SMS via GPRS
Fra : CWboy

Dato : 31-10-01 16:16

Hejsa!

En af mine venner har netop købt en telefon med GPRS, som har mulighed for
at sende SMS via GPRS. Han har tjekket hos Vic, at nettet også skulle have
mulighed for at sende SMS via GPRS.

Men... så er spørgsmålet blot... inden han bestiller GRPS-abonnementet... Er
følgende teori mht. beregning af ca-prisen for en SMS rigtig?

En SMS ~200 tegn (hvis det er unicode tager de vel 2 bytes) = 400 bytes.
Derved skulle man vel kunne sende 1000000/400 = 2500 beskeder for 25 kr?
Hvis jeg ikke regner helt galt giver det en stykpris på ca. 0,01 kr... eller
er det mig, der er helt galt på den her?

--
/CWboy
www.cwboy.dk - lidt sangtekster+akkorder, lidt webdesign & lidt mobil... =)

Fra : KGB

Dato : 31-10-01 22:05

GPRS er pt gratis, men abonnementet koster 300kr

Fra : Anders HJ

Dato : 01-11-01 00:39

What, det vil sige at trafik er gratis?
Hos TDC?

Anders

Fra : Lasse Vestergaard

Dato : 01-11-01 19:32

> What, det vil sige at trafik er gratis?
> Hos TDC?

Ja indtil videre

/Lasse

Fra : Anders HJ

Dato : 02-11-01 01:17

Men trafikken koster jo alligevel ellers kun 25 kr. per megabyte, så det er
vel egentlig ligegyldigt hvis man bare bruger fonen til alm. WAP og e-mail.

Anders

Fra : KGB

Dato : 02-11-01 10:10

> Men trafikken koster jo alligevel ellers kun 25 kr. per megabyte, så det
er
> vel egentlig ligegyldigt hvis man bare bruger fonen til alm. WAP og
e-mail.

Nej, trafikken er gratis

Fra : Lasse Vestergaard

Dato : 03-11-01 01:37

Hej A

Ja.. i praksis

I en "normal" wap-session overføres mellem 10 og 50 kilobytes hvilket
nærmest ikke kan regnes om til penge. SMS er også minimalt.

/Lasse

Fra : KGB

Dato : 02-11-01 10:08

"Anders HJ" <me@NOSPAMiceduck.com> wrote in message
> What, det vil sige at trafik er gratis?
> Hos TDC?

Ja, det er gratis at bruge GPRS, men GPRS abonnement konster ca. 300 i
kvartalet ... og det er jo ikke gratis

> Anders

KGB

Fra : Lasse Vestergaard

Dato : 03-11-01 01:37

120, hvis man har et abb i forvejen - det har de fleste jo! Så det er altså
ikke så meget, hvis ikke er det kun 240!

/Lasse

Fra : Christian Flintrup

Dato : 01-11-01 06:10

KGB <KGB@NSA.PET> wrote:

> GPRS er pt gratis, men abonnementet koster 300kr

Kan man bruge GPRS med Telmore? Gratis?

--
Christian

Fra : TD

Dato : 01-11-01 11:02

"Christian Flintrup" <chr@mac.com> skrev:

> Kan man bruge GPRS med Telmore? Gratis

Jeg spurgte dem igår, og svaret var at de endnu ikke tilbyder GPRS.

--
Mvh. Finn Donati
donati@scooter-racing.dk

Fra : alwresuihalert

Dato : 01-11-01 11:26

snip

> Jeg spurgte dem igår, og svaret var at de endnu ikke tilbyder GPRS.

Jeg spurgte dem også for et par dage siden. De sagde at det er for dyrt i
forhold til kvaliteten og derfor tilbyder de ikke GPRS og har ikke nogle
planer om at tilbyde det.

Hmm... Skulle et discount selskab være fintfølende med kvaliteten i forhold
til de dyrere selskaber-/abonnementer?

Jeg håber nogen snart kommer igang. Hvis teleselskaberne vil have penge ind
på deres 3G licenser og GPRS investeringer, må de være lidt mere
imødekommende som da de gav tilskud til mobiltelefoner.

Fra : Christian Flintrup

Dato : 01-11-01 16:25

alwresuihalert <lkjhlkjhliu@trdtdtrcv.com> wrote:

> Jeg håber nogen snart kommer igang.

Betyder det at INGEN udbyder GPRS?

--
Christian

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 01-11-01 16:44

"Christian Flintrup" <chr@mac.com> wrote in message

> Betyder det at INGEN udbyder GPRS?

Jo da: TDC og Sonofon.

Mvh Ebbe

Fra : Christian Flintrup

Dato : 01-11-01 17:02

Ebbe Kristensen <ebbe@ekologic.dk> wrote:

> Jo da: TDC og Sonofon.

OK - det mente jeg også nok! :)

--
!! Se min signatur. Se min signatur. Se min signatur !!

Fra : Michael Glud Anderse~

Dato : 03-11-01 12:26

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> wrote in message

> "Christian Flintrup" <chr@mac.com> wrote in message

> Jo da: TDC og Sonofon.

Samt Orange:
http://orangeprivat.dk/mobil/orangemodus/priser/traditionel/matrix/

/Michael

Fra : Anders HJ

Dato : 03-11-01 14:28

What?! Jeg fik fortalt af kundeservice at det kun var erhvervsabonnenter der
kunne få GPRS...!
Måske skulle jeg ringe til Orange igen og håbe på jeg får en anden i
røret...

Anders

"Michael Glud Andersen" <michael.glud.andersen@uni-c.dk> skrev i en
meddelelse news:9s0k7r$cpa$1@news.net.uni-c.dk...

Fra : Anders HJ

Dato : 03-11-01 14:39

Update:
Ringede lige til Orange, og den side du har linket er en fejl, for Orange
understøtter pt. kun GPRS for erhvervskunder. Orange Matrix (sejt navn) er
en fremtidig service. Hvorfor siden så er linket med et lille link nederst
på pris-siden vidste de ikke noget om (!).

Så det bliver alligevel TDC..

Fra : Lasse Vestergaard

Dato : 01-11-01 19:32

Hos TDC koster GPRS: