/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
Priser... ??
Fra : Kristian V. Jensen


Dato : 01-11-01 14:52

Hejsa...



Hvor kan man få adsl billigst ?
Det skal helst være noget omkring de 500 kbit...

Ligger de skide priser stadig på 500-600 kr. måneden endnu??

Og kommer de mon ikke længere ned ?



Bedste hilsner
Kristian V. Jensen
Vestergaardj@mail.tele.dk
Flower power: 114636491



 
 
Mark Petersen (01-11-2001)
Kommentar
Fra : Mark Petersen


Dato : 01-11-01 15:08

tjaa du kan jo altid prøve at prutte om prisen det er jo altid et forsøg :-/

Mark

"Kristian V. Jensen" <vestergaardj@mail.tele.dk> wrote in message news:3be153d2$0$254$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hejsa...
>
>
>
> Hvor kan man få adsl billigst ?
> Det skal helst være noget omkring de 500 kbit...
>
> Ligger de skide priser stadig på 500-600 kr. måneden endnu??
>
> Og kommer de mon ikke længere ned ?
>
>
>
> Bedste hilsner
> Kristian V. Jensen
> Vestergaardj@mail.tele.dk
> Flower power: 114636491
>
>



Kasper Mejlgaard (01-11-2001)
Kommentar
Fra : Kasper Mejlgaard


Dato : 01-11-01 15:44

It seems Kristian V. Jensen wrote:
> Hvor kan man få adsl billigst ?

Prøv Sverige eller Usa. De er begge tidligere i denne gruppe blevet
fremhævet som forbilleder pga. deres billige priser.

--
Kasper Mejlgaard

John Hinge (02-11-2001)
Kommentar
Fra : John Hinge


Dato : 02-11-01 09:33

Kasper Mejlgaard wrote:
>
> It seems Kristian V. Jensen wrote:
> > Hvor kan man få adsl billigst ?
>
> Prøv Sverige eller Usa. De er begge tidligere i denne gruppe blevet
> fremhævet som forbilleder pga. deres billige priser.
>
Jeg er atypisk.
Jeg foretrækker at betale en 5-600 kr. for min linje, og så kunne
lægge mig til at sove i en nogenglunde sikker forventning om at jeg
ikek vågner op til en rød sync fordi min ISP er gået konkurs over
natten, og jeg pludselig ikke har noget net. Hvilket jo er sket
indtil flere gange i USA'istan nu.
Jeg ved godt at mange kunder helst vil ha gratis flatrate internet
ja faktisk vil de vel i virkeligheden helst betales for den tjeneste
de gør udbyderne at koble op og hente en masse data...
Men jeg foretrækker at betale.. Dumme mig :)

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
Repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs
http://www.spoon.dvd-klub.dk

Jeppe Seidelin Dam (01-11-2001)
Kommentar
Fra : Jeppe Seidelin Dam


Dato : 01-11-01 15:46


> Hvor kan man få adsl billigst ?

Tiscali/Worldonline eller Orange.
Tiscali har en 512/128 til 395kr eller f.eks. en 384/128 til 345kr
Orange har en 512/128 til 495kr inkl telefonabb. med lave minutpriser.

http://signup.tiscali.dk
http://orangeprivat.dk/internet/adslplus/priser/

mvh
Jeppe Seidelin Dam



Rudi Stegen (01-11-2001)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 01-11-01 16:27

Hej Kristian V. Jensen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Hvor kan man få adsl billigst ?

Er der ikke andet, der spiller nogen rolle? Fx om det er router, USB-
modem. Fx om man selv må rode med routeren. Fx kvalitet, diverse
services etc. etc.

> Det skal helst være noget omkring de 500 kbit...

Du kan se en af ADSL-udbydernes kombinationer/priser her:
http://signup.tiscali.dk/index.phtml?adsl_c_x=1&adsl_attributes=

De andre har jeg ikke nogen direkte URL til.

> Og kommer de mon ikke længere ned ?

Næppe - i hvert fald kun petitesser.

ADSL-priserne har siden slutningen af maj 2000 været ekstremt lave, og
skønt ADSL-udbyderne åbenbart har besluttet, der skal tabes penge på
ADSL, er det begrænset, hvor hurtigt de har lyst til at tabe dem.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Johan Kringelbach (01-11-2001)
Kommentar
Fra : Johan Kringelbach


Dato : 01-11-01 22:00


"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote in message
news:Xns914CA75F63A7ERudiStegen@212.54.64.135...
> Hej Kristian V. Jensen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:
>
> > Hvor kan man få adsl billigst ?
>
> Er der ikke andet, der spiller nogen rolle? Fx om det er router, USB-
> modem. Fx om man selv må rode med routeren. Fx kvalitet, diverse
> services etc. etc.

