Skærme
Fijala 3554
42" nysgerrigt spørgsmål
Fra : Lothario

Dato : 31-10-01 20:40

Hej

Jeg har set på edbpriser.dk at sony og vist nok phillips hver sælger 42"
computerskærme til omkring 70.000kr. Jeg er bare nysgerrig over hvad man dog
bruger sådanne kæmpeskærme til. De må da veje forfærdeligt meget og fylde
endnu mere. Det er ikke lige sådan en skærm man køber hjem til sit
kollegieværelse.

Moe

Fra : Dr. Ralph

Dato : 31-10-01 21:48

> [...]
>bruger sådanne kæmpeskærme til. De må da veje forfærdeligt meget og fylde
>endnu mere. Det er ikke lige sådan en skærm man køber hjem til sit

Det er plasma skærme - og de anvendes til præsentationer ved store
møder i store firmaer - multimiilionærer kan vel også få lidt sjov ud
af dem hjemme i stuen !

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Fra : Lothario

Dato : 31-10-01 22:23

"Dr. Ralph" <dr.ralph@spam.mail.com> skrev i en meddelelse

> Det er plasma skærme - og de anvendes til præsentationer ved store
> møder i store firmaer -

Hvorfor bruger de ikke bare en projector? De er måske ligeså dyre?

Fra : Flemming Joensson

Dato : 31-10-01 22:39

> Hvorfor bruger de ikke bare en projector? De er måske ligeså dyre?

Projektorer der viser et godt billede i høj opløsning er lidt billigere, men
de fylder en del på enten bordet eller loftet, samt har en blæser der
summer. Plasmaskærme kan hænges op på væggen (eller loftet som i Phillips
reklamerne) og er 10 cm dybe og lydløse, så hvis man har sådanne krav (og
pengepung) vil man nok vælge en plasmaskærm.

Men prøv evt. at læse lidt om emnet, eller hop over og spørg teknikkerne i
dk.teknik.tv+video, de ved sikker noget mere om emnet end os i denne gruppe.

mvh
Flemming

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 31-10-01 22:38

Lothario skrev:

>Hvorfor bruger de ikke bare en projector?

En projektor kræver jo masser af plads. En plasmaskærm kræver bare en
væg eller noget at stå op ad.

>De er måske ligeså dyre?

Aner ikke hvad en plasmaskærm står i...

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia, Ericsson, Siemens, Panasonic, Trium Mars.

Fra : Dr. Ralph

Dato : 01-11-01 08:00

>Aner ikke hvad en plasmaskærm står i...

Philips er lige komemt med en plasmaskærm, der kan køre i hidtil
højeste opløsning - 1280*800-et eller andet - stadig ikke en høj nok
opløsning til at udkonkurrere CRT skærmene - og så er der jo lige
prisen - ca. 50.000 kr for sølle 32'

Pioneer laver en 42' til 70.000 - der kan gå i samme høje opløsning -
men det er som sagt kun højt, når vi snakker alm. TV-opløsning.

Jeg springer ikke på plasma før jeg vinder i lotto - eller før prisen
på en 42' model med høj opløsning er nede under 35.000 kr.

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 01-11-01 12:22

In article <1pr0ut883obklbttoeva9l60sob7g4v3fl@news.inet.tele.dk>, Lasse Hedegaard wrote:
> En projektor kræver jo masser af plads. En plasmaskærm kræver bare en
> væg eller noget at stå op ad.

En projekter kræver sku da ikke masser af plads.
De er mindre og mindre og fås nu med optisk zoom, der gør at de
kan fylde endnu mindre.

Jeg har faktisk selv en gammel kæmpe monstrum der står på mit kollegie
værelse på en hylde hen over min sovesofa, og som viser billedet på
den modsatte væg. Billedet er 100", eller 2 meter x 1,5 meter.

Jo, den larmer da, men med et god anlæg, så hører du den ikke
når filmen først går igang, desuden filtrerer din hjerne
blæser støjen fra, så du ikke rigtig tænker over at den er der.

ion++

--

Netiketten anbefaler at svar skrives nedenunder den text der svares på.
http://usenet.dk/netikette/quote.html

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-11-01 12:30

Jon Bendtsen skrev:

>En projekter kræver sku da ikke masser af plads.

Den kræver mere end en plasmaskærm - sku da!

>Jeg har faktisk selv en gammel kæmpe monstrum

Ja, kæmpe... de fylder også.

>Jo, den larmer da, men med et god anlæg, så hører du den ikke
>når filmen først går igang, desuden filtrerer din hjerne
>blæser støjen fra, så du ikke rigtig tænker over at den er der.

Der blev spurgt hvorfor der blev lavet plasmaskærme, jeg kom med nogle
argumenter. Hvis nu man IKKE har den plads det kræver og IKKE vil have
den støj - så er det da argumenter. Det kan godt være du er ligeglad,
men sådan er det nu engang...

Mærkeligt indlæg.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 01-11-01 12:48

In article <2fc2uto2kao9steceppbe14dcpu58pl17g@news.inet.tele.dk>, Lasse Hedegaard wrote:

> Den kræver mere end en plasmaskærm - sku da!

nja, ikke rigtigt, for du skal jo også tage det med at du
skal kunne se på billedet. En projekter kan du bruge med
et lærred du trækker ned når du skal se film, og ellers
hænger det i loftet. Projektoren kan du efterhånden få
helt ned til 15x30x30 cm, det er sku ikke meget.

Plasma skærmen skal du jo altid have plads til på
væggen du ikke kan bruge til andet, med en projekter
kan du have en reol, og et lærrer du trækker ned foran.

> Ja, kæmpe... de fylder også.

nja, ikke rigtig, den står jo på en hylde hen over min sovesofa,
hvor jeg alligevel ikke har noget.

tænk, det synes jeg også dit er.

ion++

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-11-01 13:05

Jon Bendtsen skrev:

> [...]
>hænger det i loftet. Projektoren kan du efterhånden få
>helt ned til 15x30x30 cm, det er sku ikke meget.

Nå sku. Men du kan ikke se der er forskellige mennekser med
forskellige behov, og derfor forskellige løsningner? Du kan _ikke_ se
det smarte i en plasmaskærm i nogle tilfælde overhovedet?
Jeg prøver blot at argumentere

>nja, ikke rigtig, den står jo på en hylde hen over min sovesofa,
>hvor jeg alligevel ikke har noget.

"Min plasmaskærm" hænger på væggen, hvor der alligevel ikke skulle
hænge noget. Om det er plads man skal bruge eller ej, det er da lige
gyldigt - det fylder under alle omstændigheder.

>tænk, det synes jeg også dit er.

Jeg var ret overbevist om du ville komme med den kommentar. Læs de
oprindelige spørgsmål og se så på dit eget indlæg.

Der er fordele og ulemper ved både plasmaskærme og projektorer. Det
var det jeg mente, men det fejede du lidt væk...

EOD herfra.

venligst,
Lasse Hedegaard