Battle Royal. Skal ses
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 02-11-01 21:36

Battle Royal er ultimativ stillingstagen, ultimativ beslutningstagen, og
ultimativ udførelse af førnævnte.

Ultimativt, er den ligeså meget en bekræftelse i, at det er mennesker som
slår hinanden ihjel........forudsætningerne skal blot være til stede.

Filmen burde være obligatorisk i alle skoleklasser, med det samme, og med
tilbagevirkende kraft, øjeblikkeligt.

Og så synes jeg ærligt talt, at tv danmark burde pakke deres
pseudu-realistiske pap-show meget langt væk, og forhåbentligt tage tv2 og
tv3 med i faldet.

Thomas

Ps: Køb så den DVD.

Fra : Nicholas F. Bryde

Dato : 02-11-01 21:54

"Thomas Mouritsen" <thomas_m@post10.tele.dk> wrote in message
> Battle Royal er ultimativ stillingstagen, ultimativ beslutningstagen, og
> ultimativ udførelse af førnævnte.

Hvad er battle royal ?

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 02-11-01 22:25

"Nicholas F. Bryde" <nbryde@image.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er battle royal ?

En af de bedste og mest tankevækkende film nogensinde.

Vil ikke fortælle dig mere om den

Fra : Jens Thomsen

Dato : 02-11-01 22:33

"Nicholas F. Bryde" <nbryde@image.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er battle royal ?

http://us.imdb.com/Title?0266308

En ret omtalt japansk film, der på punkter minder om den klassiske Lord of
the Flies.

MVH
Jens

Fra : Anders Nielsen

Dato : 02-11-01 23:36

Thomas Mouritsen <thomas_m@post10.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3be303cd$0$266$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
>
> Og så synes jeg ærligt talt, at tv danmark burde pakke deres
> pseudu-realistiske pap-show meget langt væk, og forhåbentligt tage tv2 og

Helt enig, Thomas. Den skal ses :) og så er Kitano lisså suveræn som altid
:)

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 03-11-01 12:32

Anders Nielsen skrev:

> Helt enig, Thomas. Den skal ses :) og så er Kitano
> lisså suveræn som altid

Ja, det er bestemt en spændende film, og det var skægt at se, at Takeshi
Kitano slet ikke er nogen ringe skuespiller.

Det er måske at tage munden lidt for fuld at påstå, at den giver noget
troværdigt indblik i den menneskelige psykologi. Efter min mening er det
'bare' en absurd spoof over reality-shows, iblandet lidt 'Fluernes
Herre'.

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : Sogaard

Dato : 03-11-01 15:18

> [...]
> troværdigt indblik i den menneskelige psykologi. Efter min mening er det
> 'bare' en absurd spoof over reality-shows, iblandet lidt 'Fluernes

ja helt sikkert, den havde ikke været meget værd uden Kitano.
Lidt det samme med Gonin

Fra : Geeko

Dato : 03-11-01 11:44

Lol

den er altså slet ikke så god

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 03-11-01 15:21

"Geeko" <geeko@punkass.com> skrev i en meddelelse
> Lol

Lol ? Er du rask ?

> den er altså slet ikke så god

Jo, du skal bare lige se den først.

Fra : Geeko

Dato : 03-11-01 17:19

> Lol ? Er du rask ?
Lol = laughing out loud

> Jo, du skal bare lige se den først.
Jamen det har jeg da. For ca. 6 måneder siden. En flok japanske tosser
render rundt og dræber hinanden på forskellige måder.

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 03-11-01 17:27

> Lol = laughing out loud

Ja ja. Jeg ved godt hvad lol betyder. Hvad jeg ikke forstod, var, at hvad et
"lol" havde med indlægget at gøre.

En flok japanske tosser
render rundt og dræber hinanden på forskellige måder.

Hvis det er sådan du ser filmen, så har du ikke forstået den.

Thomas

Fra : Nicholas F. Bryde

Dato : 03-11-01 19:28

> En flok japanske tosser
> render rundt og dræber hinanden på forskellige måder.
>
> Hvis det er sådan du ser filmen, så har du ikke forstået den.

Nå, hvad for oraklet til at udtale sig sådan, er der måske kun en måde man
kan forstå filmen på ?

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 03-11-01 21:36

> Nå, hvad for oraklet til at udtale sig sådan, er der måske kun en måde man
> kan forstå filmen på ?

Det er sådan set ret enkelt besvaret : Når ordet "tosser" bruges til at
betegne menneskene med, i filmen, så vil jeg postulere at filmen, filmens
budskaber, samt filmens intentioner ikke er forstået.

Når du engang har set filmen, så ku' du prøve at stille dig selv spørgsmålet
: Hvad ville du selv have gjort ?

Thomas

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 04-11-01 01:23

"Thomas Mouritsen" <thomas_m@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Det er sådan set ret enkelt besvaret : Når ordet "tosser" bruges til at
> betegne menneskene med, i filmen, så vil jeg postulere at filmen, filmens
> budskaber, samt filmens intentioner ikke er forstået.

Jeg er faktisk for en gangs skyld enig med Thomas.

> Når du engang har set filmen, så ku' du prøve at stille dig selv
spørgsmålet
> : Hvad ville du selv have gjort ?

Jeg har svært ved at forestille mig hvordan man kan se den film, og IKKE
stille sig selv det spørgsmål. Jeg tænkte over det spørgsmål det meste af
filmen. Tænker man ikke sådan, så tror jeg man skal holde sig til film som
Swordfish.

Det være sagt, så er jeg ikke sikker på at jeg deler din begejstring for
filmen Thomas. Jeg er ikke sikker på at jeg synes den er god, men man tænker
da over den, og det er vel altid et godt udgangspunkt.

Joakim

Fra : Kasper

Dato : 05-11-01 13:32

"Thomas Mouritsen" skrev d. 02-11-01 21:36 dette indlæg :

*snip*

> Ps: Køb så den DVD.

Filmen ser ud til at være lidt vanskelig at få fat i, hvor har du/I set
- alternativt købt den??

Mvh,
Kasper

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 05-11-01 13:45

Kasper skrev:

> Filmen ser ud til at være lidt vanskelig at få fat i,
> hvor har du/I set - alternativt købt den??

Jeg har købt den på (original) VCD. Jeg har også snart tænkt mig at
skille mig af med den igen, så hold øje med
dk.marked.privat.tv+video.dvd... ;)

Fra : Kasper

Dato : 05-11-01 14:27

"Peter Bjerre Rosa" skrev d. 05-11-01 13:45 dette indlæg :

> Jeg har købt den på (original) VCD. Jeg har også snart tænkt mig at
> skille mig af med den igen, så hold øje med
> dk.marked.privat.tv+video.dvd... ;)

Hvor meget skal den koste?? - er VCD´er egentligt regionsopdelte - og
hvor meget dårligere er billed/lydkvaliteten?? - (jeg har aldrig set en
VCD eller haft en i hånden (en VCD altså..))

Mvh,
Kasper

http://www.kandu.dk/

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 06-11-01 09:27

Hej

Kasper wrote:
> Hvor meget skal den koste?? - er VCD´er egentligt regionsopdelte - og
> hvor meget dårligere er billed/lydkvaliteten?? - (jeg har aldrig set
> en VCD eller haft en i hånden (en VCD altså..))

VCD svarer til VHS ca..... det er ihvertfald min opfattelse af det....

Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 05-11-01 14:49

"Peter Bjerre Rosa" <Peter.rosa@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har købt den på (original) VCD. Jeg har også snart tænkt mig at
> skille mig af med den igen, så hold øje med
> dk.marked.privat.tv+video.dvd... ;)

NEJ NEJ NEJ ! Lad dog være med at købe filmen på en skod VCD udgave, når man
kan få en rigtig DVD udgave, med DTS lyd i Laserdisken, for 149,- !!!

Sådan skal filmen ses......DTS lydsporet er RET bombastisk.

Thomas

Fra : Ole Kofoed

Dato : 05-11-01 14:14

Kasper skrev i meddelelsen ...

>Filmen ser ud til at være lidt vanskelig at få fat i, hvor har du/I set
>- alternativt købt den??

Jeg har købt min hos http://www.coolashop.com/ .

Mvh.

Ole

Fra : Kasper

Dato : 05-11-01 14:39

"Ole Kofoed" skrev d. 05-11-01 14:14 dette indlæg :

> Jeg har købt min hos http://www.coolashop.com/ .

OK tak, hvad landede den så på, incl. porto, moms og told ??

Mvh,
Kasper

http://www.kandu.dk/

Fra : Ole Kofoed

Dato : 05-11-01 16:58

Kasper skrev i meddelelsen ...

>OK tak, hvad landede den så på, incl. porto, moms og told ??

Da den ligger under bagatelgrænsen på de 80 kr. hvor der ikke skal
betales told/moms endte det på ca. 110,- kr. (97HK$) for DVD udgaven -
jeg valgte alm. luftpost.

Mvh.

Ole

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 06-11-01 12:02

"Kasper" <Kasper.news@kandu.dk> writes:

> Filmen ser ud til at være lidt vanskelig at få fat i, hvor har du/I set
> - alternativt købt den??

Laserdisken har den (Region 3)