Windows XP Home network problem
Fra : Klaus Linnert

Dato : 31-10-01 09:42

Hej.

Jeg er gået i stå for gode ideer til at løse mit problem. Jeg har sat et XP
home network, v.h.a. Ethernet kort. Det er for så godt nok ikke noget problem,
det virker som det skal. Problemet består i, at "Network cabel unpluggede" og
det er det ikke. Jeg har et R45 kabel direkte mellem de to maskiner og jeg har
XP på begge.

Hvorfor skriver den at kablet ikke er forbundet, er der noget jeg har glemt at
sætte op et sted eller ????

Med venlig hilsen
Klaus L.

--
Posted from ip18.klunxr1.ras.tele.dk [195.215.231.146]

Fra : Peter Jensen

Dato : 31-10-01 10:12

"Klaus Linnert" <klaus@linnert.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor skriver den at kablet ikke er forbundet, er der noget jeg har
glemt at
> sætte op et sted eller ????

Er det et krydset kabel du bruger?
Du kan ikke bare sætte et "alm" netkabel direkte mellem 2 maskiner.
--
Peter J

Fra : Klaus Linnert

Dato : 31-10-01 10:47

"Peter Jensen" <pj@dreisler.dk> wrote in message

> [...]
> glemt at
>
> Er det et krydset kabel du bruger?
> Du kan ikke bare sætte et "alm" netkabel direkte mellem 2 maskiner.

Hej Peter.

Det er som beskrevet en R45, og det er IKKE krydset, det står der ikke noget
om,
betyder det at hvis jeg sætter et krydset R45 kabel på, så skulle det virker ?

Klaus

--
Posted from ip18.klunxr1.ras.tele.dk [195.215.231.146]

Fra : Peter Jensen

Dato : 31-10-01 11:00

> [...]
noget
> om,
> betyder det at hvis jeg sætter et krydset R45 kabel på, så skulle det

Jeps. kablet skal være krydset, med mindre man har hub/switch imellem...

Venlig hilsen
Peter J