swicth problemer (3-COM 3300) Død efter ha~
Fra : Salva

Dato : 01-11-01 16:40

Vores netværk kørte kun med 10mbit og jeg fik at vide at dengang hvor det
blev sat op, der var der nogen porte i swicthen (3-com 3300) der kun var sat
til 10mbit HD.

Fint, tænkte jeg. Jeg prøver at ændre dem til 100mbit og nu kører det
100mbit. MEN: Problemet er nu at p-benet (studerens net/domaine) ikke virker
mere!!!
Vi andre køre på a-benet og der er ingen problemer.
Jeg kan pinge serverens ip adr. og den få jeg fat på (fra studerendes
server). Men ikke på routeren (gatewayen)

Det eneste jeg har ændret på, er hastigheden (10HD/FD og 100HD/FD) og jeg
har sat alle hastigheder tilbage til den hastighed de havde før, men det
hjælper ikke.

Vi køre med v-lan men skulle det have nogen betydning når det KUN er
hastigheden jeg har pillet ved???

Til sidst resat jeg switchen. -Uden resultat :(

Er der nogen der har et bud på hvad det kan være?

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 01-11-01 17:58

"Salva" <salvanone@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> hastigheden jeg har pillet ved???
>
> Til sidst resat jeg switchen. -Uden resultat :(
>
> Er der nogen der har et bud på hvad det kan være?

Hej Salva

Hvis jeg har forstået dig rigtigt,
så har du ændret til 100Mb på benet ud mod studerens net...ok
og det virker ikke mere.
Har du husket at ændre hastigheden på den port som forbinder p benet ?

/ Thomas Nielsen
http://www.tdn.dk - IT Sikkerhed

Fra : Salva

Dato : 02-11-01 11:03

"Thomas Nielsen" <t-d@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og det virker ikke mere.
> Har du husket at ændre hastigheden på den port som forbinder p benet ?

Jeg tror ikke at det er der at problemet ligger da jeg kun kan komme på med
en klient.
Jeg kunne forestille mig, at hastigheden på netkortet (på serveren) har
ændret sig. Men jeg kan ikke finde den instilling nogen steder hvor man kan
ændre 10/100/auto!!!!!! Der er NT4 server.
(dvs jeg har fundet et sted, men når jeg vælger probeties så sker det intet!
Jeg jeg er næsten sikker på at der er derinde!! )

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 04-11-01 01:15

> [...]
intet!
> Jeg jeg er næsten sikker på at der er derinde!! )

For at ændre din hastighed på netkortet i din NT box
skal du går ind under Højre klik på Andre Computer-Vælg Egenskab-Vælg din
Netkort- vælg egenskab
og vælg MEDIA TYPE og sæt den til 100 MBIT FULL DUPLEX
og tryk ok - ok - ok - ok genstart

Noget i still med min forklaring :)

Med Venlig Hilsen
Thomas Nielsen
http://www.tdn.dk - IT Sikkerhed

Fra : Thomas B. Johansen

Dato : 20-12-01 21:25

jeg har 9 stk 3com 3300 kasser som jeg har mange problemer med.
så har jeg puttet ny firmware i dem og siden da har de bare køret der ud af
og det være i starten af 2001 jeg download firmware til dem

det er måske et godt sted at starte