xHTML 1.0 strict (width)
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 01-11-01 17:40

Hvordan sætter jeg en width på et TD-element i xHTML 1.0 strict ?

Jeg vil gerne kunne lave følgende:

--
Do you also think surveillance has gone too far ?
http://www.salon.com/comics/tomo/2001/07/09/tomo/index.html

- Jesper Stocholm - http://Stocholm.dk

Fra : Andreas Haugstrup

Dato : 01-11-01 17:43

"Jesper Stocholm" <spam@stocholm.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan sætter jeg en width på et TD-element i xHTML 1.0 strict ?

Altid CSS...
--
Andreas
http://www.solitude.dk

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 01-11-01 18:18

Andreas Haugstrup wrote in news:9rru1e$lit$1@sunsite.dk:

> "Jesper Stocholm" <spam@stocholm.dk> skrev i en meddelelse

> Altid CSS...

jaja .. :) .... men hvad nu hvis det er en relativ bredde ? Jeg vil gerne
kunne lave mine kolonner med hhv 95% og 5%

.... det er siden http://stocholm.dk

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 01-11-01 18:28

Jesper Stocholm wrote in

> jaja .. :) .... men hvad nu hvis det er en relativ bredde ? Jeg vil
> gerne kunne lave mine kolonner med hhv 95% og 5%

jeg har lige fundet ud af, at det "kun" er IE6, der ikke kan hitte ud af det
.... Opera 5,x, NN6.1 og Mozilla 0.0.9x kan find finde ud af det ... :(

Fra : Andreas Haugstrup

Dato : 01-11-01 20:56

"Jesper Stocholm" <spam@stocholm.dk> skrev i en meddelelse

> jaja .. :) .... men hvad nu hvis det er en relativ bredde ? Jeg vil gerne
> kunne lave mine kolonner med hhv 95% og 5%

Ja, så hedder det selvfølgelig:
--
Andreas
http://www.solitude.dk

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 01-11-01 22:19

Andreas Haugstrup wrote in news:9rs9c1$m5q$2@sunsite.dk:

> "Jesper Stocholm" <spam@stocholm.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, så hedder det selvfølgelig:

ja ... og så mangler jeg blot et tweak til at få det til at vises korrekt i
IE6. Det ser hulens ud, da den blot deler min tabel op i to lige store
kolonner. Både min xHTML og CSS2 validerer iflg w3 (bortset fra et enkelt
sted i CSS), så jeg mangler måske noget et eller andet sted ?

--
Er du også irriteret over, at din lokale grønthandler ikke slår dine varer
ind på kasseapperatet - og dermed undrager sig moms ? Så bed om en bon.

- Jesper Stocholm - http://stocholm.dk (snart online igen)

Fra : Andreas Haugstrup

Dato : 01-11-01 23:30

> [...]
> kolonner. Både min xHTML og CSS2 validerer iflg w3 (bortset fra et enkelt
> sted i CSS), så jeg mangler måske noget et eller andet sted ?

Jeg må desværre melde pas, da jeg overhovedet ikke har leget med IE6. Sorry
--
Andreas
http://www.solitude.dk

Fra : Steffen V Petersen

Dato : 01-11-01 23:37

> Jeg vil gerne kunne lave følgende:

Hvis jeg ikke husker forkert, kan du CSS bruge forskellige metoder til
definition af bredde på tabeller, kolonner og celler. Jeg ville
umiddelbart tro, at det virker, hvis du bruger:

table {
table-layout: fixed;
}

td.smal {