen
<9s43u4.i4.1@mjoelner.aaks.aarhus.dk>...
> [...]
>
>Citat fra DSS-OSS version 0.008 (den er ikke blevet opdateret siden
>4. februar 1999 og er ejheller blevet offentliggjort):

Hej Peder.. Mange tak for dit svar!

Fra : Sott

Dato : 04-11-01 20:56

Hej Peder og I andre :0)

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@gmx.net> skrev i en meddelelse

> "Gert Kethmer" skrev
>
> Jada, med mindre man har nogle ret korte fingre. Se lidt på disse
> billeder:

> "Eksploderet" billede af kvindens underliv:

Jeg vil give Gert ret - at nå G-punktet fra anus/endetarmen
virker tvivlsomt, også efter grundigt at have set på det "eks-
ploderede" billede af kvindens underliv.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Johnnie Hougaard Nie~

Dato : 04-11-01 21:09

Sott wrote:
> Jeg vil give Gert ret - at nå G-punktet fra anus/endetarmen
> virker tvivlsomt, også efter grundigt at have set på det "eks-
> ploderede" billede af kvindens underliv.

Det er jeg enig i. Men der er da mange flere steder end "kun"
klitoris og G-punkt, der kan stimuleres. Ved "afprøvning" af
bagvæggen af skeden (op mod endetarmen), og forvæggen af endetarmen
(op mod skeden) har jeg oplevet at kunne stimulere til kraftige
orgasmer. Og da det blev gjort med fingrene, er jeg ret sikker på
hvor jeg "kildede"..... :)

Mvh. Johnnie

Fra : Sott

Dato : 05-11-01 13:19

Hej Johnnie :0)

"Johnnie Hougaard Nielsen" <sfromis@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jeg enig i. Men der er da mange flere steder end "kun"
> klitoris og G-punkt, der kan stimuleres.

Jeg kunne ikke være mere enig

> [...]
> (op mod skeden) har jeg oplevet at kunne stimulere til kraftige
> orgasmer. Og da det blev gjort med fingrene, er jeg ret sikker på

Jeg er slet ikke uenig - det var bare ikke det, der
blev stillet spørgsmålstegn ved.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Johnnie Hougaard Nie~

Dato : 06-11-01 02:55

Sott wrote:
> Jeg er slet ikke uenig - det var bare ikke det, der
> blev stillet spørgsmålstegn ved.

Det var bestemt heller ikke ment som en "protest" imod det du skrev,
mere som en yderligere kommentar til det som startede denne deltråd
omkring G-punkt og analsex, hvor Dorthe W skrev:
> [...]

Hvis det "kun" var klitoris og G-punkt, det handlede om, ville det jo
være svært at se hvordan anal stimulation skulle kunne give orgasme....
Jeg fandt forresten en side om 4-punkts orgasmer, som godt nok ikke
helt stemmer med zonen mellem skede og endetarm, men alligevel:
http://www.actionlove.com/cases/case8979.htm

Mvh. Johnnie

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 04-11-01 22:26

"Sott" skrev

Hej Søs

> Jeg vil give Gert ret - at nå G-punktet fra anus/endetarmen virker
> tvivlsomt, også efter grundigt at have set på det "eksploderede"
> billede af kvindens underliv.

Det er da også nogle store krav du stiller. Havde du regnet med at
ligge på ryggen, med armene bundet til sengegærdet?

Du har da 2 hænder, en af dem kan du vel bruge til selv at lege med
g-punktet. Det er vel ikke for meget at forlange?

Det skal måske også lige siges, at det eksploderede billede forestil-
ler en opretstående kvinde. Med lidt svaj i ryggen (når hun ligger på
alle tre [1]), kan en kvinde jo godt blive lidt mere tilgængelig, lidt
nemmere at servicere.

I øvrigt så misforstod jeg Gerts spørgsmål, jeg havde ikke lige op-
fattet at der skulle angribes fra alle vinkler på een gang.

Med venlig hilsen

Peder

1: På panden og på knæ.

Fra : Sott

Dato : 05-11-01 13:22

Hej Peder :0)

> Det er da også nogle store krav du stiller. Havde du regnet med at
> ligge på ryggen, med armene bundet til sengegærdet?

Mmmmm.... det lyder da voldsomt "besnærende" *GF*

> Du har da 2 hænder, en af dem kan du vel bruge til selv at lege med
> g-punktet. Det er vel ikke for meget at forlange?

Det er det da i allerhøjeste grad - jeg skulle da i et
sådan scenario nyde det til fulde, og ikke kastes
ud i multitasking, der kan medføre manglende
"fordybelse"

> [...]
> ler en opretstående kvinde. Med lidt svaj i ryggen (når hun ligger på
> alle tre [1]), kan en kvinde jo godt blive lidt mere tilgængelig, lidt

Jeg er helt enig.

> I øvrigt så misforstod jeg Gerts spørgsmål, jeg havde ikke lige op-
> fattet at der skulle angribes fra alle vinkler på een gang.

Selvfølgelig skal der angribes fra alle vinkler på een gang.
En kvinde er jo ikke een-vinklet *LOL*

Tusinde hilsner
Søs

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 03-11-01 16:55

"Michael Falkenberg" <Michael.falkenberg@mail.dk> wrote in message
> Hej med jer!
>
> Hvad er det fede ved analsex??

Det fede (for fyren) er at det er meget strammere.. *SF*

Men ud over det, så er der mange (undertegnede inclusive) der ser det som
extra frækt, for her bliver pigen RIGTIG TAGET...

> Mig og min kæreste finder det lidt frastødende, men har heller ikke prøvet
> det. Og en anden ting, kan man få orgasme af analsex? Altså, ka både
kvinden
> og manden?

Hvis I mener det er frastødende, skal I ikke gøre det... Specielt hvis pigen
synes det er frastødende, vil hun aldrig komme til at slappe nok af i
ringmusklerne til at nogen af jer vil kunne nyde det..

Nogle af de piger jeg har dyrket analsex med kan komme af det, men langt fra
alle..
Fyren... Tjaaaaa.. hvis du kan komme ved alm sex, kan du vel også ved
anal..*GG*

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 04-11-01 06:05

"*DrømmeFyren*" skrev

Hej Drømmefyr

> [...]
> som extra frækt, for her bliver pigen RIGTIG TAGET...

> Nogle af de piger jeg har dyrket analsex med kan komme af det, men

Har du lagt mærke til et mønster, om der er sammenhæng med at de kvin-
der der kommer, om de tænder på rollelege med S/M indslag?

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Mirian

Dato : 03-11-01 18:32

"Michael Falkenberg" <Michael.falkenberg@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

jeg
> på de ting og sager som kroppen IKKE kan bruge (hvis I forstår hvad jeg

Jeg spurgte engang min kæreste,(som er ret vild med analsex!) om han ikke
syntes at det var ulækker hvis der kom afføring på hans pik, men han rystede
bare på hovedet og sagde at det tænkte han slet ikke på, for det at det var
så dejligt at dyrke analsex at det overskyggede det andet, og hvis der kom
noget på, så vasker man sig da bare!!

> Hvad er det fede ved analsex??

For manden er det vist helt klart at det er strammere, især hvis kvinden
samtidig har en dildo oppe i skeden!! (og den vibrere
For Mig som kvinde er det at være fyldt ud på en anden måde, jeg har lidt
svært ved at forklarer det på andre måder!

> Mig og min kæreste finder det lidt frastødende, men har heller ikke prøvet
> det. Og en anden ting, kan man få orgasme af analsex? Altså, ka både
kvinden
> og manden?

Tja min mandelige kærester kan ihvertfald godt komme/få orgamse endda ret
hurtigt fordi det er så stramt!
Jeg har endnu ikke fået en orgasme, men jeg nyder det helt bestemt
alligevel!
MVH Mirian

Fra : Kat

Dato : 03-11-01 19:50

Michael Falkenberg skrev:

> [...]
"hullet" tænker jeg
> på de ting og sager som kroppen IKKE kan bruge (hvis I forstår

Først skriver du, at du og din kæreste gerne vil prøve analsex.
Så skriver du en del om, hvor ulækkert i egentlig synes, at det
er.
Hvorfor dyrke det, hvis i synes at det er så ulækkert?
Hvordan kan i overhovedet få tanken at prøve analsex?
Jeg er forvirret......
--
/kat
---

Fra : Marie Antonsen, Dani~

Dato : 03-11-01 20:25

Kat wrote:

> [...]
> er.
> Hvorfor dyrke det, hvis i synes at det er så ulækkert?
> Hvordan kan i overhovedet få tanken at prøve analsex?

øh, han har ikke skrevet, at de gerne vil prøve analsex, han skrev at de
har snakket om analsex, at snakke om noget er ikke det samme som at sige
at man vil prøve det
/marie

Fra : Michael Falkenberg

Dato : 03-11-01 21:52

> øh, han har ikke skrevet, at de gerne vil prøve analsex, han skrev at de
> har snakket om analsex, at snakke om noget er ikke det samme som at sige
> at man vil prøve det
> /marie

Netop! Jeg skrev ikke vi gerne ville. Vi har bare set det i TV, og læst om
det bl.a. herinde.

Hilsen
Michael

Fra : Henning

Dato : 07-11-01 08:30

> Netop! Jeg skrev ikke vi gerne ville. Vi har bare set det i TV, og læst om
> det bl.a. herinde.

Sådan er der så meget, man først finder ulækkert
etc. som 18 årig skulle ingen djævel få mig til at
slikke sådan en snasket , slimet, savlende kusse,
men som 19 årig mødte jeg en pige, med hvem
alt bare blev dejlig og naturligt.

Analsex er for mig dejligt, fordi anus på kvinden
er så stramt i forhold til skedeåbningen, at når
der virkeligt er smurt der, kan jeg næsten ikke
mærke noget og jeg skal have det virkeligt stramt,
ingen kvinde har endnu magtet at onanere mig
til udløsning, de der har prøvet, har måttet
opgive på grund af mælkesyre i armene, når jeg
er sammen med en kvinde, er jeg derfor nød til at finde
vinkler, hvor min penis "kommer i klemme" men det
er de færreste kvinder der klare dette, så jeg onanere
mig altid selv færdig, når hun har fået sit *G*

Jeg synes det ser utrolig frækt ud, når min pik
glider ud og ind af kvindens anus, ligesom jeg
synes at det ser frækt ud, når en kvinde sutter
pik på mig, men det sidste giver mig ingen
rigtig tilfredsstillelse, da det er "langt bedre i
min fantasi, end i virkeligheden" igen, fordi
den fysiske påvirkning ikke er hård nok og
hvis hun sætter tænderne i, så får jeg jo
disse ubehagelige hud-afskrabninger at
slås med i flere dage efter, men dejligt var
det da medens det stod på *GGG*

MVH
Henning

Fra : Kat

Dato : 03-11-01 23:29

Marie Antonsen, Daniel Nielsen skrev:

> [...]
skrev at de
> har snakket om analsex, at snakke om noget er ikke det samme

Jeg skrev/læste heller ikke noget om, at de gerne _ville_ prøve
analsex

Men det undrer mig bare, at man overhovedet kan overveje det
(snakke om muligheden for at prøve det) med den holdning (at det
er ulækkert).
Thats all....
Jeg ønskede bare en uddybning som måske kunne forklare
tingene lidt mere.

Det er nemlig min opfattelse, at det er _inn_ at dyrke analsex,
s/m og andre arter af sex end vanilliesex. Det er nærmest
unormalt _ikke_ at gøre det, så jeg _tror_, at det får mange (en
del) ud i at afprøve ting, som de egentlig ikke er/var
interesserede i at prøve.
Men det er da godt, at man snakker tingene godt igennem, inden
man kaster sig ud i noget eksperimenterene, som man kunne komme
til at fortryde helt vildt.
--
/kat
---

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 04-11-01 06:20

"Kat" skrev

Hej Kat

> Det er nemlig min opfattelse, at det er _inn_ at dyrke analsex,
> s/m og andre arter af sex end vanilliesex.

Tjah, det er også in at lave hul diverse steder på kroppen og isætte
diverse udsmykningsgenstande, høre høj musik i små mørke rum og æde
piller samtidig.

Hvis man skulle følge alle de ting som er in, har man ikke tid til at
leve sit liv.

Denne her ting har jeg aldrig set på en liste over ting som er in, men
det virker meget populært at købe biler og hjule rundt i dem. Det vir-
ker også ret populært, at par får børn når de kommer i den fødedygtige
alder. Der er også mange som handler i Føtex, det har jeg heller ikke
set nævnt på en in/ out-liste.

Underligt nok, det er kun i Københavnstrup jeg har lagt mærke til at
folk taler om hvad der er in henholdvis out. Så også på dette punkt
foretrækker jeg provinsionalisme: gør som du har lyst til.

> Det er nærmest unormalt _ikke_ at gøre det, så jeg _tror_, at det
> får mange (en del) ud i at afprøve ting, som de egentlig ikke er/var
> interesserede i at prøve.

Ja, det er trist. Jeg er sikker på at disse folk, dem som føler sig
tvunget ud i noget for at være in, ville få langt mere fornøjelse hvis
de venter med at prøve en given ting til de har lyst til det.

