Hannibal og Miltbrand..
Fra : Bente Koerner

Dato : 31-10-01 11:51

Jeg har lige set filmen Hannibal (hvor er den klam!), og lagde mærke til, at
Miltbrand bliver nævnt uden at det dog bliver brugt i handlingen i filmen. Den
film berører ikke ellers noget som ikke kommer til at have betydning for
historien ellers.
Er der nogen der har en tolkning af hvad dette skal betyde - specielt set i
lyset af dette efterårs terrorangreb? Jeg synes at det var ret
bemærkelsesværdigt... Tilfælde eller...?
vh
Bente

--
Posted from cpe.atm2-0-104171.boanxx8.customer.tele.dk [62.242.186.59]

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 31-10-01 12:19

Bente Koerner skrev:

> [...]
> Er der nogen der har en tolkning af hvad dette skal betyde - specielt
> set i lyset af dette efterårs terrorangreb?

Hvad mener du? Hannibal blev lavet før den 11. september 2001.

Hannibal er i øvrigt en smådårlig film. Billedligt set er den flot, men
rent historiemæssigt er den nærmest vulgær i sine gysermomenter, hvor
Ondskabens øjne mere var en psykologisk gyser. Samtidig spiller
Julianne More utroligt dårligt. Hannibal når ikke Ondskabens øjne til
sokkeholderne.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Ingrid Kristensen

Dato : 31-10-01 15:04

Hannibal når ikke Ondskabens øjne til
sokkeholderne.

> --
> Jonas Koch Bentzen
>
> http://understroem.dk/

Nej, Hannibal var en trist, skuffende oplevelse, hvor Silence of the Lambs
var langt mere subtil og uhyggelig med stof til eftertanke. De bærende temaer
fra Ondskabens Øjne fremstod som "vulgariserede" i Hannibal.
mvh
Ingrid

--
Posted from 213.237.104.171.adsl.by.worldonline.dk [213.237.104.171]

Fra : Christian Andersen

Dato : 31-10-01 12:32

Bente Koerner wrote:

>Er der nogen der har en tolkning af hvad dette skal betyde - specielt set i
>lyset af dette efterårs terrorangreb?

Ja. Osama Bin Laden hjalp med finansieringen af filmen. Det var en
besked til alle muslimer i verden om at holde sig væk fra fly den 11.
september.

Hvis man tager navnene på de 3 største skuespillere i filmen og tæller
bogstaver:

Gary Oldman
Julianne Moore
Anthony Hopkins

4 + 6 = 10
8 + 5 = 13
7 + 4 = 14

Det giver 37 i alt.

3 + 7 = 10

Hvis man trækker 1 fra det, får man 9. September er den 9. måned!

Hvis man så tager spilletiden på filmen i USA, 131 minutter, og tager
kvadratroden på det, får man 11.4455. Man tager decimalerne væk og
vupti får man 11!

Den 11/9!!!!!

Tilfældighed? I think not!

--
"...personality goes a long way."

http://chran.dyndns.dk - Nu med misbrug!

Fra : Mathias Enevoldsen

Dato : 31-10-01 12:39

LOL

--
/mathias

Fra : David Schjelde

Dato : 31-10-01 14:46

"Christian Andersen" <igqgfq001@sneakemail.com> wrote in message

> [...]
>
> Hvis man så tager spilletiden på filmen i USA, 131 minutter, og tager
> kvadratroden på det, får man 11.4455. Man tager decimalerne væk og

Haha - Hvor lang tid brugte du på at regne dette ud

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 31-10-01 14:47

> [...]
>
> Ja. Osama Bin Laden hjalp med finansieringen af filmen. Det var en
> besked til alle muslimer i verden om at holde sig væk fra fly den 11.

Øhjj, kunne du ikke have sagt det _før_ den 11. september?
Det kunne have sparet os for en masse bøvl.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : aGeS

Dato : 01-11-01 07:41

*ROFL*

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 31-10-01 12:36

"Bente Koerner" <bente@koerner.dk> writes:

> Er der nogen der har en tolkning af hvad dette skal betyde - specielt set i
> lyset af dette efterårs terrorangreb? Jeg synes at det var ret
> bemærkelsesværdigt... Tilfælde eller...?

Nu gaetter jeg lidt fordi det er et stykke tid siden jeg saa filmen. I
ONDSKABENS OEJNE blev Lecter tilbudt at komme ud til en oe som han
kaldte "Anthrax Island" (Anthrax = miltbrand). Oen eksisterer vist i
virkelighed og det siges at der foretages forsoeg i Biologisk
Krigsfoersel der, saa derfor gav Lecter den det navn.

