chat
Fra : Jens

Dato : 31-10-01 21:47

Jeg kunne godt tænke mig at lave en chat webside

Er der nogle steder hvor man kan download en java applets til opgaven ?

Jeg er ny i java !

Mvh
Jens

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 01-11-01 22:08

Jens wrote:

> Jeg kunne godt tænke mig at lave en chat webside
>
> Er der nogle steder hvor man kan download en java applets til opgaven
?

Jeg søgte på Google og fandt cd. 100.000 sider som indeholder noget om
java chat applets.
Så mon ikke du kunne finde noget der?

> Jeg er ny i java !

Det er vel ingen undskyldning for ikke selv at kigge først...

Mvh.
Martin Ehmsen
--
"Life is good for only two things,
discovering mathematics and teaching mathematics"

Fra : Kim Petersen

Dato : 01-11-01 01:44

"Martin Ehmsen" <thames@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> --
> "Life is good for only two things,
> discovering mathematics and teaching mathematics"
Tja, hvis han kan finde nogen der gerne vil gøre arbejdet for ham, så....!

Mvh. Kim Petersen
"Life is good.........but not to me!"
Al Bundy

Fra : Jens

Dato : 01-11-01 18:22

Var lige inde og kikke på de mange links

Har jeg forstået det rigtig at mange af appletterne bruger computerens porte
sådan så man ikke kan logge på hvis man arbejde og sidder bag en firewall ?

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 02-11-01 21:18

Jens wrote:

> Var lige inde og kikke på de mange links
>
> Har jeg forstået det rigtig at mange af appletterne bruger
computerens porte

Det gør de højst sandsynligvis, ellers er det meget svært at få data
igennem (den blå luft måske??

> sådan så man ikke kan logge på hvis man arbejde og sidder bag en
firewall ?

Jeg skal ikke kunne sige om du ikke kan chatte når du arbejder (snak
med din arbejdsgiver), men hvis du sidder bag en firewall og kan surfe
på nettet, så er port 80 sandsynligvis åben (afhænger af firewallens
indstillinger og hvordan der bliver routet osv...).
Så hvis du kan komme på nettet, så er der også en port åben. Den kan du
sandsynligvis bruge til din chat applet.

Mvh.
Martin Ehmsen

Fra : Jens

Dato : 04-11-01 17:33