hørt hørt. det tror jeg der er mange der glemmer.. i bund og grund leverer
alle udbyderne det samme, nemlig en netforbindelse.. måske skulle man til at
se på hvor godt de gjorde det istedet for hvor billigt.. man kunne lave et
helt projekt ud af at overvåge de forskellige udbydere.. hmm.. grafer over
hvor tit/længe deres mailservere er nede.. og flotte lagkagediagrammer.. det
er jo den slags 'cheferne' vil ha.. og måske kan de så blive overbevist om
at de skal poste nogle flere knapper i at køre tingene ordentligt :)




Ivar Madsen (04-11-2001)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 04-11-01 13:03

On Thu, 01 Nov 2001 15:27:00 GMT, Rudi Stegen
<rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote:

>ADSL-priserne har siden slutningen af maj 2000 været ekstremt lave, og
>skønt ADSL-udbyderne åbenbart har besluttet, der skal tabes penge på
>ADSL, er det begrænset, hvor hurtigt de har lyst til at tabe dem.

Ja, jeg er pt. NE1 kunde, har udstyr der går det muligt at opgradere til
NE2 uden mit udstyr skal skiftet, men en ændring til BB kræver
udskiftning af udstyr.
En opgradering til NE2 koster mig 345 + evt. router til 245 (eller var
det omvendt) en ændring til BB koster ikke mig noget,,,

= TDC vil have penge af kunden når de ikke har nogen anden udgift end en
teknikker der skal lave lidt arbejde på centralen, der sikkert kan gøres
som fjernarbejde, mens de gratis vil gøre det der kræver ar lageret
pakker/sender udstyr, for sender at modtage/udpakke/klargøre udstyr, og
udføre teknikkerarbejde der kræver en teknikker på centralen,,, de VIL
bare tabe penge på de gamle kunder der vil have fastIP,,,

--
Ivar Madsen
Der med dette indlæg, repræsentere mig selv, og dem der er enig med mig,,,
news-12-10-01@milli.dk
www.milli.dk med info om news.milli.dk opdateret 16/9,,,
Og som savner en leverandør at Orange's interne grupper!

Martin Højriis Krist~ (04-11-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 04-11-01 13:22

"Ivar Madsen" <news-12-10-01@news.milli.dk> skrev i en meddelelse
news:9s3eae.3uot94h.1@news.milli.dk...
> Ja, jeg er pt. NE1 kunde, har udstyr der går det muligt at opgradere
til
> NE2 uden mit udstyr skal skiftet, men en ændring til BB kræver
> udskiftning af udstyr.

Hmm, kravene er svjv det samme for de to produkter

> = TDC vil have penge af kunden når de ikke har nogen anden udgift end
en
> teknikker der skal lave lidt arbejde på centralen

Der er andre ting der bestemmer priser end faktiske udgifter, fx
kampagner

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Ivar Madsen (04-11-2001)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 04-11-01 13:39

On Sun, 4 Nov 2001 13:22:11 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>> Ja, jeg er pt. NE1 kunde, har udstyr der går det muligt at opgradere til
>> NE2 uden mit udstyr skal skiftet, men en ændring til BB kræver
>> udskiftning af udstyr.
>Hmm, kravene er svjv det samme for de to produkter

Det er de sikkert nok, efter hvad jeg har forstået på bl.a. Jesper S. så
har man valgt 2 leverandøre (Simens og Erikson) for at have 2
leverandøre, og man bruger begge til begge produkter (og vist forøvigt
også det 3. produkt P@), men TDC har flere afdelinger og NE og BB har
hvert deres lager, selv skillefilteret, mente den dame i Ålborg jeg
snarkede med lørdag formidag, vil jeg få et nyt af, og skal retunere det
gamle,,,

>> = TDC vil have penge af kunden når de ikke har nogen anden udgift end en
>> teknikker der skal lave lidt arbejde på centralen
>Der er andre ting der bestemmer priser end faktiske udgifter, fx
>kampagner

Jeps, jeg er dog ikke bekendt med at man køre en kampagne på det skift,
og den dame jeg spurgte om hun kunne bekraftige hvad jeg havde hørt på
news, at det ikke kostede noget for mig at skifte til BB, sagde nogen
ligende "det forkommer mig nu du siger det, at jeg har læst noget om
det, må jeg lige høre med min kolega for at være sikker?" tyder jo
heller ikke på den store kampange,,,

--
Ivar Madsen
Der med dette indlæg, repræsentere mig selv, og dem der er enig med mig,,,
news-12-10-01@milli.dk
www.milli.dk med info om news.milli.dk opdateret 16/9,,,
Og som savner en leverandør at Orange's interne grupper!

