bærbar > mobil > sms via gprs?
Fra : TD

Dato : 31-10-01 22:38

Hej
Jeg har lige fået mig en T68'er..
Kan jeg på nogen måde have en database på min bærbare computer, med
mobilnumre, og så forbinde computeren og mobilen, og sende sms beskeder til
mobilnumrene i databasen?
Evt med noget Ericsson software?
Eller noget selv-programmeret?

Jeg skal sende til ca. 700 - 800 mobilnumre, (en slags nyhedsmail / sms),
ca. en 3-4 gange pr måned.
Nogen idér til hvilket system jeg kan / bør anvende til dette formål?

Strengt taget kunne jeg godt bare sende det som alm. sms fra mobilen, uden
andet involveret, men.. hukommelsen kan "kun" rumme 510 numre.

--
Mvh. Finn Donati
donati@scooter-racing.dk

Fra : Peter Rongsted

Dato : 01-11-01 11:21

"TD" <td@oop.dk> wrote:

> [...]
>
>Strengt taget kunne jeg godt bare sende det som alm. sms fra mobilen, uden
>andet involveret, men.. hukommelsen kan "kun" rumme 510 numre.

Den bedste måde vil være at koble din computer direkte på din udbyders system.
Det kan TDC, Orange og Sonofon klare (ikke helt sikker på Sonofon). Telia ved
jeg ikke noget om.

Hvis du sender tilstrækkeligt mange sms'er, kan du også få rabat. Ring til din
udbyders erhvervsafdeling.

Peter

Fra : TD

Dato : 01-11-01 18:11

"Peter Rongsted" <rongsted@dontspam.image.dk> skrev:

> [...]
> jeg ikke noget om.
>
> Hvis du sender tilstrækkeligt mange sms'er, kan du også få rabat. Ring til

Tak for tippet, jeg snakkede med en fra tdc om det idag, men..
denne løsning overskrider budgettet, da priserne starter fra 4000,-
pr kvartal, og 0.40kr pr sendt sms.. ingen mængde rabat :-/

Lige nu prøver jeg at undersøge om vi kan gøre det ved at koble en
gprs telefon til en pc, og så sende den vej..
Men ved ikke rigtig noget om det endnu.. skal afprøve softwaren her iaften.

--
Mvh. Finn Donati
donati@scooter-racing.dk

Fra : KGB

Dato : 02-11-01 10:11

> Lige nu prøver jeg at undersøge om vi kan gøre det ved at koble en
> gprs telefon til en pc, og så sende den vej..
> Men ved ikke rigtig noget om det endnu.. skal afprøve softwaren her
iaften.

Lad os høre nærmere om hvordan det går med det!!

KGB