> Men det er da godt, at man snakker tingene godt igennem, inden
> man kaster sig ud i noget eksperimenterene, som man kunne komme
> til at fortryde helt vildt.

Jep.

Jeg kan dog få øje på en positiv ting ved in/ out-lister: nogle gange
kommer der emner op, som man måske ikke havde overvejet selv og måske
ikke havde opdaget selv.

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Puk

Dato : 04-11-01 10:18

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@gmx.net> skrev i en
meddelelse news:9s2nva.8s.2@mjoelner.aaks.aarhus.dk...

Hej Peder

> [...]
fornøjelse hvis
> de venter med at prøve en given ting til de har lyst til det.

Jamen er du nu sikker på, at de føler sig *tvunget* til at gøre
nogt for at være *in*?
Sådan tror jeg nemlig ikke, det hænger sammen.
Jeg tror, at Kat har ret, men ikke at det som sådan er fordi folk
føler sig tvunget eller tænker på om de nu er in eller ej.

For mig at se kunne det snildt hænge sammen med usikkerhed
omkring, hvad der er normalt. Netop fordi der er en forholdsvis
stor eksponering af sex og forskellige sexuelle præferencer, så
er det meget nemt at få den tanke, at *alle* har en eller anden
isme eller fetisch og at dem som ikke lige ved, hvad deres er
simpelthen bare ikke har eksperimenteret nok med det.

Ofte bliver der også sat et mere eller mindre direkte lighedstegn
mellem at være seksuelt frigjort og have prøvet en masse
forskellige seksuelle ting af. Altså lidt som om, dem der ikke
lige har lyst til at prøve diverse ting af ganske enkelt ikke er
frigjorte.........måske sågar er snerpede.....og i hvertfald da
kedelige.

At være frigjort og spændende er jo temmelig positivt ladede ord,
så det er der nok mange som gerne vil være og beskrives som. Jeg
tror ganske enkelt der er mange som får den tanke, at der måske
er noget galt med dem, når nu ikke de kan se det fede i hvad det
nu lige er for en seksuel ting der er oppe i tiden. At de er
kedelige, snerpede, uinspirerende eller i bedste fald bare ikke
har eksperimenteret nok..........hvorpå de kaster sig ud at prøve
nogle ting af, for at finde deres seksuelle præference. Altså
ikke drevet af nysgerrighed men derimod en formodning om, at det
ligesom hører sig til. At de da *må* være lidt mere avancerede
end som så.........især når nu 99% af den danske befolkning (som
det eksponeres i medier og lignende) netop er avancerede på den
ene eller den anden måde. Der laves jo ikke sex-programmer om
folk der bare dyrker ganske almindeligt mainstream sex. Det skal
have en titel skal det........swinger, S/m, lak-og læder fetisch
eller bare et eller andet. Det er ligesom ikke rigtig nok at det
bare er sex.

For mig at se ligger humlen i, at frigjorthed netop på ægte
pop-manér bliver defineret som noget med at prøve mange ting.
Men ægte frigjorthed ligger vel i grunden i, ikke at lade sig
påvirke så voldsomt af alle de her forskellige ting, der er oppe
i tiden. Altså at være afslappet i forhold til sin seksualitet
og ikke lade den blive forbundet med præstation........det være
sig i form af at være med på snart sagt hvad som helst eller
forbinde sex med noget som man kan være enten god eller dålig
til. Frigjorthed er vel netop noget med at lade sex være sex i
hvilken form det nu end kommer og ikke en slags skala eller
matrix over hvor avanceret det er, hvor god man er til det og
hvor nytænkende det er.

Hyg sig så vældigt
Puk

Fra : Peter Knutsen

Dato : 04-11-01 14:28

Peder Vendelbo Mikkelsen wrote:

> "Kat" skrev

[...]
> Underligt nok, det er kun i Københavnstrup jeg har lagt mærke til at
> folk taler om hvad der er in henholdvis out. Så også på dette punkt
> foretrækker jeg provinsionalisme: gør som du har lyst til.

Der kan være problemer med provinsialisme, idet provinsielle
mennesker jo netop har en indskrænket horisont. Der er intet galt
i at de gør hvad de har lyst til. Men det er galt at de ikke
har styr på hvad andre foretager sig. En provinsiel person er
eksempelvis en der tror, at analsex er noget som bøsser dyrker.
Som aldrig har hørt om D/s.

> Jeg kan dog få øje på en positiv ting ved in/ out-lister: nogle gange
> kommer der emner op, som man måske ikke havde overvejet selv og måske
> ikke havde opdaget selv.

Det er vi enige i.

Jeg synes det er en god ting, at folk ved hvad der findes af ismer.
Men jeg er ked af det enorme pres der er, til at folk også absolut
skal prøve alting: Enten er man omniseksuel, eller også er man
snerpet.

Modreaktionen (nu bliver det vist helt dialektisk) er at afvise enhver
brug af begrebet snerpet, at forsøge at gøre ordet forbudt, men det er
jo også galt. For ordet kan være enormt brugbart, når bare det har
en korrekt bredde. Ikke for bredt (sådan som det er nu), for så kan
det ikke bruges til seriøs diskussion.

Se bare på hvad Tomas O. skriver i tråden "dildo fri by". Der *er*
piger der er snerpede. Men sådan som situationen er nu, kan man
ikke kalde dem snerpede, for vi er jo reelt alle sammen snerpede,
idet ingen af os er omniseksuelle. Ordet "snerpet" er blevet
krænget ud til en sådan bredde, at det ikke kan bruges til noget
fornuftigt.

Så vi mangler et ord at hæfte på de forvirrede piger som Tomas O.
skriver om.

--
Peter Knutsen

Fra : Tomas O.

Dato : 04-11-01 16:54

Peter Knutsen skrev:

SNIP

> Så vi mangler et ord at hæfte på de forvirrede piger som
> Tomas O. skriver om.

Ja hvad med bare at kalde dem seksuelt snæversynede?

Jeg mener, de siger jo reelt at den eneste seksualitet, der er ok
er deres defintion! Det er ren og skær censur de vil indføre.
Tankecensur også. De kan rend emig i røven. Så længe jeg ka
trække vejret vil jeg bekæmpe snæversynethed indenfor alle grene
af menneskeligt samvær.

Hvad der er perverst for en den er naturligt for en anden.

Så hvad med at disse 'kvinder' der er så eksuelt undertykte i
deres hoveder bare lod os andre have den seksualitet vi har lyst
til? De skal faneme bare blande sig udenom.

Men igen, det porno, der er til skue på bensxinstationer, kiosker
og andre offentlige steder skal VÆK fra børnehøjden!

