Formatering af textarea
Fra : shimon

Dato : 02-11-01 10:25

Hej gruppe.

Jeg vil gerne sætte noget tekst ind i et textarea fra en database, men
teksten ser ikke for pæn ud, eftersom at den bliver skrevet ud i et, uden
linie skift.
Er der noget som ved hvordan man formatere teksten så den får de rigtige
linie skift.
Jeg har prøvet ereg_replace("\n", "<br>", $body) og det virker ikke.

På forhånd tak

Shimon

Fra : Henrik Hansen

Dato : 02-11-01 10:41

"shimon" <shimon@oek.dk> wrote:

> [...]
> linie skift.
> Jeg har prøvet ereg_replace("\n", "<br>", $body) og det virker ikke.

hvis det er på en windows er det sikkert også \n\r

du kan bruge nl2br som tager hånd om alt det.

php.net/nl2br

--
Henrik Hansen

Fra : Niels Andersen

Dato : 02-11-01 10:48

"Henrik Hansen" <hh@mailserver.dk> wrote in message
> hvis det er på en windows er det sikkert også \n\r

\r\n... :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Niels Andersen

Dato : 02-11-01 10:47

"shimon" <shimon@oek.dk> wrote in message
> [...]
uden
> linie skift.
> Er der noget som ved hvordan man formatere teksten så den får de

Der skal bare helt almindelige linjeskift ind. Prøv at kigge
html-kilden, er der linjeskift der?

<textarea>
linje 1
linje 2
linje 3
</textarea>

Det skulle være nok.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : shimon

Dato : 02-11-01 20:58

Jeg fandt problemet. Teksten som skulle ind i textareaet kom fra
querystringen og der var linieskiftene blevet fjernet.
Så nu henter jeg teksten fra databasen, og så virker det findt som den er.

hilsen
Shimon