Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Farveprinter, hvad er bedst?
Fra : Woody

Dato : 01-11-01 15:15

Hvis man leger med digi-camera og vil printe ud, hvad skal man så gå
efter i printere.?

Jeg skal blot lege med det, ikke være professionel, men jeg har prøvet
en der hed Lexmark Z 22 til 399 kr og den lavede såmænd mget pæne
billeder, men aligevel - - - - Man kan se streger på den led
papiret påtrykkes farve og selv på "rigtigt" HP Premium Photo Paper
Glossy, ligner det ikke helt rigtige fotografier.

Jeg er nu indforståetmed at jeg må hoste op med noget flere penge, en
printer til ca. 1000 til 1500 kroner burde jo være ca. dobbelt så
gode???? Eller hva' mener I??

I Bladet Komputer er der på nettet en test der omtaler følgende:

Epson Stylus Photo 790 til 999 kr.,

Canon BJ-S400 til 1199 kr.,

og Epson Stylus 580 til 999 kr. men til 699 kr i Merlin

Disse har alle fået 5 af 6 mulige points, hvem kender dem??

med venlig hilsen Woody

Fra : emj

Dato : 01-11-01 17:53

Woody skrev i <55m2ut8kcos4gm5gq1f0eh9p4oaeu6a8u9@4ax.com>:

>Hvis man leger med digi-camera og vil printe ud, hvad skal man så gå
>efter i printere.?

En ting, som kan være en fordel at have med i tankerne er, at nogle
printere kan skrive helt til kant på papiret og andre
ikke.(irriterende)
Nogle kan udskrive på fotopapir i 15x10
Nogle kan udskrive direkte fra kortet i et digitalt camera osc.

Hilsen emj

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 01-11-01 20:37

Woody <jensgibe@email.dk> wrote in

> Disse har alle fået 5 af 6 mulige points, hvem kender dem??

Kender dem ikke men har selv overvejet at købe Epson 790, men er gået fra
det igen. Jeg fandt en masse info omkring denne og andre printere på
www.dpreview.com. Hvis du skal bruge printeren til fotoprint, så glem alle
computer-blads tests og kig kun på fotosites. Jeg har ikke 1 cm tiltro til
at folk der ikke beskæftiger sig med foto til daglig eller som hobby kan
vurdere en printers fotokvalitet eller endsige de faktorer der gør en
printer god til foto. På samme måde som jeg aldrig ville stole på en test
af digital kameraer i et computerblad.

--
Hilsen
Kenneth

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 01-11-01 20:38

Kenneth Darling Soerensen <kenneth@darlingDOT.dk> wrote in

> Kender dem ikke men har selv overvejet at købe Epson 790, men er gået
> fra det igen. Jeg fandt en masse info omkring denne og andre printere

Det var ikke på grund af printerens kvalitet men fordi jeg ikke gad rode
med det med det lille printbehov jeg har...

--
Hilsen
Kenneth

Fra : emj

Dato : 02-11-01 08:18

Fra : Ivan Storgaard Vogel~

Dato : 03-11-01 02:12

Der er en sammenlignende fotoprintertest i det nye nummer af "practical
photography - fås i en meget velassorteret bladkiosk, eller evt. en DSB
kiosk. De er lidt dyrere, men ikke meget (der er flere under 200 pund)

Mvh Ivan

Woody wrote:

> [...]
>
> og Epson Stylus 580 til 999 kr. men til 699 kr i Merlin
>
> Disse har alle fået 5 af 6 mulige points, hvem kender dem??

Ivan Storgaard Vogelius         Office 520-621
Institute of Physics and Astronomy Institute Tel: (45) 8942-3667
University of Aarhus Institute FAX: (45) 8612-0740
DK-8000 Aarhus C Private Tel. : (45) 86271316
Denmark.

Fra : Gokkeren

Dato : 26-11-01 22:32

Har selv erhvervet mig Epson 790 for knap en tusse og er meget
begejstret. Snakkede med Epson DK og spurgte om den kunne printe S/H
billeder ud!? Det kunne den påstod de.
Købte dyret og scannede et farvepapirbilled ind via en Umax Powerlook
III, konverterede det til S/H inden det røg afsted til 790'eren.
Resultatet var ualmindeligt flot (jeg har set en del udskrifter
efterhånden).
Printe til kant mv. var det (incl. naturligvis prøveudskrifter) var
dét der overtalte mig, men nu kunne udskriftskvaliteten gøre det
alene.

Til prisen er der ikke nogen der gør det bedre.. Ingen tvivl.
Har desværre ikke råd til at købe Dias/Neg-adapteren til Umax
scanneren. Resultatet ville garanteret blive endnu bedre!!

Nogen der har erfaringer med Dias/Neg-adapters til eksempelvis Umax?

Fra : Karsten Olesen

Dato : 26-11-01 23:23

"Gokkeren" <_Gokkeren_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> alene.
>
> Til prisen er der ikke nogen der gør det bedre.. Ingen tvivl.

*****************
Printe S/H ? Det kan alle da !
Printe til kant er måske en fordel,
hvis man er heldig den trækker papiret
110 % korrekt ind og billedet ikke
består af for mange vandrette streger i bund og top....

Alene den mekaniske kvalitet, støjsvagheden og
den "kramme-kvalitet" kombineret med
den suveræne billedkvalitet gør, at HP
er sagen. Lige fra de mindste til de største
printere. Og den stærke RISC processor
i topmodellerne gør udskrivningen til
en hurtig overstået affære. Virkelig
imponerende databehandling af selv