Ambassadeur EON.
Fra : Lars Abel

Dato : 02-11-01 22:01

Er der nogen der har praktisk erfaring med dette nye multihjul ?
I brochurer og anmeldelser gives der masser af rosende ord om dette hjuls
nyskabende teknologier i form af planetgear, flydende linefører og meget
andet. Det kunne være rart at høre fra uvildig side om alt dette også
fungerer i praksis. Jeg har bl.a. bemærket at hjulet er noget højere gearet
( 6,2:1 ) end andre multihjul på markedet.

Venlig hilsen : Lars Abel.

Fra : Simon...

Dato : 03-11-01 09:20

det kommer vel an på hvad det skal bruges til ?
men den høje gearing til de dybe fiskerier er den ikke lidt i strid med
at bruge linefører ? - den er måske blevet lavet hurtig den nye du har her ?
ellers er det vigtigt hjulet har en god bremse, og ambasadeur plejer vidst
at gøre det meget godt, den eneste betænkelighed jeg kan se er den linefører
der, spørgs hos den lokale pusher, eller sportdres hvis de har hjulet, de
har normalt forstand på det..

men hvis det bare er til øresund (ikke så dybt), lyder det kanon...

mvh.Simon
ps. grunden til jeg ikke ville have normale linefører på, er hvis du skal
ned på 120m dybde, det tager betydeligt meget længere tid med en linefører
på hjulet !

Fra : Simon...

Dato : 03-11-01 13:05

Sorry, noget tyder på jeg var lidt for hurtig, jeg hørte bare ambasadeur og
tænkte torskefiskerihjul :)
men kan godt lige se på bents indlæg de laver andet :))

mvh.Simon

Fra : Bent Nielsen

Dato : 03-11-01 12:16

Hej Lars.
Jeg efterlyste i denne gruppe, for ca. ½ år siden, lidt råd og
vejledning omkring brugen af multihjul til let spin, da jeg aldrig før havde
brugt multihjul til dette fiskeri. Jeg fik masser af gode råd og
vejledninger, som jeg har haft meget glæde af. Jeg bestemte mig for at købe
EON Ambassadeur 5600, og det har jeg været godt tilfreds med. Jeg har ikke
lavet et eneste overløb endnu, og jeg synes det er let at betjene. Jeg har
godt nok læst at der har været problemer med lineføreren, men det har der
ikke været med mit hjul. Der er en artikel i Fiskeavisen (nov.) omkring
netop dette hjul, og der skriver de at problemet med lineføreren skulle være
løst. Jeg bruger det mest når jeg fisker med bobleflåd og flue på en 10'
multistang. Jeg kan kun sige at det køre utrolig godt. Med hensyn til
gearingen, finder jeg ikke at det er noget problem, hverken når jeg bruger
det til bobleflåd og flue eller til blink el. wobler, men det vil nok altid
være smag og behag. Håber at du finder den rette løsning for dig. Knæk&bræk.
Bent.

Lars Abel <bkb11957@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9rv1jv$4ua$1@news.cybercity.dk...

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 06-11-01 08:48

Hvor lette agn kaster du med EON

mvh

Erik Breum Petersen

Fra : Jan Thestrup

Dato : 20-11-01 20:15

Angående problem med den flytande linföraren så kan jag informera att det
numera är en fast linförare, alltså ombyggd sedan den första konstruktionen.
Jag har precis köpt en EON 5601 men inte använt den ännu.

Janne Thestrup