Foder
Fra : Ole Hedegaard

Dato : 02-11-01 13:20

Hej gr...
Jeg er lidt i vildrede ang. kattemad til vores hankat på 6 mdr... Jeg er
blevet anbefalet tørfoder af god kvalitet, men nu har jeg netop læst en
artikel fra forbrugerstyrelsen, der fraråder tørkost som eneste ernæring...
Hvilket foder bruger I derude og hvor køber I jeres foder???
Mvh Tina

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 02-11-01 13:38

"Ole Hedegaard" <hedegaard@christiansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ernæring...
> Hvilket foder bruger I derude og hvor køber I jeres foder???

Hvilken artikel har du mon læst og hvad er begrundelsen for at
tørfoder frarådes som eneste ernæring .. .. mig bekendt skulle
der ikke være stor fare hvis man bare giver katten adgang til
rigeligt frisk vand og så findes der hvis noget specialfoder til
kastrerede hankatte .. jeg kan varmt anbefale dig Nutro som jeg bruger
både til mine katte og mine hunde ...

mvh Ami ...

NB har du mulighed for evt at maile den artikel du har læst til mig ..
eller et link måske .. ??

Fra : Ole Hedegaard

Dato : 02-11-01 14:04

Her er et link til artiklen http://www.fs.dk/rr/98/r980402.htm

Godt nok har de kun testet kattemad købt i supermarkeder, men testen handler
kun om pris og mængde - ikke kvalitet... Det jeg undrer mig over er teksten
der følger med undersøgelserne...

MVH Tina

Fra : Line Wolff

Dato : 02-11-01 16:02

> [...]
handler
> kun om pris og mængde - ikke kvalitet... Det jeg undrer mig over er

Hvad er det præcist du undrer dig over? At de anbefaler vådkost over
tørkost? Jeg var ihvertfald lidt overrasket over dette og over at man helt
så bort fra indholdet i foder. De omtaler heller ikke "mærkevarerne" og
dyrlægens, måske fordi artiklen er rettet mod supermarkedmad.

mvh Line
http://www.nelja.dk

Fra : Nina El Falaki

Dato : 02-11-01 17:44

Hej Ole

Den artikel er blevet vildt kritiseret i Huskatten, bl. a. omtaler de et
foder (husker ikke hvilket) som fuldfoder, men hvis man selv læser på varen,
står der at det er rent kød. Så hvis jeg var dig ville jeg ikke regne med
den undersøgelse.

Jeg har i mange år brugt Hill's. Du behøver ikke bruge killingefoder, når
han er 6 mdr., du kan godt bruge voksenfoder.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 01-12-01 00:46

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> writes:

> [...]
> står der at det er rent kød. Så hvis jeg var dig ville jeg ikke regne med

Ja den er da noget skod...
Det eneste jeg kan blive enig med dem om er at katte ville vælge mus,
selvfølgelig ville det da det.. Hvor få man ellers et måltid som
dækker alle ernæringsmæssige behov, giver motion, serveres i en
praktisk indpakning i den rette portionsstørrelse og med den rette
temperatur ??

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa