Export af MySql data til kommasepareret fi~
Fra : Erik Bak

Dato : 02-11-01 00:17

Hej

Haves: medlemsregister bygget op i en MySQL-database.
Ønskes: mulighed for at brugerne kan downloade (udvalgte) data i form af en
kommasepareret fil (eller lign.)

Er der en venlig sjæl med et tip til, hvordan opgaven skal gribes an?
Konkret: hvordan jeg får "omformet" data i databasen til en fil, der kan
downloades?

Er det noget med at lagre svaret af select-queryet i et array, som så linje
for linje skrives til en fil på serveren, og herefter give brugeren mulighed
for at downloade denne fil? Eller er der en anden vej at gå?

Mange hilsener

Erik Bak

--
---

Fra : Rasmus Ebler Simonse~

Dato : 02-11-01 09:51

> Er der en venlig sjæl med et tip til, hvordan opgaven skal gribes an?
> Konkret: hvordan jeg får "omformet" data i databasen til en fil, der
kan
> downloades?

Lav en php side f.eks. download.php som beskrevet her og link til den.
Brug denne header og skriv til stout (alm echo eller print).

$filename = "filen.csv";

Header("Content-Type: application/x-ms-download");
Header("Content-Disposition: inline; filename=$filename");

----------------------
/rasmus ebler simonsen

Fra : webmaster

Dato : 02-11-01 23:04

Rasmus Ebler Simonsen wrote:

> kan

Hvad med mysqldump database > text.sql

Hilsen Tommy

Fra : Erik Bak

Dato : 03-11-01 00:13

> Hvad med mysqldump database > text.sql
>
> Hilsen Tommy

Hej Tommy

Mit (lidt uklare...) spørgsmål gik nu mere på, hvordan jeg skulle få selve
downloaden til at fungere.
Det har jeg nu gjort vhja headere som foreslået af Rasmus i tidligere post.

(mysqldump er vist i øvrigt ikke så egnet i mit tilfælde, da jeg har flere
tabeller, som data skal hives ud af på én gang.)

Mvh
Erik

Fra : Erik Bak

Dato : 03-11-01 00:10

> [...]
>
> $filename = "filen.csv";
>
> Header("Content-Type: application/x-ms-download");
> Header("Content-Disposition: inline; filename=$filename");

Tak for tippet - jeg har check på det nu!

Mvh
Erik