Martin Højriis Krist~ (04-11-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 04-11-01 14:08

"Ivar Madsen" <news-12-10-01@news.milli.dk> skrev i en meddelelse
news:9s3geh.3uo7ttl.1@news.milli.dk...
> TDC har flere afdelinger og NE og BB har
> hvert deres lager, selv skillefilteret, mente den dame i Ålborg jeg
> snarkede med lørdag formidag, vil jeg få et nyt af, og skal retunere
det
> gamle,,,

Ah, det er muligt, men det er rent administrativt og netop fordi det er
forskellige firmaer

> >Der er andre ting der bestemmer priser end faktiske udgifter, fx
> >kampagner
> Jeps, jeg er dog ikke bekendt med at man køre en kampagne på det
skift,

Kampagner kan godt være små. Men Tele Danmark vil jo gerne lokke dig til
som kunde.
Skiftet NE1->NE2 giver ikke en ny kunde for nogen

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Ivar Madsen (04-11-2001)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 04-11-01 14:20

On Sun, 4 Nov 2001 14:08:28 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:


>> TDC har flere afdelinger og NE og BB har
>> hvert deres lager, selv skillefilteret, mente den dame i Ålborg jeg
>> snarkede med lørdag formidag, vil jeg få et nyt af, og skal retunere
>det
>> gamle,,,
>Ah, det er muligt, men det er rent administrativt og netop fordi det er
>forskellige firmaer

To firmaer der står for kundeservice, ja. Samme firma der står for
produktudvikling vedligehold, ifl. den forståelse jeg fik på Jesper S.
forleden, kan ikke lige finde indlægget. men det kom noget bag på mig at
han rettede hvad jeg havde skrevet.

>Men Tele Danmark vil jo gerne lokke dig til
>som kunde.
>Skiftet NE1->NE2 giver ikke en ny kunde for nogen

Hvad skal jeg så give for at skifte tilbage til NE?

BTW, hvis nu jeg fare ud og køber et Ethernetkort her en af de nærmeste
dage, kan jeg så løbe ind i nogle problemmer ved at installere det, mens
jeg har ATM kortet installeret, eller vil det give mig mindere
problemmer, og korter nedetid ved at vente med at installere
Ethernetkortet til jeg har afinstalleret ATM og fjernet det fra
maskinen?

Damen jeg bestilte hos, sagde at jeg ville få en ny CD jeg skulle
installere, jeg fik ikke spurgt hende om hvad det er, men er det fordi
en standart win98 ikke har en DHCPklient, så der lige skal installeres
en sådan, før jeg kan modtage en IP m.m. fra BB DHCPserveren?


--
Ivar Madsen
Der med dette indlæg, repræsentere mig selv, og dem der er enig med mig,,,
news-12-10-01@milli.dk
www.milli.dk med info om news.milli.dk opdateret 16/9,,,
Og som savner en leverandør at Orange's interne grupper!

Martin Højriis Krist~ (04-11-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 04-11-01 14:34

"Ivar Madsen" <news-12-10-01@news.milli.dk> skrev i en meddelelse
news:9s3ipo.3uo8ufp.1@news.milli.dk...
> Samme firma der står for
> produktudvikling vedligehold

Produktudvikling foregår begge steder
Drift foregår kun i Tele Danmark

> Hvad skal jeg så give for at skifte tilbage til NE?

Dunno, relevans?

> Damen jeg bestilte hos, sagde at jeg ville få en ny CD jeg skulle
> installere, jeg fik ikke spurgt hende om hvad det er

Installationsvejledning og lidt sikkerhedssoftware

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



reggol (01-11-2001)
Kommentar
Fra : reggol


Dato : 01-11-01 19:40

I artikel <3be153d2$0$254$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, skrev "Kristian
V. Jensen" <vestergaardj@mail.tele.dk>:

> Hejsa...
>
>
>
> Hvor kan man få adsl billigst ?

På telestyrelsens hjemmeside, www.tst.dk, er der helt friske priser.

--

Uffe Kousgaard (02-11-2001)
Kommentar
Fra : Uffe Kousgaard


Dato : 02-11-01 10:38

"reggol" <reggol@operamail.com> wrote in message
news:20011101.194002.2027907669.7106@operamail.com...
> På telestyrelsens hjemmeside, www.tst.dk, er der helt friske priser.
>
Men ikke for ADSL, kun telefon, mobil, sms, analog / isdn m.m.




John Sahl (02-11-2001)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 02-11-01 10:48

"Uffe Kousgaard" <uffe@routeware.dk> wrote in message news:3be26949$0$57583$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "reggol" <reggol@operamail.com> wrote in message
> news:20011101.194002.2027907669.7106@operamail.com...
> Men ikke for ADSL, kun telefon, mobil, sms, analog / isdn m.m.


Prøv med http://www.xdslinfo.dk i stedet for.

