Swordfish (igen)
Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 01-11-01 13:04

Jeg havde egentlig ikke tænkt mig at starte en ny debat om den film. Men der
var dog et der slog mig, som muligvis (højst sandsynligt) har været nævnt
før. Men jeg fik den altså først set i går på DVD. Ikke så meget det at jeg
synes den var elendig, men mere ironien, som muligvis var selvirioni, dog
ikke at jeg synes det er hvad filmen lægger op til.

John T i starten: "The problem with Hollywood is that they make shit [...]
it lacks realism..."
Så hvorfor er det så at instruktøren vælger at lave en film som passer den
beskrivelse 110%?
Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har set en film med så mange klicheer,
men det må være den gang hvor jeg fandt det underholdende at se film med Van
Damme og Steven Segal.

Jeg kan normalt sagten bevare min suspension of disbelief i en action film.
Og jeg kan også forsvarre at man bryder langt uden for rimelighedens
grænser, men ´swordfish gik nu for langt med sin endeløse række af tåbelige
stunts og åbenlyse twists.

Det er lang tid siden jeg sidst har købt en DVD der bare skal sælges
hurtigst muligt igen. Nogen interesererede?

Joakim

Fra : Mogens

Dato : 01-11-01 13:13

On Thu, 1 Nov 2001 12:03:33 -0000, "Joakim Lauridsen" <agjo@li.is>
wrote:

>Det er lang tid siden jeg sidst har købt en DVD der bare skal sælges
>hurtigst muligt igen. Nogen interesererede?

20 kr er budt. Men så skal du også betale portoen.

Fra : Christian Vandsø

Dato : 01-11-01 15:14

wrote:

> [...]
>it lacks realism..."
>Så hvorfor er det så at instruktøren vælger at lave en film som passer den

Ja - det var også det første jeg tænkte da jeg så deres movie-OS
computere og deres spæge forsøg på at illustrere en hacker. En virus
der bygges i et 3D program? Den film ville have vundet en del hvis de
havde stukket hovedet ud i den virkelige verden blot et kort øjeblik.

/Christian
--
[ http://vis.mig.et.geekshow.dk ]
[ Non semper ea sunt quae videntur. ]

Fra : Claus

Dato : 01-11-01 17:49

Det var også interessant at alle computerne var Dell maskiner, men havde
(næsten) alle sammen Apple Machintosh tastaturer!