--
Hilsen Tomas O. som mangler et sted at bo fra 01.01.02 1v eller
2v lejlighed, gerne fremleje i kortere tid helst i København

Fra : Peter Knutsen

Dato : 04-11-01 14:15

Kat wrote:

> [...]
> er.
> Hvorfor dyrke det, hvis i synes at det er så ulækkert?
> Hvordan kan i overhovedet få tanken at prøve analsex?

Fordi de føler et kulturelt pres. Der snakkes så meget om alternativ
og avanceret sex, i dag, at man nemt kan komme til at føle at hvis
man ikke er til alt (eller i det mindste har prøvet alt) så er man
snerpet.

Egentlig er det jo ikke ubetinget en dårlig ting, at vores kultur
er sådan, idet et mildt pres jo kan klemme en stor gruppe mennesker
ud af en vanillefarvet cirkel og få dem til at prøve noget nyt som
de så opdager er sjovt. Det gale er, at presset er så voldsomt,
og at definitionen af "snerpethed" er så bredt. Man skal prøve
*alt*. Det ligger i luften, at selv en så normal ting som kun at
have dyrket sex med personer af ét køn, er snerpet.

I de mørke 70'ere skulle man bare være frigjort. Nu skal man være
ultra-frigjort. Men det vender vel snart, så vi kan få snerpetheds-
begrebet indsnævret til noget der er brugbart.

--
Peter Knutsen

Fra : Sott

Dato : 03-11-01 23:44

Hej Michael :0)

> [...]

jeg
> på de ting og sager som kroppen IKKE kan bruge (hvis I forstår hvad jeg

Kan kroppen bruge urin?
Der kommer bestemt også "ting og sager" ud af pikken
og lige under klitoris - som kroppen ikke skal bruge.
Alligevel dyrker langt de fleste f.eks. oralsex.

> Hvad er det fede ved analsex??

Hvad er ikke fedt? (jeg "driller" lidt).

Det er en dejlig fornemmelse, at blive 'fyldt' på en ander-
ledes måde - det er nye muligheder for at stimulere og
lege med hinanden.

> [...]
prøvet
> det. Og en anden ting, kan man få orgasme af analsex? Altså, ka både

Jeg synes, at hvis oralsex kombineres med f.eks. en finger
i røven - at så bliver mine orgasmer 'mere kraftige'.
Jeg kommer også hurtigere.

Søs

Fra : Henning

Dato : 07-11-01 08:35

"Sott" <sott@glemdetbare.dk> wrote in message

Hej Søsser

> Jeg synes, at hvis oralsex kombineres med f.eks. en finger
> i røven - at så bliver mine orgasmer 'mere kraftige'.
> Jeg kommer også hurtigere.

Et øjeblik troede jeg lige, det var Hanne
der svarede, for hun kommer også i nogle
vilde orgasmer, de dage hun har brug for
stimuli af analregionen WAAAUUUU
(ulvehyl)
for nogle hun så levere*GF*

MVH
Henning

Fra : høstblomsten

Dato : 04-11-01 23:52

"Michael Falkenberg" <Michael.falkenberg@mail.dk> skrev i en
meddelelse news:3be3ec5c$0$353$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej med jer!

Hej Michael

> [...]
tænker jeg
> på de ting og sager som kroppen IKKE kan bruge (hvis I forstår hvad
Dine ord ord leder mine tanker hen på den velkendte situation, hvor et
barn præsenteres for "ny mad": "Dét kan jeg ikke li'!" ...som forældre
vil jeg svare: "Hvordan kan du vide dét, når du end ikke har smagt på
maden?"
Ligeså forholder det sig vist med "nyt" indenfor sexlivet ?

> Hvad er det fede ved analsex??

-at opdage "nye" erogene zoner hos begge!

> Mig og min kæreste finder det lidt frastødende, men har heller ikke
prøvet
> det.

Hvis ellers I har Jeres sunde nysgerrighed i behold, kan jeg anbefale,
at I hver for sig eller sammen stille og roligt "prøver", men som
andre har nævnt, så fordrer det en forudgående grundig hygiejne, hvis
det skal være en nydelse

>Og en anden ting, kan man få orgasme af analsex? Altså, ka både
kvinden
> og manden?

Ja!!

> Mvh
> Michael

Go'e hilsener herfra
~høstblomsten~

Fra : Puk

Dato : 05-11-01 13:26

"høstblomsten" <hoestblomsten@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
smagt på
> maden?"
> Ligeså forholder det sig vist med "nyt" indenfor sexlivet ?

Nej det mener jeg klart er en udbredt misforståelse. Det er
netop den slags som efter min mening er medvirkende til at mange
får prøvet ting af, som de egentlig slet ikke var interesserede i
at prøve af.

Jeg mener afgjort, at det er muligt at erklære at noget ikke
tænder en uden at have prøvet det. Hvis den nye sexuelle
mulighed man bliver stillet overfor som udgangspunkt frastøder
en, så mener jeg, at det er meget sandsynligt, at man ikke vil
kunne lide det, hvis man prøver det.
Det forekommer mig aldeles dumt at afprøve seksuelle ting, som
man frastødes af.

Jeg er godt klar over, at du sikkert ikke har ment noget
nedsættende med det, men det er altså min opfattelse, at netop
denne tendens til lidt overbærende at sige til folk, at de da
bare skal få prøvet det er medvirkende til seksuel usikkerhed.
Jeg kan ikke forstå, at når nu vi (danskere sådan helt generelt)
så længe har galet op om, hvordan det skal respekteres at folk
har forskellige seksuelle præferencer af en eller anden grund
ikke rigtig blot kan acceptere at der altså findes mange
mennesker, som ikke lige er til en eller anden speciel sexuel
ting. Det er som om accepten og respekten kun har gået i retning
af de mere eller mindre "afvigende" (afvigende i forhold til
ganske almindelig mand-kvinde i sengen sex) former for sex så som
S/m, homosexualitet, bisexualitet osv osv. Men er det ikke på
tide, at vi holder op med at dømme folk som ikke lige har en
speciel isme eller fetisch som kedelige?

Ja på mig virker det grangiveligt som om det næsten anses som
forkert ikke at have lyst til at prøve ALTING af.

Nu tog jeg udgangspunkt i dit indlæg "høstblomsten" men det er nu
ikke så direkte rettet mod dig. Jeg synes blot din citerede
eksemplificering illustrede tingene meget godt. Det er
overvejende sandsynligt, at det slet ikke er ment, som jeg her
forsøger at skitsere. Men det høres tit nok i forskellige
variationer til at jeg mener der kan tales om et kulturelt pres
af en art for at være enormt sexuelt eksperimenterende.

Hyg sig så vældigt
Puk

Fra : Anita

Dato : 05-11-01 16:45

"Puk" <powder@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ja på mig virker det grangiveligt som om det næsten anses som
> forkert ikke at have lyst til at prøve ALTING af.

Uha hvor er det nydeligt skrevet. Jeg er 200% enig med dig. Faktisk er det
en problemstilling som jeg synes man jævnligt render ind i.
Venligst Anita

Fra : Matthias J.

Dato : 05-11-01 19:53

On Mon, 5 Nov 2001 13:26:06 +0100, "Puk" <powder@worldonline.dk>
wrote:

> [...]
>variationer til at jeg mener der kan tales om et kulturelt pres
>af en art for at være enormt sexuelt eksperimenterende.

Jeg er forsåvidt enig med dig i, at man ikke behøver afprøve alt det
der er oppe i medierne... hvis begge parter er tilfredse med det
"autoriserede danske samleje", er der virkelig ingen grund til at lave
andet...
Og hvis begge er vilde med s/m, partnerbytte eller andet, så vil de
gøre det, uanset "kulturel pres" eller ej...
Men hvad, når man seksuelt ikke harmonerer 100%? Hvis den ene har lyst
til mere og andet end den anden (eller til mindre end den anden?) -
Skal det da automatisk betyde at man enes om den laveste fællesnævner?
Burde et ligeværdigt parforhold ikke indebære, at man bøjer sig mod
hinanden? Således at den ene opgiver nogen af sine seksuelle fantasier
(at føre dem ud i live altså) - men den anden samtidig også indlader
sig på at afprøve noget nyt?
Jeg blev under en parterapi-samtale spurgt, om jkeg da virkelig kunne
tænke mig at have sex, selvom partneren ikke havde lyst... Pænt
opdraget som jeg er sagde jeg: selvfølgelig ikke! Men det var faktisk
løgn, for man kan savne nogen ting så meget at det påvirker en helt
afsindigt meget.
Så når man efter lange overvejelser kommer til den erkendelse at man
mangler noget eller ønsker noget andet i sit parforhold, så mener jeg
nok, at man burde kunne forvente en imødekommenhed der går derhen, at
den anden i det mindste blidt og langsomt afprøver dette. Der er jo
ikke tale om at styrte afsted ned i bondagekælderen i den nærmeste
swinger-klub!
I det mindste ville det være godt, hvis man gik i dybden med sig selv:
frastøder den "nye mulighed" mig virkelig inderst inde - eller har jeg
"blot" stadigvæk en indre politibetjent i mig der straks siger "Det må
du ikke engang tænke på"

Fra : Puk

Dato : 05-11-01 20:39

"Matthias J." <mkjuergensen@email.dk> skrev i en meddelelse

Hej Matthias

Først vil jeg lige pænt bede dig om at kigge lidt på din
citat-teknik.
Altså det her med, hvordan og især hvor meget man citerer og hvor
man så svarer.
Når vi poster i tråd som her i gruppen, så behøver du ikke citere
et helt indlæg for at svare på det.
Du må meget gerne klippe lidt væk, for vi kan nok godt gå ud fra
at de andre læser indlægget du svarer på ligesom du selv. Det er
ikke ment som en kritik blot lidt hjælp *S*.
Nok om det .

> [...]
anden?) -
> Skal det da automatisk betyde at man enes om den laveste

Det kommer efter min mening helt an på, hvordan konstellationen
er.
Lad os bare tage udgangspunkt i analsex. Hvis han ikke vil og
hun meget gerne vil, så mener jeg det betyder meget, hvorfor han
ikke vil (det kunne lige så godt være omvendt).
Hvis han finder det direkte frastødende, så mener jeg ikke at man
kan forlange, at han skal overskride den grænse. Hvis han
derimod blot ikke finder det direkte ophidsende, så kunne man jo
nok godt prøve sig lidt frem.

Det er med fuldt overlæg at jeg har valgt konstellationen at han
ikke vil og hun gerne vil. Hvis han finder det direkte
frastødende så vil hans pik sikkert også reagere på det og han
vil måske endda miste rejsningen. Det vil sige at han
fysiologisk ikke kan gennemføre det og så bliver det af en eller
anden grund straks opfattet som mere validt. Men for kvinder er
det jo desværre sådan at hullerne altså er der og kan benyttes
næsten uanset hvad. Man har jo også opfundet glidecreme så selv
hvis hun ikke bliver våd (måske fordi hun ikke er ophidset? ja
jeg ved godt at der kan være andre grunde) så kan næsten alt lade
sig gøre. Dermed tror jeg desværre også at hendes ulyst til
tider bliver opfattet mere suspekt som uvilje end mandens ulyst.
Hans har en fysisk manifestation der kan være svær at overkomme
mens hendes kan lappes på. Det er vigtigt at man ikke falder i
og ender med at underkede hendes ulyst blot fordi der findes en
bugfix så at sige.

> [...]
fantasier
> (at føre dem ud i live altså) - men den anden samtidig også

Det kommer igen helt an på i hvilken sammehæng. Jeg synes
personligt, at det er reelt nok at have nogle grænser som man
simpelthen ikke ønsker at overskride.
Det er meget moderne og in at bryde grænser, men det betyder
altså ikke at det er et must for alle grænser.

Hvis jeg nærer direkte uvilje og afsky for et eller andet sexuelt
så vil jeg ikke indlade mig på at bøje mig. Gjorde jeg først
det, ville jeg ende med en generel uvilje mod manden, fordi jeg
ville føle mig tvunget ind i en situation, hvor jeg overskrider
grænser som jeg slet ikke har lyst til at overskride.

> [...]
faktisk
> løgn, for man kan savne nogen ting så meget at det påvirker en

Jeg ved ikke om jeg er pænt opdraget men jeg har reelt ikke lyst
til at dyrke sex med en partner som ikke har lyst. Det mest
essentielle for mig i forbindelse med sex er netop den fælles
lyst. Er den der ikke kan det hele faktisk være helt ligemeget.

Hvorfor løj du?

> [...]
er jo
> ikke tale om at styrte afsted ned i bondagekælderen i den

Ja det mener jeg så ikke, at man kan forvente. Vi har alle vores
grænser. De er individuelle og de skal respekteres. Hvis du og
jeg havde et forhold til hinanden og jeg tændte helt vildt på
tanken om at se 3 mænd tisse og skide på dig og det var dig meget
imod, skulle du så også være imødekommende? Eller hvis jeg gerne
ville se en mand tage dig bagfra mens du suttede en anden?
For dig er det sikkert temmelig grænseoverskridende af nogle
grænser som du slet ikke har lyst til at overskride. Det kommer
til at minde om et decideret overgreb, hvis du bliver tvunget ud
i det her, fordi du da skal være imødekommende.

Det kan godt være at du personligt ikke mener, at din lyst var så
grænseoverskridende (i det forhold du nu var i). Men hvis hun
gjorde, så er det altså samme sag.

> [...]
har jeg
> "blot" stadigvæk en indre politibetjent i mig der straks siger

Det er da klart at man må grænske sig selv. Men man må også
stole på sin partner. Og hvis han/hun siger, at det her vil
han/hun altså bare ikke, jamen så må man acceptere det.
Der er ingen der siger, at man så absolut skal blive i det
forhold. Man er jo fri til at gå. Man kan bare ikke tvinge
nogen som helst til at gøre noget som helst, som er dem imod rent
seksuelt. Det er simpelthen for intimt og kan blive decideret
traumatiserende.

Hyg sig så vældigt
Puk

Fra : Matthias J.

Dato : 05-11-01 22:15

>Du må meget gerne klippe lidt væk, for vi kan nok godt gå ud fra
>at de andre læser indlægget du svarer på ligesom du selv. Det er
>ikke ment som en kritik blot lidt hjælp *S*.
>Nok om det .
ok, lad mig se om jeg kan finde balancen

> [...]
>kan forlange, at han skal overskride den grænse. Hvis han
>derimod blot ikke finder det direkte ophidsende, så kunne man jo
Det var nu osse det jeg mente (og Høstblomsten osse, tror jeg): at
prøve sig langsomt frem - og ligesom med mad kan man jo osse bilde sig
selv ind, at man finder ditten og datten frastødende. Sommetider må
man måske også bare springe ud i noget (for at blive i billedet: hvis
jeg stod med faldskærm oppe i et fly, så ville jeg da osse spontant
lade være med at springe - men jeg ved jo også, at alle der har prøvet
synes det smadderfedt).
En ting må man dog helt sikkert skelne imellem: nemlig det der er
indenfor partnerskabet og det der er udenfor. Derfor kan analsex slet
slet ikke sammenlignes med 3 mænd der tisser på mig - helt ærligt.

> [...]
>til at minde om et decideret overgreb, hvis du bliver tvunget ud
>i det her, fordi du da skal være imødekommende.

Jeg ville være så imødekommende, at jeg ville respektere din fantasi
og ville og ikke foragte dig for den. Jeg ville være nysgerrig og
interesseret i, hvad og hvorfor det fascinerede dig. Og finde ud af om
det på en eller anden måde kunne "koges ned til" noget der var
acceptabelt for mig. Og så ville jeg granske migself og træffe en
(foreløbig) beslutning.

> [...]
>nogen som helst til at gøre noget som helst, som er dem imod rent
>seksuelt. Det er simpelthen for intimt og kan blive decideret
Enig - og der er overhovedet ikke tale om tvang (heller ikke psykisk
tvang)

>Hyg sig så vældigt
>Puk

Tak i lige måde
(bedre citat-teknik?)

Fra : høstblomsten

Dato : 06-11-01 02:11

*uha* ...her er sandelig blevet diskuteret, siden jeg sidst "kiggede indenfor"!

> Det var nu osse det jeg mente (og Høstblomsten osse, tror jeg): at
> prøve sig langsomt frem - og ligesom med mad kan man jo osse bilde sig
> selv ind, at man finder ditten og datten frastødende.

Jeg er overhovedet ikke U-enig med den gennemgående holdning om, at vi
selvfølgelig skal have lov til at have vore grænser hver især! (... og skal vi
blive i "mad-billedet", så respekterer vi jo også, at vegetarer ikke spiser kød,
eller at muslimer ikke spiser grisekød!)
For mit eget vedkommende må jeg nok erkende, at jeg tidligere har lyttet meget
til "den indre politibetjent", som Matthias tidligere nævner. Men jeg indrømmer
også blankt, at det har været meget befriende at lade noget af "det forbudte/
uacceptable" være "tilladt" ! -og jeg har stadigvæk "grænser", som jeg
inderst inde ikke ønsker at overskride (og agter heller ikke at gøre det).

> Jeg ville være så imødekommende, at jeg ville respektere din fantasi
> og ville ikke foragte dig for den.

Nogle fantasier skal forblive fantasier ...andre kan være et krydderi/
inspiration i samlivet! Det er selvfølgelig meget individuelt, hvornår "hvad er
hvad", men hverken "tvang", afvisning eller fordømmelse er en gangbar vej fremad
!

> Enig - og der er overhovedet ikke tale om tvang (heller ikke psykisk
> tvang)

....det kan være svært at udtrykke sig både præcist, nuanceret og fuldstændigt i
korte beskeder :o/
Jeg tilslutter mig "enigheden" i ovennævnte citerede indlæg, men opfordrer nok
også til, at "pæne piger" (OBS! jeg har selv været én af dem! *S*) lytter lidt
mere til "sit indre jeg"!

Go'e nathilsener herfra
~høstblomsten~

Fra : Matthias J.

Dato : 06-11-01 07:36

> [...]
>uacceptable" være "tilladt" ! -og jeg har stadigvæk "grænser", som jeg
>inderst inde ikke ønsker at overskride (og agter heller ikke at gøre det).

udtrykket "indre politibetjent" har jeg fra følgende bittersøde,
trist-optimistiske artikel i Jyllandsposten... Meget tankevækkende
historie, og s/m i artiklen kan nok udskiftes med en del andre ting
for andre folks vedkommende:
http://www.jp.dk/dbp/ia/tema/lyst/art&art_id=3390571

(de andre artikler er osse ret gode!)

Hav en god dag allesammen

Fra : Puk

Dato : 06-11-01 08:16

"Matthias J." <mkjuergensen@email.dk> skrev i en meddelelse

> ok, lad mig se om jeg kan finde balancen

Det går jo strygende *S*.

> [...]
bilde sig
> selv ind, at man finder ditten og datten frastødende.

Det havde jeg også en anelse om. Altså at det var det som blev
ment. Jeg bed bare mærke i, at der blev brugt ord som
"ulækkert". Og hvis man finder noget ulækkert, så tror jeg det
er et meget dårligt udgangspunkt for at begynde at eksperimentere
med det. Istedet tror jeg at udgangspunktet så kunne være at
finde ud af, hvorfor det lige er man finder det ulækkert. Ofte
kan lidt snak og venden af tanker gøre en idé lidt mindre fjern i
sig selv. Men gør det ikke det, ja så synes jeg ikke man skal
kaste sig ud i eksperimenter.

> [...]
spontant
> lade være med at springe - men jeg ved jo også, at alle der har

Jep men forskellen er IMO at du selv har valgt at tage op med
flyet med den hensigt at du ville springe. Det er ikke det samme
som en partner der beder dig springe ud vel vidende at du har
højdeskræk *S*

> [...]
analsex slet
> slet ikke sammenlignes med 3 mænd der tisser på mig - helt

Se det er jo åbenbart en grænse du har. Men sådan er det bare
ikke for alle. Du skelner stærkt mellem det som foregår mellem
to parter i forholdet og det som involverer andre. Men jeg kunne
jo her hævde at det ganske enkelt skyldes en kulturel norm og en
slags indre politibetjent i dig. Der findes jo altså mennesker
for hvem det er yderst almindeligt eller direkte føles som
nødvendigt at inddrage andre i sexlivet.

Så nej efter min mening er man ikke nødt til at skelne der hvor
du lægger op til det. Der er blot et flertal som vil skelne her.
Men det gør det altså ikke til et mere validt eller rigtigt sted
at skelne end eksempelvis mellem samleje i skeden og analsex.
Sex er jo netop et spørgsmål om personlig præference og ikke om
demokrati *S*.

> [...]
> det på en eller anden måde kunne "koges ned til" noget der var
> acceptabelt for mig. Og så ville jeg granske migself og træffe

Jeg mener bestemt heller ikke der er nogen grund til at foragte
sin partner for hans/hendes lyster.
Jeg mener så bare heller ikke, at man altid kan forvente
nysgerrighed og interesse. Der er visse former for sexuelle
præferencer som jeg absolut ikke nærer nogen nysgerrighed
overfor. De er mig så fjerne at bare tanken kan få det til at
vende sig i mig. Mon ikke mange mennesker har sådan nogle
grænser for ting, som vi egentlig slet ikke ønsker at vide noget
om? Der er så bare forskel på, hvor disse grænser ligger for det
enkelte individ.

> Enig - og der er overhovedet ikke tale om tvang (heller ikke
psykisk
> tvang)

Det tror egentlig heller ikke der typisk er. Men der kan sikkert
godt være tale om en følelse af pres. Det være sig i form af
noget der kunne minde om et ultimatum eller en følelse af
simpelthen at blive dømt som værende "ikke god nok" af den som
man aller helst vil være god nok i forhold til.

Dermed ikke sagt at man ikke skal bringe sådan nogle ting op.
Men skal bare være klar over, at selvom det virker så simpelt for
en selv, så kan det sætte laviner i gang hos den anden som man
aldrig ville have drømt om.

Hyg sig så vældigt
Puk
- Og ja det var alle tiders. Hvis jeg så også kan overtale dig
til at lægge et enkelt linieskift ind mellem det du svarer på og
det du selv skriver, så bliver det bare til UG med kryds og
slange *G*.

Fra : Matthias J.

Dato : 06-11-01 18:08

> [...]
>kan lidt snak og venden af tanker gøre en idé lidt mindre fjern i
>sig selv. Men gør det ikke det, ja så synes jeg ikke man skal

Hmm, altså hvis de begge havde fundet analsex 100% ulækkert, tror jeg
ikke de havde spurgt overhovedet... Og hvid de begge vil prøve sig
lidt frem, så er der jo heller ikke noget problem - Interessant bliver
det (for mig), når forskellige forventninger støder sammen i et
forhold (eller udvikler sig igennem tiden) - og man heller ikke bare
vil skride fra hinanden - så må man jo finde en eller anden vej at
leve med det - det var dén aspekt ved det, der fik mig til at blande
mig. Og at få partneren til at "vende nogen tanker" - det håber jeg da
ikke du forstår som at lægge pres på hinanden...

> [...]
>flyet med den hensigt at du ville springe. Det er ikke det samme
>som en partner der beder dig springe ud vel vidende at du har

Ja og nej - altså alt i alt synes jeg det bedste ved et forhold er, at
man også kan udfordre hinanden og ikke bare bekræfter hinanden - vi
kan alle sommetider have godt af at få et "spark i røven" for at vågne
af vores vaner og fordomme - men ja, selvfølgelig skal det være med
respekt og med muligheden for at vælge fra.

> [...]
>for hvem det er yderst almindeligt eller direkte føles som
>nødvendigt at inddrage andre i sexlivet.

Det siger du ikke <S>

> [...]
>at skelne end eksempelvis mellem samleje i skeden og analsex.
>Sex er jo netop et spørgsmål om personlig præference og ikke om

Men det ér et stort flertal og de allerfleste lever med denne
kulturelle norm...
Ærligt talt synes jeg at dit eksempel med de tre skidende mænd er ret
extremt og grelt... jeg tror næsten jeg må stå af her, hvis der for
dig ingen forskel er

> [...]
>grænser for ting, som vi egentlig slet ikke ønsker at vide noget
>om? Der er så bare forskel på, hvor disse grænser ligger for det

Det er jo egentlig netop det jeg siger: at der ER en gradforskel!
Altså de fleste par der har værest sammen -lad os sige- i 10 år, har
vel prøvet lidt analt (bare berøringer og videre derfra), men de
færreste har vel måtte drøfte om de skal have gruppesex med døde dyr
eller sådan... Men ok - teoretisk kan det selvfølgelig være det samme

> [...]
>simpelthen at blive dømt som værende "ikke god nok" af den som
>man aller helst vil være god nok i forhold til.

Det kan det helt bestemt, og det er en meget svær balancegang... For
selve det at fortælle om fantasier inderbærer jo at man nok kunne
tænke sig at afprøve dem (medmindre man er på en bodega lørdag nat)

> [...]
>Men skal bare være klar over, at selvom det virker så simpelt for
>en selv, så kan det sætte laviner i gang hos den anden som man

Oh ja!

> [...]
>til at lægge et enkelt linieskift ind mellem det du svarer på og
>det du selv skriver, så bliver det bare til UG med kryds og

<rødmer> - jeg har faktisk været i ngs i 3-4 år (de danske er bare så
strikse med etiketten <g>)

Fra : Henning

Dato : 07-11-01 08:47

"Matthias J." <mkjuergensen@email.dk> wrote in message

Men du må gerne beholde afsenderen på den du
svarer, ligesom jeg gør i mit svar til dig, det gør det
nemmere at se hvem du svarer uden at skulle bladre
tilbage i tråden, helt galt bliver det, hvis du citere
flere skribenters indlæg.

Et parforhold er aldrig helt lige, til alle tider,
det handler om at finde frem til noget man
har det godt med i det fællesskab der består,
får den ene part " ikke nok" så må han /hun
gøre op med sig selv om det er så vigtigt
at parforholdet ikke er tilfredsstillende for ham/
hende og tage stilling til om at forlade partneren
eller ej.

MVH
Henning

Fra : Puk

Dato : 07-11-01 09:10

"Matthias J." <mkjuergensen@email.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm, altså hvis de begge havde fundet analsex 100% ulækkert,
tror jeg
> ikke de havde spurgt overhovedet...