Kan det vaere det han hentydede til?

PS: Undskyld, men jeg sidder ved et Engelsk tastatur :)

Fra : Bente Koerner

Dato : 01-11-01 09:46

Tak for det - jeg hvade glemt referencen til Ondskabens øjne, og vælger at se
bort fra de andres latterliggørelser.
BK

Fra : Mogens

Dato : 31-10-01 12:49

On Wed, 31 Oct 2001 10:51:27 +0000 (UTC), "Bente Koerner"
<bente@koerner.dk> wrote:

> [...]
>lyset af dette efterårs terrorangreb? Jeg synes at det var ret
>bemærkelsesværdigt... Tilfælde eller...?

Ordet Anthrax (miltbrand) referer til den første film (Ondskabens
øjne) hvor Hanibal bad om at blive overflyttet til Anthrax Island,
til gengæld for hans samarbejde med Clarice Starling.

Anthrax Island er en lille ø hvor USA's regering experimenterede
med miltbrand for mange år siden

Mvh Mogens

--------------

http://www.faqs.org/faqs/movies/hannibal-lecter/

Is there really an "Anthrax Island" ?

Yes! Plum Island Animal Disease Research Center, of the USDA's
Agricultural Research Service, is home to such fasinating Foot and
Mouth Disease Research Unit, the African Swine Fever Research
Unit, and lastly, the Molecular Pathology Research Unit.

Plum Island has all sorts of gnarly diseases stored there, because the
goverment deems them too deadly to be studied on the mainland.
You might have read about Plum Island in 1996 when researchers there
made a big leap towards an African Swine Fever vaccine.

Plum Island is also home to a wild life refuge, and is noted for,
among other things, its vast diversity of bird species.

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 31-10-01 13:50

"Bente Koerner" <bente@koerner.dk> wrote in message
> [...]
> lyset af dette efterårs terrorangreb? Jeg synes at det var ret
> bemærkelsesværdigt... Tilfælde eller...?

Og der er også et billede af Osama Bin Laden på listen over FBI's Most
Wanted
Tilfælde eller hvad? Naturligvis er det et tilfælde i sammenhæng med den
senere tids vireklige begivenheder, men der er nok ikke tale om
tilfældigheder i filmproduktionen.

Joakim

Fra : Peter B. Juul

Dato : 31-10-01 15:32

> [...]

> Jeg har lige set filmen Hannibal (hvor er den klam!), og lagde mærke til, at
> Miltbrand bliver nævnt uden at det dog bliver brugt i handlingen i

Jeg tror, at du er en troll. Den hedder jo "Hannibal og Jerry", ikke
"Hannibal og Miltbrand". "Miltbrand" ville også være et særpræget navn
til en hund.
--
Peter B. Juul, o.-.o På Usenet er en enkeltimplikation ækvivalent med en
The RockBear. ((^)) dobbeltimplikation.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 31-10-01 16:20

On 31 Oct 2001 15:32:27 +0100, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>"Miltbrand" ville også være et særpræget navn
>til en hund.

Derudover ville folk tro, at den havde hundegalskab, sådan med hvidt
skum om munden...

--
- Peter Brodersen

Fra : Mads T. Andersen

Dato : 31-10-01 16:16

> [...]
> lyset af dette efterårs terrorangreb? Jeg synes at det var ret
> bemærkelsesværdigt... Tilfælde eller...?

Faktisk er miltbrand en sygdomm, der hyppigst rammer svinebesætninger.
Der er stadig tilfælde, hvor landmanden også bliver ramt af den, i en meget
lille grad i forhold til dem vi ser idag (brevene).
Så det ville nok ikke være så underligt at de lige nævner miltbrand, og der
er
en masse svin med i filmen.

mvh

Mads

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 31-10-01 17:24

Er det ikke lidt frækt at kalde FBI-folkene for svin??

Ulrik

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 31-10-01 23:27

"Ulrik Lauritzen" <allrecords@mail1.stofanet.dk>

> Er det ikke lidt frækt at kalde FBI-folkene for svin??

Er det ikke lidt frækt at kalde svinene for FBI-folk?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 31-10-01 23:41

Jo, men langt værre havde det dog været, hvis Alex Nyborg Madsen havde været
den syngende dyrehandler, som solgte lammene, som Clarice huskede fra sin
barndom... dobbelt mareridt...??