HJÆLP det virker ikke
Fra : Brian Pedersen

Dato : 02-11-01 17:24

Hej allesammen,
Nej har sat min bærbare sammen i netværk i dag, begge kort blev installeret
af windows uden problemer, men når jeg andre computere kan jeg ikke se dan
anden, jeg kan hellerikke søge på den anden, det er det samme på begge
maskiner,, men går jeg til gengæld ud i dos, og pinger den anden maskine er
der fuld forbindelse, hvad er der galt? begge computere har samme
arbejdsgruppe, samme protokoller installeret,,

Mvh Brian

Fra : Esben

Dato : 02-11-01 20:11

"Brian Pedersen" <zyberzone@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der fuld forbindelse, hvad er der galt? begge computere har samme
> arbejdsgruppe, samme protokoller installeret,,

Hvis du bruger win98:
1. Har du aktiveret fil- og udskriftsdeling i egenskaber for netværk?
2. Har du delt nogen mapper/drev på pc'erne? (højreklik på en mappe og vælg
deling)

Hvis du bruger andre operativsystemer, er der med garanti nogen der ved mere
om det end mig.

--
Esben

Fra : Brian Pedersen

Dato : 03-11-01 17:56

nu virker det,, og jeg vidste jo egenteligt godt at man skulle aktivere fil
og udskriftsdeling, men det var bare lige væk...

Fra : news.zitech.net

Dato : 03-11-01 21:11

du skal installere en service gå på andrcomputer-properties- tilføj ny
Service- File and printer sharing- gå til properties sæt X til deling.

Fra : // Overby

Dato : 05-11-01 15:36

> du skal installere en service gå på andrcomputer-properties- tilføj ny
> Service- File and printer sharing- gå til properties sæt X til deling.

Lige præcis det som var skrevet i indlægget ovenover