Det skal jeg ikke kunne udtale mig om. Det var mere den
generelle talemåde, at man ikke ved om man ikke kan lide det, før
man har prøvet det, som jeg opponerede imod.
Der er mange ting sexuelle eller ej, som jeg med sikkerhed kan
sige, at jeg ikke ville kunne lide uden at have prøvet det på
egen krop *S*.

> Og at få partneren til at "vende nogen tanker" - det håber jeg
da
> ikke du forstår som at lægge pres på hinanden...

Generelt nej. Men det kommer altså an på, hvordan man gør det.
Argumenteren for, hvorfor man altså bør prøve det tror jeg ikke
ret meget på. Det kan hurtigt blive til en diskussion, hvor
parterne står i hver sin lejr. Argumenter som at flertallet jo
altså gerne vil det, tror jeg slet ikke på.
At fortælle om sine egne lyster og lytte til den andens tror jeg
langt mere på. Man behøver slet ikke argumentere for, at min
lyst er mere "rigtig" end din lyst. Det er her jeg ser en
faldgrube.

> [...]
> af vores vaner og fordomme - men ja, selvfølgelig skal det være
med
> respekt og med muligheden for at vælge fra.

Der er intet i vejen med at udfordre hinanden. Man skal bare
være klar over, at vi alle har forskellige punkter hvor vi "går i
baglås" eller ikke er nær så åbne for en udfordring og så skal
man nok forsøge at tackle disse områder med en hvis snilde.
Jeg tror godt at man kan udfordre hinanden og samtidig være
bekræftende.

> [...]
er ret
> extremt og grelt... jeg tror næsten jeg må stå af her, hvis der

For lige præcis mig er der en forskel, men det er jo irrellevant.
Jeg lever med nogenlunde samme kulturelle norm som du. Men
flertal og norm er bare det mest elendige argument man kan komme
på.

For den som bliver bedt om noget, der er ham/hende imod er det jo
fløjtende ligegyldigt, hvad alle mulige andre måtte mene om det
og hvor mange andre der findes som mener noget andet.

For den som ikke har lyst til at barbere sig i skridtet, dyrke
analsex, sluge sæd eller hvad det nu måtte være kan jo ikke bruge
alle mulige andre menneskers lyst til noget. En følelse er jo
ikke noget man kan argumentere imod. Den er der uanset om man så
er det eneste menneske på jorden som har den.
For den som har lyst til hvad det nu måtte være, der er
situationen den samme. Det har ingen betydning at andre måske
synes at ens lyst er ulækker og forfærdelig. Det bliver lysten
ikke mindre af.

Derfor *er* der reelt ikke nogen forskel for mig at se. Det er
og bliver et spørgsmål om personlig præference. Det som du
finder absolut almindeligt, ophidsende og rimeligt at bede din
partner om kan meget vel virke lige så frastødende på hende som
tanken om 3 mænd der tisser og skider på dig mens jeg ser på
virker på dig. Og hendes følelse er ikke mindre valid end din
blot fordi der måske er et flertal, der har det lige som dig.
Det er det som er hele pointen.

> [...]
døde dyr
> eller sådan... Men ok - teoretisk kan det selvfølgelig være det

Jep der ER en gradforskel...........men den er INDIVIDUEL !!!
Dine og mine grænser behøver ikke lige de samme steder og vi
behøver ikke at skelne de samme steder for begge to at have ret i
vores følelse.
En følelse er indiskutabel !! Det betyder ikke at man ikke kan
snakke om den og heller ikke, at den ikke kan ændre sig. Det
betyder bare, at den ikke kan argumenteres væk.

Det gælder om at kunne sætte sig i den andens sted, så man også
kan se sagen fra den vinkel. Hvis analsex er din partner meget
imod, så er det jo ikke så svært for dig at forstå. Du skal bare
sætte dyresex i stedet for analsex. Og så ved du jo med dig
selv, at det ikke vil nytte en disse at argumentere. Du ville
formentlig heller ikke skifte følelser for dyresex uanset hvor
meget andre mennesker så fortalte dig, at du da bare skulle
prøve, at det var lækkert og at du da ikke bare sådan kunne
afvise det uden at have prøvet det.

> [...]
kunne
> tænke sig at afprøve dem (medmindre man er på en bodega lørdag

Det behøver nu ikke være sandt. Men lad os bare sige at det er
for diskussionens skyld.
Man kan jo godt give udtryk for fantasier og lyster uden at
tillægge dem en absolut topprioritering. Ikke fordi de ikke er
vigtige for en, men fordi de måske ikke er det *vigtigste*.

Igen kan man prøve at sætte sig i sin partners sted. Hvis nu din
kone brugte meget tid på at fortælle dig, at hun altså bare død
godt kunne tænke sig et større hus, en lækrere bil og nogle
ferier i Australien etc, og meget ofte snakkede om dette. Brugte
meget tid på at kigge i blade og udvælge lige de ting hun
allerhelst ville have. Viste dem til dig og når hun så noget i
fjernsynet bragte det op igen og igen. Ja så ville det måske
være nærliggende for dig, at føle at hun var decideret utilfreds
med det hun havde. Du kunne måske komme til at føle det som om,
du ikke var mand for at opfylde hendes drømme (der er stadig
mange mænd, som tager forsørger-kappen på sig hvad end det er
nødvendigt eller ej). Du kunne måske gå hen helt og miste modet
og lysten til at kigge efter årets sommerferie i syden, fordi du
havde en følelse af, at da du ikke har råd til at i kan tage til
Australien, så kan det være lige meget for intet mindre ville
stille hende tilfreds.

Hvis hun derimod var lidt mere afslappet omkring sine ønsker
kunne sagen meget vel være noget andet. Hvis hun sørgede for
også at vise glæde ved de ferier i rent faktisk kom på og ikke
konstant holdt dem op mod det hun ønskede sig og som du ikke
kunne give, så ville din indstilling sikkert være en anden. Det
kunne endda være at du ville sætte dig ned og kigge på jeres
finanser en aften og se på om du måske kunne spare sammen til en
tur til Australien til hendes 50 års fødselsdag eller noget i den
dur.

Måden man lufter sine ønsker på kan gøre en stor forskel og evnen
til at vise sin glæde for det man rent faktisk allerede har vil
ofte også kunne gøre et udslag for, hvordan ens partner opfatter
ønskerne.

> Oh ja!

Netop derfor er det måske en god idé at pace sig selv lidt. Har
man en partner som er meget traditionel omkring det sexuelle, så
er det usmart at kommer med en masse avancerede (avancerede for
partneren altså) ønsker på een og samme gang. Der er meget godt
som kan siges for små skridt. *S*.

Hyg sig så vældigt
Puk

> <rødmer> - jeg har faktisk været i ngs i 3-4 år (de danske er
bare så
> strikse med etiketten <g>)

Ja vi er død besværlige at have med at gøre *G*