Gigaset 3070 - Hurtigt skifte mellem bylin~
Fra : kinareje

Dato : 01-11-01 17:34

Jeg har netop bestilt Gigaset 3070 med micro håndsæt.

Jeg ved, at man kan indstille, hvilken linie der skal bruges ved
udgående samtaler.

Mit spørgsmål er, om der findes en NEM måde at vælge/skifte bylinier på
HVER gang man ringer ud.

Jeg arbejder freelance for 3 større kunder. Hver kunde skal betale en
del af mine telefonomkostninger.

Jeg har derfor 3 telefonnumre, dvs. 2 ekstra-numre på min ISDN. På denne
måde får jeg en telefonregning splittet op efter hvilken kunde jeg har
ringet for.

I stedet for at have 3 separate telefonapparater, vil jeg helst styre
alt fra ét apparat, dvs. HVER gang jeg vil ringe ud, skal jeg kunne
vælge mellem én af de 3 bylinier. Er der nogen, der kan fortælle mig,
hvordan man gør når man har Gigaset 3070 og et micro håndsæt? Som sagt,
det skal helst være en nem måde, noget i stil med at trykke to taster og
så telefonnummeret til den, man vil ringe til.

Tak på forhånd.

http://www.kandu.dk/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 01-11-01 18:07

"kinareje" <kinareje.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Mit spørgsmål er, om der findes en NEM måde at vælge/skifte bylinier

> HVER gang man ringer ud.

Jeg kan udtale mig for 2000C på 2060.
Her trykker jeg Dial, EXTERNAL (displaytast), scroller ned til det
ønskede nummer og vælger SELECT.
Herefter taster jeg nummer eller trykker Telefonbog og finder den der.

Dette fordi jeg ikke har valgt et default nummer

Fra : kinareje

Dato : 01-11-01 18:38

"Martin Højriis Kristensen" skrev d. 01-11-01 18:07 dette indlæg :
> [...]
> Herefter taster jeg nummer eller trykker Telefonbog og finder den der.
>
> Dette fordi jeg ikke har valgt et default nummer

Med andre ord - man skal lade være at angive default nummer. Det var da
en udmærket idé, som jeg vil afprøve straks jeg har fået mit udstyr
leveret.

Men jeg håber naturligvis på en endnu nemmere løsning ;) Det ville
være lækkert, hvis man kunne programmere Gigaset eller håndsættet til at
udføre de nævnte skridt automatisk (lidt i stil med "kortnummervalg").
Men det er nok lidt for meget at bede om.

http://www.kandu.dk/

Fra : kinareje

Dato : 01-11-01 18:41

> [...]

Men jeg håber naturligvis på en endnu nemmere løsning ;) Det ville
være lækkert, hvis man kunne programmere Gigaset eller håndsættet til at
udføre de nævnte skridt automatisk for hver bylinie (lidt i stil med
"kortnummervalg"). Men det er nok lidt for meget at bede om.

BTW - tak for det hurtige svar.

http://www.kandu.dk/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 01-11-01 19:04

> Med andre ord - man skal lade være at angive default nummer.

Ved nærmere eftertanke er det Automatic Seizure der er slået fra.
Dvs der er et default nummer, men telefonen bruger det ikke (semantisk
forskel)

> [...]
at
> udføre de nævnte skridt automatisk for hver bylinie

Hvordan vil du gøre det kortere?
Der er noget macrosprog i nogle af baserne der måske kan gøre det.
Og det hedder forresten ikke bylinier på ISDN. Forskellen er ikke kun
ordet, men hele princippet er markant anderledes