hvilket program ?
Fra : Ingrid Bitsch

Dato : 31-10-01 15:49

Hej Ng
Jeg er total nybegynder i opbygning af hjemmesider.
Jeg skal lave en for en skole.
Hvilket program er nemmest at bruge til opbygningen.
Jeg har ikke lært Html !!
Hvad skal jeg være opmærksom på ??

Hilsen Ingrid

Fra : Joachim Cohn Jacobse~

Dato : 31-10-01 17:44

Ingrid Bitsch wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Jeg har ikke lært Html !!

Jeg vil foreslå dig, at lære HTML. Det er faktisk ikke så svært.
Du kan læse vores tutorial for begyndere på
http://www.html.dk/tutorials/html/

Her kan du også læse mere om hvilke programmer du kan bruge.

God fornøjelse med det

Venlig hilsen Joachim

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Mikkel F. S. Anderse~

Dato : 31-10-01 22:55

Ingrid Bitsch wrote:

>Hvilket program er nemmest at bruge til opbygningen.
>Jeg har ikke lært Html !!
>Hvad skal jeg være opmærksom på ??

FrontPage er et meget brugervenligt program til at lave hjemmesider i.
MEEEEEN det har nogle helt klare mangler og irriterende fejl:

- Laver en elendig html-kilde-kode
- Nogle af funktionerne kræver at serveren (på Internettet) har
installeret FrontPage Extension

Der er rigtig mange minusser ved FrontPage, men det er faktisk et
rigtigt godt program til at se hvordan HTML kode kan se ud. (Jeg sagde
ikke at det SKAL se sådanne ud )

I FrontPage kan du hurtigt skifte imellem et grafisk vindue (wysiwyg),
og et html-kode vindue.

Mit forslag er at du starter med FrontPage, når du så finder ud af at
programmet er elendigt, så skift til en almindelig html-editor. Prøv
f.eks. Stone's WebWriter.

--
Venlig hilsen
Mikkel F. S. Andersen