Hvad er holdningen til den her ?
Fra : Ib Palle Krabbenhøft

Dato : 31-10-01 21:03

For jer der har real audio, hvad synes I om dette her:

http://www.npr.org/ramfiles/atc/20011030.atc.13.ram

Resume:

>NPR's Nina Totenberg reports on today's oral arguments before the
>Supreme Court on whether to ban pornography involving computer-generated
>pictures of children. The use of real children is already banned, and
>the government is defending a law that also forbids sexual portrayals
>by "virtual" children and young adult actors who appear to be children.
>Opposing lawyers argue that forbidding the use of such stand-ins for
>children would unfairly curtail artistic freedom.

[NPR er USA's offentlige radio, og måske den mest seriøse kilde til
radio-nyheder fra USA].

Fra : Henning

Dato : 01-11-01 11:55

"Ib Palle Krabbenhøft" <ibPalle@nowhere.com> wrote in message
> For jer der har real audio, hvad synes I om dette her:
>
> http://www.npr.org/ramfiles/atc/20011030.atc.13.ram

Da jeg ikke har preferancer rettet mod mindreårige, ser
jeg ingen hindring i at det også bliver ulovligt, at fremstille
fiktion der viser eller beskriver voksne i seksuelle relationer
med mørn.
Og jeg synes det er helt ok, at feks. pornomodeller SKAL
være 18 år og der over, selv om jeg helst så dem ældre,
men i mange lande er myndighedsalderen jo 18 år.

MVH
Henning

Fra : Ib Palle Krabbenhøft

Dato : 01-11-01 18:14

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> wrote in

> [...]
> jeg ingen hindring i at det også bliver ulovligt, at fremstille
> fiktion der viser eller beskriver voksne i seksuelle relationer

Næh, men det er vel på en eller anden måde et skråplan som den
amerikanske regering er på vej ud på, i "den gode sags tjeneste".

Analogt: jeg har ikke nogen præference for øksemord, og derfor ser
jeg ingen hindring i at forbyde mord både i virkeligheden og
i fiktion, på alle tænkelige måder.
Ups, der forsvandt lige en masse kriminallitteratur...

Spørgsmålet er: skal folk have lov at fantasere som de har lyst til ?

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 02-11-01 09:37

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> wrote in message
> Og jeg synes det er helt ok, at feks. pornomodeller SKAL
> være 18 år og der over, selv om jeg helst så dem ældre,
> men i mange lande er myndighedsalderen jo 18 år.

I DK skal man kun være 15 for at lave porno

Fra : Kurt Frederiksen

Dato : 02-11-01 17:58

On Thu, 1 Nov 2001 11:55:19 +0100, "Henning" <h2m@madsen.mail.dk>
wrote:

> [...]
>jeg ingen hindring i at det også bliver ulovligt, at fremstille
>fiktion der viser eller beskriver voksne i seksuelle relationer

Ja, det er rigtigt. Lad os bare få (gen)indført tankekontrollen. Lad
os i samme omgang forbyde alle referancer til vold, voldtægt, mord og
andre negative præget emner.

Lad os genindføre nazitidens bogbrændinger og hvorfor ikke med det
samme følge taliban og indføre dødsstraf for homoseksualitet m.v.

Når nu vi er igang kan vi jo lige så godt genindføre pinligt forhør
eller som det hedder i dag moderat fysisk pres.

Nej lad os glæde os over at der er tanke og ydrings frihed i danmark
og holde fast i det og så holde os til at straffe handlinger.

For mig er det helt afgørend at vores samfund ikke yderligere glider
mod et tanke diktatur uanset om det så er religiøst eller politisk
baseret.

Med venlig hilsen
Kurt F.

Fra : Matthias J.

Dato : 01-11-01 14:44

On Wed, 31 Oct 2001 20:02:30 GMT, "Ib Palle Krabbenhøft"
<ibPalle@nowhere.com> wrote:

> [...]
>
>Resume:

>[NPR er USA's offentlige radio, og måske den mest seriøse kilde til

Straffeloven $235:
Stk. 2. Den, som besidder eller mod vederlag gør sig bekendt med
fotografier, film eller lignende af børn, der
1) har samleje eller anden kønslig omgængelse end samleje,
2) har kønslig omgang med dyr eller
3) anvender genstande på groft utugtig måde,
straffes med bøde eller under skærpende omstændigheder med fængsel
indtil 6 måneder.

