Navngivning!!!
Fra : Ole Hedegaard

Dato : 31-10-01 12:13

Hej med jer igen...
Nu er vi efterhånden kommet nærmere et "rigtigt" navn til vores Misser
(hedder han nu...)...
Vi synes at ideen med noget russisk er rigtig god. og nu har vi Smirnoff og
Boris som muligheder, så vi nærmer os efterhånden et navn... Vi er dog
stadig ikke helt overbeviste, så hvis nogen af jer ligger inde med nogle
rusiske navne så kom endelig med dem...
MVH Tina

Fra : Camilla Larsen

Dato : 31-10-01 13:13

Ivan...er jo et fornavn som er meget brugt i Rusland

Camilla

--
Camilla

Fra : Christina K

Dato : 31-10-01 14:29

Hej Tina

Der er en side der hedder kattenavne.dk, hvor der findes en masse gode
navne.

Mvh
Christina og misserne

Ole Hedegaard <hedegaard@christiansen.mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bdfdcd2$0$215$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Mette Svangren

Dato : 31-10-01 14:30

"Ole Hedegaard" skrev:

Vi er dog
> stadig ikke helt overbeviste, så hvis nogen af jer ligger inde med nogle
> rusiske navne så kom endelig med dem...
> MVH Tina

Vores Ludvig kaldes, når han er rigtig fræk, ofte Ludovich. Hjemmestrikket
russisk, men lidt har vel også ret.
Da jeg er uddannet dramaturg, har jeg til gengæld en del russiske navne fra
teaterverdenen på lager, hovedsageligt fra realismen og avant
garden/modernismen (som om det betyder noget ). Here goes:

Konstantin Stanislavskij
Nemirovich-Danchenco
Tolstoj
Tsar Feodor Ivanovich
Mikhail Chekov
Onkel Vanja
Ivan Moskvin
Maxim Gorky
Vsevelod Meyerhold
Leonid Andreyev
Yevgeny Vakhtangov
Anatole Lunacharsky
Nikolai Okhlopkov
Vladimir Mayakovsky
Mikhail Bulgakov
Konstantin Trenyov
Nikolai Pogodin
Alexander Afinogenov
Alexander Korniechuk
Vsevelod Vishnevsky
Vsevelod Inavov
Yuri Zavadsky
Alexei Popov
Georgi Tovstogonov
Nikolai Akimov
Oleg Yefremov
Radzinsky
Petrushevsky

Ovenstående er en skøn blanding af næsten 100 års væsentlige
teaterskikkelser i Rusland/Sovjet. Nogle er teaterledere, andre dramatikere
eller skulespillere. Der er også enkelte skuespiltitler.
Skulle I vælge et af navnene, vil jeg da gerne skrive nærmere om netop den
person (men please ikke om dem alle, det er alligevel meget med et
århundredes teaterhistorie i en kattegruppe )

Med spind fra Mette

Fra : Anja

Dato : 31-10-01 20:57

Ole Hedegaard wrote:

> [...]
> Boris som muligheder, så vi nærmer os efterhånden et navn... Vi er dog
> stadig ikke helt overbeviste, så hvis nogen af jer ligger inde med nogle

På russisk er Cattoschka kartoffler... (jeg kan ike stave på russisk, men
omtrens sådan er udtalen) Men jeg har en veninde fra St. Petersbug, og hun
kaller av og til sin kat for Cattoschka, som kælenavn omtrænt som "veslepus"
eller noget i den duren.(katten heder forresten Hr.Frederik...)

--
Anja

Fra : Ann K.

Dato : 01-11-01 01:17

Hej Tina.
En stor flot hankat kan da kun hedde IGOR!!!!
Mvh Ann

Fra : Camilla Larsen

Dato : 01-11-01 15:56

Eller man kunne snuppe navet Dr. Zivago (filmen),

Camilla
--
Camilla