Hvordan løbetekst i bundlinien ?!?
Fra : Hulubulu

Dato : 02-11-01 00:07

Jeg vil gerne lave en tekst, der ligesom ved bruge af <MARQUEE> løber hen
over skærmen..... men.....
Den skal løbe nede i den grå bundlinie af browseren, altså ikke i selve
siden.

Det var ret moderne for nogle år siden, men jeg har ikke for nyligt set
nogen lave det, og har heller ikke
kunnet finde sider som gør det... så hvis nogen har et godt bud, så modtages
det gerne med kys-hånd !

Best regards !

Bo

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-11-01 00:47

Fri, 2 Nov 2001 00:06:45 +0100, skrev "Hulubulu"
<hulubulu@snotmail.com>:

>Jeg vil gerne lave en tekst, der ligesom ved bruge af <MARQUEE> løber hen
>over skærmen..... men.....
>Den skal løbe nede i den grå bundlinie af browseren, altså ikke i selve
>siden.

F.eks.:

<BODY onLoad="scroll(100)">
<SCRIPT>
<!--
function scroll(seed) {
var m1 = "Dette er noget, der irriterer!";
var m2 = " Statusbaren tilhører den besøgende!";
var m3 = " Så undlad at bruge scriptet!";
var m4 = "";
var msg=m1+m2+m3+m4;
var out = " ";
var c = 1;
if (seed > 100) {
seed--;
cmd="scroll("+seed+")";
timerTwo=window.setTimeout(cmd,100);
}
else if (seed <= 100 && seed > 0) {
for (c=0 ; c < seed ; c++) {
out+=" ";
}
out+=msg;
seed--;
window.status=out;
cmd="scroll("+seed+")";
timerTwo=window.setTimeout(cmd,100);
}
else if (seed <= 0) {
if (-seed < msg.length) {
out+=msg.substring(-seed,msg.length);
seed--;
window.status=out;
cmd="scroll("+seed+")";
timerTwo=window.setTimeout(cmd,100);
}
else {
window.status=" ";
timerTwo=window.setTimeout("scroll(100)",75);
}
}
}
//-->
</SCRIPT>
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Kim Jensen

Dato : 02-11-01 10:25

> Den skal løbe nede i den grå bundlinie af browseren, altså ikke i selve
> siden.
> Det var ret moderne for nogle år siden
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Ja, men det er det ikke længere. Det generer mere end det gavner - ligemeget
HVAD du så end skriver....

mvh
Kim Jensen

Fra : Hulubulu

Dato : 02-11-01 11:57

Takker og bukker til Knud for et yderst kompetent svar.....

For et godt svar, som jeg vil prøve, jeg er heller ikke den store fan af
det, men sådan er det jo engang imellem.

God weekend !

Bo