Dermed ligger computerskabt grafik, tegninger og historier vel
indenfor det lovlige - spørgsmålet er selvfølgelig hvad "eller
lignende" kan indeholde... det må der vel en konkret sag til for at
afgøre...

Så usmageligt nogen især japanske animationer kan være, så får man jo
et stort problem når man vil forbyde produkter, der ikke har skadet
nogen - Nabokovs Lolita burde så vel ogse (igen) forbydes...

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 03-11-01 14:38

"Matthias J." <mkjuergensen@email.dk> wrote in message

> [...]
> et stort problem når man vil forbyde produkter, der ikke har skadet
> nogen - Nabokovs Lolita burde så vel ogse (igen) forbydes...

Jeg mener ikke at TEGNINGER kan gå ind under "eller lignende"..

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 03-11-01 14:36

> [...]
>
> http://www.npr.org/ramfiles/atc/20011030.atc.13.ram
> [NPR er USA's offentlige radio, og måske den mest seriøse kilde til

Om det er en seriøs eller tabloid-radio er i dette tilfælde IMHO
ligemeget... Sagen er den samme..

Men jeg synes de går for vidt..

Det er som om de vil straffe folk, selvom de har en latent fantasi...

Hvis jeg fx fantaserer om fyre der puler mig på skift, men ikke ønsker at
prøve det IRL eller se bøssebilleder, gør det så mig til bøsse eller
bisexuel??

Det er som om at de vil stemple alle som pædofile, blot at tanken om at være
sammen med en person der er under 18, selvom de ikke gør noget aktivt ved
den tanke/ønske..

I USA skal man være 18 før man må dirke sex.. I Danmark, er det lovligt at
lave hardcore porno som 15-årig. Hvad er mest rimeligt?? Jeg synes de danske
love er mest rimelige..

Hvorfor skal tegninger til at være forbudt?? Hvis en person synes det ser
fedt ud med børnesex, når det er tegnet, ser jeg intet problem i det,
SÅLÆNGE at de ikke er tegnet efter live modeller.. For så kunne det lige så
godt have været et foto, og det ville være noget gris...

Radioen referer til film som Tinanic hvor unge under 18 dyrker sex i, reelt
er forbudt..
Ib Palle referer til øksemordere.. Mord er HELT KLART forbudt, men hvor tit
ser vi ikke film hvor der er folk der bliver slået i hjel, udsat for vold..

Hvor skal grænsen gå?? Må man SLET IKKE se noget ulovligt?? Så ville mange
film blive rigtig kedelige...
Må man ikke se ungdommelig sex?? Hmm... Hvorfor ikke?? Hvis fx 2 på 17
(eller en på 17 og en på 18) dyrker sex, hvorfor skulle det så være noget
der "går ud over barnet"??
Jeg er klart modstander af ham på 40 der knepper en pige på 5 eller 10 år..
Det er perverst og utilgiveligt, men vi har faktisk nogenlunde samme
lovgivning herhjemme på det punkt som USA har, med undtagelse af alderen..

Hvis jeg (som er 29) fx går i seng med en pige på 14 (vi taler om 100%
frivillig sex, og ingen tvang), og det bliver meldt til politiet (fx af
hendes far), vil jeg højest sandsynligvis blive dømt for sex med en
mindreårig..
Men hvis den samme pige på 14 og hendes kæreste på 15 eller 16 dyrker sex
(igen 100% frivilligt), og det bliver meldt til politiet, vil politiet
frafalde tiltalen, da der er tale om "2 unge der experimenterer med at være
voksne" (eller noget i den stil. Fik det engang af vide af en jurist).
Faktisk er det jo lige så ulovligt, når du 14 årige går i seng med hinanden,
men dem kan man ikke straffe...

Hvor går grænsen, og hvad skal vi tolerer??
Jeg mener at USA tit går for langt på visse punkter, men vender det blinde
øje til på andre mere seriøse ting....

Fra : VVV

Dato : 03-11-01 23:40

Amerikanere er totalt lagt fra, på trods af den medfølelse vi har med dem
netop nu, kommer vi ikke uden om at de ligger meget langt fra os på mange
måder.ikke mindst deres moralbereber. Selvfølgelig skal det ikke være
ulovligt så længe det kun er tegninger, og dermed fri fantasi. Tanker er
toldfri

Ib Palle Krabbenhøft <ibPalle@nowhere.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns914BD59A739F2tdjtdjtdj@212.54.64.135...