--
John Sahl, Webmaster på http://www.websetter.dk
Ondt i håret, tjek http://www.haardoktor.dk



Windom Earle (05-11-2001)
Kommentar
Fra : Windom Earle


Dato : 05-11-01 17:32

Det er ikke usandsynligt at det blir billigere. Dansk kabel tv tilbyder 512kbit/256kbit i flere kommuner for 235kr om måneden som da
må siges at være billigt. http://www.dk-tv.dk/
Hvis det bliver ved med at sprede sig over Danmark, så bliver de nuværende "landsdækkende" adsludbydere nok nød til at tilpasse sig.

> Hvor kan man få adsl billigst ?
> Det skal helst være noget omkring de 500 kbit...
>
> Ligger de skide priser stadig på 500-600 kr. måneden endnu??
>
> Og kommer de mon ikke længere ned ?



Svend Tveskæg (05-11-2001)
Kommentar
Fra : Svend Tveskæg


Dato : 05-11-01 17:37

On Thu, 1 Nov 2001 14:51:52 +0100, "Kristian V. Jensen"
<vestergaardj@mail.tele.dk> wrote:

>Hejsa...
>
>
>
>Hvor kan man få adsl billigst ?
>Det skal helst være noget omkring de 500 kbit...
>
>Ligger de skide priser stadig på 500-600 kr. måneden endnu??
>
>Og kommer de mon ikke længere ned ?

Du skal også tænke på hvilken leverandør du vælger.

Hos Tiscali fører man ikke mange af de binære nyhedsgrupperne, det gør
man derimod hos TDC og Orange hvorfor du får mere Internet for pengene
der.



Andreas Plesner Jaco~ (05-11-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 05-11-01 18:47

In article <vufdutoh4bar73ld9a50n8ui63fnobppv9@4ax.com>, Svend Tveskæg wrote:
>>
>>Hvor kan man få adsl billigst ?
>
> Du skal også tænke på hvilken leverandør du vælger.
>
> Hos Tiscali fører man ikke mange af de binære nyhedsgrupperne, det gør
> man derimod hos TDC og Orange hvorfor du får mere Internet for pengene
> der.

....hvis det er det du går efter. Jeg bruger fx ikke en eneste binær
gruppe.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Prototype designs always work.
|    -- Don Vonada

Enok Hauge (05-11-2001)
Kommentar
Fra : Enok Hauge


Dato : 05-11-01 22:05

On Mon, 05 Nov 2001 17:37:14 +0100, Svend Tveskæg
<tveskaeg@xxxtrashcan.dk> wrote:

>On Thu, 1 Nov 2001 14:51:52 +0100, "Kristian V. Jensen"
><vestergaardj@mail.tele.dk> wrote:

>>Hejsa...

>>Hvor kan man få adsl billigst ?
>>Det skal helst være noget omkring de 500 kbit...
>>Ligger de skide priser stadig på 500-600 kr. måneden endnu??
>>Og kommer de mon ikke længere ned ?

>Du skal også tænke på hvilken leverandør du vælger.

>Hos Tiscali fører man ikke mange af de binære nyhedsgrupperne, det gør
>man derimod hos TDC og Orange hvorfor du får mere Internet for pengene
>der.

Hos Orange er det da vist kun selve dk.binaer der føres. Det er
ihvertfald den eneste der er flow i. Men de andre binære grupper
skulle da komme igen når den nye server kommer op at køre med
undtagelse af de åbenlyst ulovlige grupper. Personligt synes jeg dog
det er fint med kun dk.binaer. Så kan man hente pr0n, warez og DivX
andetsteds. Mht. prisen skal du nok ikke vente prisnedsættelser
foreløbigt da ADSL-produkterne er en underskudsforretning og der er
trods alt grænser for hvor hurtigt udbyderne vil tabe penge (Hvis man
lige ser bort fra dixa.net ;)).

Mvh. Enok Hauge

Svend Tveskæg (05-11-2001)
Kommentar
Fra : Svend Tveskæg


Dato : 05-11-01 22:50

On Mon, 05 Nov 2001 22:05:27 +0100, Enok Hauge <enokh@hotmail.com>
wrote:

>Hos Orange er det da vist kun selve dk.binaer der føres. Det er
>ihvertfald den eneste der er flow i. Men de andre binære grupper
>skulle da komme igen når den nye server kommer op at køre med
>undtagelse af de åbenlyst ulovlige grupper. Personligt synes jeg dog
>det er fint med kun dk.binaer. Så kan man hente pr0n, warez og DivX
>andetsteds. Mht. prisen skal du nok ikke vente prisnedsættelser
>foreløbigt da ADSL-produkterne er en underskudsforretning og der er
>trods alt grænser for hvor hurtigt udbyderne vil tabe penge (Hvis man
>lige ser bort fra dixa.net ;)).

Tak for tippet. Checkede lige om der var flow i de grupper jeg er
interesseret i og det var der mindsandten ikke. Ser ud til at TDC lige
fik en ny kunde der.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste