Cannot resovle symbol
Fra : Rene Pedersen

Dato : 02-11-01 14:40

Hej

Nu har jeg så installeret Resin, som burde kunne arbejde sammen med IIS?
Sårn har jeg i hvert fald forstået det.

Nu skal jeg så til at afprøve min første servlet, men jeg kan ikke kompile
den.

Jeg har installeret Java2 SDK Standard og Enterprise Edition v1.3.1 i
c:\jdk. Jeg har læst noget
om at man skal kopiere servlet.jar over i c:\jdk\jre\lib\ext mappen,
men hvor finder jeg servlet.jar?

Jeg kan godt kompilere alm. .java filer, men så snart det er en serlvet
..java-fil får jeg fejlmeddelelsen jeg skrev i subject.

Jeg har sat systemvariablerne således:

JAVA_HOME = C:\JDK
J2EE_HOME = C:\JDK
og under PATH er der tilføjet ;C:\JDK\BIN

Best regards
Rene Pedersen

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 02-11-01 15:14

http://java.sun.com/products/servlet/download.html

> Jeg kan godt kompilere alm. .java filer, men så snart det er en serlvet
> .java-fil får jeg fejlmeddelelsen jeg skrev i subject.

Hvad er resten af meddelsen? (Hvilket symbol drejer det sig om?).

-dennis

Fra : Rene Pedersen

Dato : 02-11-01 15:20

> http://java.sun.com/products/servlet/download.html

Gider du forklare mig hvor jeg helt præcist skal finde den? Jeg har nemlig
prøvet der... der er Tomcat, og en række Java Servlet
specifikationsdokumenter.

> Hvad er resten af meddelsen? (Hvilket symbol drejer det sig om?).

HttpServlet, HttpServletRequest, HttpServletResponse, ServletExceptions

Og så starter den med at sige, at den ikke kan finde:

package javax.servlet.*; og package javax.servlet.http*;

Best regards
Rene Pedersen

Fra : Rene Pedersen

Dato : 02-11-01 15:30

> Gider du forklare mig hvor jeg helt præcist skal finde den? Jeg har nemlig
> prøvet der... der er Tomcat, og en række Java Servlet
> specifikationsdokumenter.

Nevermind, jeg fandt den der alligevel. Jeg troede det hele, udover Tomcat,
var dokumenter. Tsk tsk :)

Best regards
Rene Pedersen

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 02-11-01 17:23

Rene Pedersen wrote:

> Gider du forklare mig hvor jeg helt præcist skal finde den? Jeg har nemlig
> prøvet der... der er Tomcat, og en række Java Servlet
> specifikationsdokumenter.

Knappen "continue" ud for "Download class files" (du kan vælge mellem
version 2.2 og 2.3).

> HttpServlet, HttpServletRequest, HttpServletResponse, ServletExceptions
>
> Og så starter den med at sige, at den ikke kan finde:
>
> package javax.servlet.*; og package javax.servlet.http*;

Den sidste mangler et punktum mellem http og *.

Det tyder på, at din servlet.jar mangler. Din Servlet container burde
selv have den med, men det ser ud til at den ikke kan finde den.

-dennis